ELS PREPARATIUS DE LA TORNADA
El Barça reduirà el vehicle privat per arribar al Camp Nou
El pla de mobilitat sostenible per a la primera fase de tornada a l’estadi blaugrana pretén que dos terços dels espectadors hi acudeixin caminant i en transport públic.
L’Ajuntament farà restriccions i tallarà carrers d’accés limitat als veïns
Continuarà sent un misteri la data de la tornada a l’Spotify Camp Nou. El novembre ja ha passat, el desembre es va consumint, el gener figura en la utopia, el febrer és una incògnita...
El Barça tan sols té per explicar a la seva afició, socis, aficionats i futurs espectadors, el pla de mobilitat per a la tornada parcial a l’estadi, però no encara quan es produirà. I aquest pla "estudiadíssim i treballadíssim", confeccionat entre el club i l’Ajuntament, preveu que dos terços dels assistents al Camp Nou en la seva fase inicial hi acudeixin caminant i en transport públic.
El van presentar Jordi Portabella, director de l’Àrea de Sostenibilitat del FC Barcelona, i David Escudé, regidor del districte de les Corts i d’Esports de l’Ajuntament, que han establert com a prioritats la "sostenibilitat mediambiental i la comfortabilitat dels veïns de l’entorn", en resposta, en aquest punt, a les "demandes històriques" dels habitants del barri per reparar dificultats i inconvenients que pateixen quan juga el Barça.
El pla pretén facilitar la fluïdesa en l’arribada a l’estadi i l’evacuació dels espectadors amb el màxim respecte al medi ambient, ja sigui ara amb la tornada esglaonada i parcial amb el 60% de l’aforament (es calculen 65.000 espectadors) en la data desconeguda, i en la posteritat indeterminada del 100%, quan hi assistiran 104.000 persones.
El Barça s’ha involucrat en la reducció de l’ús del transport privat. La idea és que a l’estadi només arribin un 25,9% dels espectadors amb cotxe privat i un 6% amb moto, i que la resta (69%, els dos terços aproximadament) hi accedeixin a peu (36,5%) i en transport públic i sostenible. I com a sostenibles es consideren l’autobús, el metro i el tramvia, a més dels autocars contractats per col·lectius, les bicicletes públiques i privades i els transports per a persones amb mobilitat reduïda.
Les restriccions per als vehicles dels particulars pretenen, a més de respectar el medi ambient, reduir les molèsties als veïns amb els embussos habituals els dies de partit. L’Ajuntament limitarà alguns carrers per a l’accés exclusiu dels habitants del barri instal·lant càmeres de trànsit per detectar-ne possibles infractors.
En les noves instal·lacions del Camp Nou només podran aparcar 800 cotxes, 345 a l’aparcament en superfície al voltant del Palau Blaugrana i la resta de vehicles al pàrquing subterrani parcialment habilitat que, una vegada arribat el dia de la inauguració, tindrà capacitat per a 3.200 vehicles. Menys que en l’antic Camp Nou, reducció que dona una idea de l’aposta per la sostenibilitat.
Més aparcaments de motos
La Travessera de les Corts únicament podrà ser utilitzada pels veïns del barri, vehicles autoritzats i els que disposin de plaça de pàrquing a l’estadi. Passarà el mateix en altres carrers. En canvi, es potenciaran les places per a motos (3.120) i es crearan nous espais per a l’aparcament, la majoria a prop de la Diagonal, de manera que les voreres quedaran lliures d’obstacles per als transeünts. Hi haurà també un lloc reservat com a parada de taxis i una altra per a autocars. L’Ajuntament multiplicarà les estacions de Bicing.
Notícies relacionadesL’ús del transport públic s’expandirà quan la parada de metro Camp Nou sigui utilitzable. "Hi ha en funcionament l’anterior i la posterior, però a la nostra passen coses", va dir Portabella. Aquestes coses són la via d’extracció de sòl i l’entrada de maquinària i la tuneladora, una intervenció que la converteix en inservible.
"És molt important poder obrir-la, perquè permet connectar amb Sarrià i els Ferrocarrils de tot l’àrea del Vallès, de manera que es dispararia l’ús del transport públic, i la Generalitat", va afegir Portabella, que tampoc va poder donar una data aproximada de quan s’inaugurarà la parada.
- Grans ciutats Un xinès que viu a Barcelona explica les diferències que veu amb Madrid: "Es respira un ambient trist..."
- Escacs El prodigiós adolescent indi
- Mobilitat interurbana El pla més complicat de Rodalies
- Turisme El poble més bonic del món és a Catalunya, segons l'Organització Mundial del Turisme
- Política i moda Deixeu de grapejar-nos
- Nomenament Borrell serà el nou president del ‘think tank’ barceloní Cidob
- Sánchez negociarà la quitació del deute autonòmic
- Apunt Campió nacional, perdedor global
- Resultats anuals La Fira arriba a un nou rècord i supera els 300 milions d’ingressos
- Pol Antràs: "Europa ha de reprimir l’instint de represaliar els aranzels de Trump"