Martín i Bagnaia es queden sols en la lluita pel títol

El bicampió italià va sumar ahir la seva novena victòria al guanyar, sota la pluja, el GP de Tailàndia, cosa que l’acosta de nou al pilot madrileny.

Martín i Bagnaia es queden sols en la lluita pel títol
3
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

Van començar a produir-se els resultats que el segon lloc de dissabte de Jorge Martín (Ducati), en la carrera a l’esprint del Gran Premi de Tailàndia al traçat de Buriram, proporcionarien al pilot madrileny del Prima Pramac la possibilitat de ser campió. A partir d’ara, només necessita ser segon en totes les carreres per proclamar-se campió.

Ahir, sota la pluja i amb Marc Márquez (Ducati), un dels millors del món en aquestes condicions, assetjant el bicampió Pecco Bagnaia (Ducati), l’italià acabaria sent guanyador del GP al davant de Marthainator (per la Tha de Thailandia). El pilot madrileny, mentrestant, va aconseguir el seu objectiu i va acabar enganxat a Bagnaia després que MM93 caigués a terra havent intentant superar, dues vegades, el líder de la fàbrica italiana de Borgo Panigale en l’últim revolt del circuit.

Martín i Bagnaia es desplaçaran aquest dilluns a Malàisia, on, a Sepang, se celebrarà el penúltim gran premi de la temporada, abans de Xest (València), a mitjans del mes de novembre, separats per 17 punts quan en quedaran 74 en joc. La caiguda de Márquez i la mala carrera de la Bèstia deixa els dos favorits sols en la lluita pel títol.

El GP d’ahir, sota la pluja i en una pista cristal·lina, molt i molt relliscosa, va començar amb una sortida prodigiosa tant de Martín com de Bagnaia. Van liderar de seguida la carrera, amb un Márquez que volia aprofitar les difícils condicions, en les quals és un mag, per intentar guanyar el seu quart gran premi després d’Aragó, Misano i Phillip Island.

Badada en el revolt

Quan Martín es va despistar en un revolt llarg de dretes molt fàcil però molt ràpid –es va obrir i va ser superat per Bagnaia i Márquez–, va canviar totalment la carrera. I va tornar a demostrar-se que Ducati dona llibertat per córrer com vulguin (i puguin) als seus vuit pilots. Sobretot a Martín, Bagnaia i Márquez, que sempre són al davant.

Dues vegades, en l’últim revolt del traçat tailandès, previ a la meta (lloc on el català va superar Dovizioso el 2018 i Quartararo el 2019, per guanyar), Márquez va clavar la moto a Bagnaia i va mirar d’avançar-lo per intentar guanyar, més que no per ajudar Martín, és clar.

El poderós motor de la Ducati 2024 va ajudar Pecco a sobreviure i, poc després, Márquez va perdre el control del seu Desmosedici 2023 en un revolt tancat de dretes, va trepitjar violentament el piano i va anar a parar a terra. El vuit vegades campió del món es va aixecar, va tornar a la pista i va acabar en els punts després de fer 12è, cosa que li permet, sumant quatre punts, seguir sent tercer en el Mundial, malgrat, això sí, que perd tota possibilitat de ser campió, un fet que ell mateix ja fa uns quants grans premis que pronostica.

L’error de Márquez va permetre que Bagnaia s’escapés, amb un domini total de la situació, mentre Martín s’assegurava aquesta segona plaça que, si es repeteix en les quatre pròximes carreres (dues a l’esprint i dues de llargues, a Sepang i Xest), li permetria coronar-se, a València, rei de la categoria per primera vegada.

Notícies relacionades

"El nivell que estem demostrant és increïble", va dir Martín davant el micròfon de Dorna TV. "Després del meu error, vaig pensar que tocava sobreviure. No tenia gens d’agafada i Pecco era més fort. Vaig ser segon dissabte i segon aquest diumenge; d’aquí en surto líder, que és l’important", va assenyalar Martín, que fins ara porta nou segons llocs en 18 carreres, per nou victòries de Bagnaia, que continua sent segon del campionat.

Pedro Acosta (GasGas) es mereix una menció especial en aquest gran premi, ja que va lluitar com sempre i finalment va aconseguir el seu cinquè podi dels diumenges, en una magnífica lluita contra Jack Miller (KTM).