Lliga f

El Reial Madrid i el Barça s’enfronten en el clàssic de la rendibilitat

El partit d’aquesta nit a Valdebebas enfronta dues maneres d’entendre el futbol i d’apostar pel seu equip femení. Un pols pel liderat del campionat que val més que tres punts.

El Reial Madrid i el Barça s’enfronten en el clàssic de la rendibilitat
3
Es llegeix en minuts
Laia Bonals
Laia Bonals

Redactora d'esports

Especialista en Esport femení

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Poques coses tenen en comú el Barça i el Reial Madrid. Segurament, la més evident és l’animadversió directa entre ells. O el seu potencial econòmic. Aquesta temporada s’ha sumat una semblança més a la curta llista: la rendibilitat. Per primera vegada, l’equip blanc ha acabat l’exercici anterior amb números positius i s’ha convertit en el segon equip de la Lliga F que és rendible econòmicament, igual que el Barça. L’entitat presidida per Florentino Pérez va superar els deu milions amb un benefici d’1,1 milions d’euros, impulsat pels patrocinis.

El futbol femení avança molt lentament a Espanya. Però molt. Mentre que el Barça continua amb pas ferm en la seva aposta, n’hi ha d’altres que o bé s’han anat quedant pel camí o s’hi han sumat més tard. Aquest és el cas del Reial Madrid. Així com al Barça la professionalització es va anar coent a foc lent, al Reial Madrid va arribar de cop i volta. En el moment en què el club madrileny va prendre la decisió de tenir un equip femení, va posar a disposició de les futbolistes totes les facilitats: viatges, càtering, instal·lacions i condicions laborals. Tot allò que fa professional un projecte va estar des del primer moment a la ciutat esportiva de Valdebebas.

Allò va requerir d’una inversió econòmica important. Florentino va comprar el CD Tacón i va aconseguir la seva plaça en la Primera Divisió femenina alhora que reclutava talent nacional, en primera instància, i també internacional. Segons els comptes de l’equip blanc, que ha publicat 2PlayBook, el pressupost de l’equip femení és de 10,5 milions.

Ingressos diferents

La part comercial és la que ha impulsat aquests guanys amb 8,4 milions per màrqueting i patrocinis, és a dir, el 80% del total de guanys de la secció femenina. L’etapa va començar el 2019 i, cinc anys més tard, l’equip blanc certifica una mica més d’un milió de beneficis, sumant el grup exclusiu de clubs rendibles que fins ara només comptava amb el Barça.

Si bé és cert que els dos equips són rendibles econòmicament, les quantitats que manegen i la seva repercussió dista molt de ser semblant. En l’última memòria econòmica, el Barça va calcular un pressupost de despeses de 14,4 milions d’euros, i un de 17,5 en ingressos ordinaris. Els èxits en el camp també han ajudat a incrementar els guanys al recollir els premis econòmics després d’haver guanyat totes les competicions la temporada anterior.

El Reial Madrid encara no ha aconseguit proclamar-se campió de cap competició i el seu recorregut en la Champions fins aquesta temporada havia sigut bastant curt. El Barça, no obstant, continua sent el líder i exemple de com es construeix un equip femení amb garantia d’èxit. No només per les tres Champions en els últims quatre anys i les incomptables Lligues guanyades de manera consecutiva, sinó per haver trencat motllos també fora del camp. Al carrer i als despatxos.

Vicky López, fins al 2028

Notícies relacionades

El Barça ha sigut el precursor dels grans acords comercials amb el futbol femení. Van trencar una barrera quan fa uns anys van firmar amb Stanley un contracte de patrocini exclusiu per a l’equip femení. Altres marques, com Bimbo i Vueling, també s’han anat sumant a un projecte que ha convertit el Barça en el primer equip de futbol femení europeu amb la seva imatge projectada en un avió de línia regular.

El Barça, mentrestant, es va dignar a anunciar ahir la renovació de la jove perla de 18 anys Vicky López. La centrecampista madrilenya ha ampliat el seu contracte fins al 30 de juny del 2028.