Ferrari conquista un doblet en una carrera amb polèmica
Leclerc, vencedor, i Sainz, segon, van impulsar l’equip de Maranello a Austin. Norris i Verstappen van protagonitzar un emocionant duel pel podi.

Charles Leclerc va conquistar ahir la seva tercera victòria de la temporada, secundat per Carlos Sainz, completant un valuós doblet per a Ferrari en el Gran Premi dels Estats Units. Però l’èxit de la Scuderia es va veure una miqueta eclipsat pel trepidant duel que van protagonitzar els dos aspirants al títol, Max Verstappen i Lando Norris. El pilot de McLaren va corregir el seu error en la sortida i va aconseguir caçar el líder del Mundial a falta de quatre voltes, però els comissaris van acceptar la protesta de Red Bull i van sancionar amb cinc segons el britànic per límits de pista, i van tornar el podi a Max. El resultat a Austin, quan queden només cinc grans premis al calendari, deixa Verstappen més líder, amb 354 punts, 57 més que Norris, mentre que Leclerc, tercer, se situa ja a només 22 del pilot de McLaren.
Norris, que ahir es va emportar la pole amb un cop de sort, no va defensar la seva posició de privilegi amb la solvència que s’esperava a la sortida. Max va frenar tard en la primera corba, molt agressiu, i va deixar Lando sense espai. L’anglès va traccionar malament i va caure a la quarta posició, mentre que Leclerc va aprofitar la confusió per situar-se al capdavant, seguit del líder del Mundial i del seu company Sainz, amb els dos McLaren tancant el top cinc de la cursa.
Tampoc Alonso va sortir bé i va perdre quatre llocs en les primeres voltes, per situar-se 11è, superat per Checo Pérez, Tsunoda i els dos Haas. Després del miracle en la classificació, en carrera es va consumar un nou drama d’Aston Martin, que malgrat les sis actualitzacions que incorporava aquest cap de setmana, no ha guanyat rendiment.
Un accident de Hamilton va propiciar el primer cotxe de seguretat i li va donar una nova oportunitat a Verstappen per atacar Leclerc a la resortida. No obstant, el ritme dels Ferrari, demolidor aquest cap de setmana, va permetre que el monegasc tornés a posar terra pel mig. Sainz va intentar repetir el guió pressionant Verstappen, que no tenia DRS amb Leclerc. Però el líder del Mundial es va esprémer a fons a l’inici per tancar totes les portes al madrileny.
Alonso, el 13è
Notícies relacionadesA 15 voltes del final, mentre els Ferrari anaven camí del doblet, Lando es va situar a 1,5 de Max. Norris, ja amb DRS, li va mostrar per primera vegada les urpes a Verstappen, que es va protegir hàbilment. Però quedava una dura batalla per davant. Deu voltes disputades en les quals el líder del Mundial, amb 54 punts al seu favor, no tenia tant a perdre com el seu rival. El de McLaren ho va intentar de totes les maneres, però sempre es va trobar un mur. Verstappen no cedia.
Norris va aconseguir el seu objectiu a falta de quatre voltes, tot i que va haver d’aconseguir-ho amb un exterior per fora de la pista. Una maniobra polèmica que va protestar Red Bull. Els comissaris van sancionar amb cinc segons el britànic, i van arruïnar la seva escalada en pista. Alonso, mentrestant, va acabar lluny dels punts, al lloc 13.
- Tecnologia Whatsapp ja et permet saber si el teu missatge ha sigut llegit per una persona diferent del destinatari original
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- L’euroordre contra Puigdemont
- Les obres de la Sagrera obliguen a destapar un altre cop la vil·la romana enterrada
- Aquesta és la ciutat on millor es menja d'Espanya, segons Dabiz Muñoz
- Vins Mas Pòlit celebra els seus 450 anys d'història lligats al vi i a l'Empordà
- Televisió ‘Les tortugues ninja’ tornaran l'11 d'abril a 3Cat 30 anys després
- DAVANT DEL COMITÈ DE COMPETICIÓ L’Osasuna presenta recurs per «alineació indeguda» d’Iñigo Martínez amb el Barça
- Mobilitat ferroviària Una avaria deixa sense servei 140 quilòmetres i 26 estacions de la línia R3 de Rodalies durant tres hores