Verstappen emula Prost i Vettel amb el tetracampionat
Després d’aconseguir el seu quart títol a Las Vegas, el més competit des del 2021, el pilot neerlandès de 27 anys entra en el rànquing de les llegendes.
Max Verstappen celebra el seu quart títol mundial de fórmula 1 a Las Vegas. | MATT YORK / AP
En el Mundial de Fórmula 1 més competit des del 2021, amb set guanyadors diferents al llarg de la temporada, Max Verstappen ha aconseguit preservar la seva hegemonia i conquerir el seu quart títol consecutiu. Una gesta que cobra màxim valor si tenim en compte que, després de sumar set victòries en les 10 primeres carreres de la temporada, el neerlandès va haver de gestionar el seu avantatge en el campionat davant Lando Norris i McLaren, que van guanyar la carrera del desenvolupament a Red Bull a partir d’estiu.
La coronació anticipada de Verstappen en el Gran Premi de Las Vegas , a falta de dues carreres per al final del Mundial, va ser més una qüestió d’eficàcia que de brillantor. Max en tenia prou amb mantenir a ratlla Norris i el britànic, amb problemes tot el cap de setmana, l’hi va posar fàcil. Un cinquè lloc (pel sisè de Lando) el va convertir en tetracampió, i es va igualar en el rànquing històric a Alain Prost i Sebastian Vettel.
El circuit urbà de Strip va assistir a un superb doblet de Mercedes, amb la segona victòria de l’any per a Russell i Hamilton culminant una esplèndida remuntada de nou posicions, fins a la segona. Carlos Sainz, que somiava amb la victòria a la ciutat dels casinos, després de quedar-se a 98 mil·lèsimes de la pole, va haver de conformar-se amb el tercer lloc del podi, per davant del seu company Leclerc, que va acabar furiós amb l’espanyol després de les estratègies de Ferrari en els pit stop. Alonso, sense res a perdre des del 17è lloc a la graella, va ser l’únic que va apostar per sortir amb tous, però la seva resiliència no va tenir recompensa i l’asturià va acabar sense punts (11è), per quarta ocasió consecutiva.
Fred i brutícia a la pista
Russell es va protegir molt bé des de la pole position per mantenir-se al capdavant i Sainz, que va arribar aparellat al britànic a la primera frenada, se’n va anar llarg i va perdre la posició amb Leclerc. El fred i la brutícia de la pista aviat van passar factura i el monegasc es va quedar sense rodes, Sainz va recuperar la posició i també Verstappen.
Els Mercedes volaven, confirmant el que ja apuntaven els lliures. Hamilton es va afegir a la festa amb una remuntada d’escàndol, de vuit posicions, per situar-se segon. Llavors, Verstappen va passar Sainz i a Ferrari va començar el desconcert.
Després d’insistir veient que els seus pneumàtics no donaven per a més, finalment van cridar Sainz des de boxes, però després van intentar avortar l’ordre, ja que els mecànics no estaven preparats. "¡Desperteu!", va cridar Sainz. Els dos Ferrari van seguir la persecució a Verstappen, alternant-se en una lluita no sempre pacífica. Sainz va llançar un atac fulminant al campió a final de recta, a falta de vuit voltes. Verstappen no va reaccionar tampoc davant Leclerc. El cinquè era suficient per prolongar el seu regnat en el Mundial de fórmula 1.
A Leclerc, quart al final, no li va provar bé que Sainz l’avancés al sortir de boxes després de la seva segona parada. "Vaig fer la meva feina, però ser bo em fot tot el temps, tot el fotut temps. No és ser bo, és ser respectuós", va deixar anar per radio molt ofès. "Ho aclarirem entre nosaltres", va replicar Sainz, després de la carrera, mentre el seu company va rebaixar el to. "Vaig ser molt agressiu, ho sento", va reconèixer després.
En tot cas, el madrileny va donar per bo el podi: "Tant de bo hagués sigut una mica més ràpid per poder lluitar per la victòria amb Russell, però va faltar ritme, tercer és el màxim", va valorar. Malgrat el mal ambient, per a l’escuderia el botí de punts és valuós, ja que els acosta a 24 punts de McLaren i el somni del Mundial de constructors continua viu.
Notícies relacionadesFelicitació d’Alonso
Alonso va ser un dels primers a felicitar Verstappen, i va destacar els seus mèrits i va deixar patent les seves ganes de poder batre’s de nou amb ell en pista: "Verstappen ha d’estar molt orgullós perquè aquest any no ha tingut el millor cotxe i no ha tingut punts febles. Tots els que han lluitat amb ell pel campionats no han aconseguit intimidar-lo gaire. Tant de bo em toqui a mi i pugui canviar la història. Tant de bo estar en aquesta posició el 2026 i que Aston Martin sigui entre els candidats".
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Claverol i "la millor feina del món"
- Patricia Franquesa: "Quan pateixes una sextorsió penses que no s’acabarà mai"
- Junqueras i la polèmica dels cartells aviven el debat a ERC
- Aldama creu que Rubiales el va trair al pujar l’Andorra i no el seu Zamora
- Sánchez aplana els Pressupostos i allunya una remodelació del Govern