Els compromissaris aproven el nou contracte amb Nike
Laporta assegura que el Barça cobrarà el doble del que percebia fins ara sense donar una sola xifra als socis i reconeix la intervenció d’un mediador (Darren Dein) en l’operació.
"El millor contracte de la història d’un club de futbol", ha signat el Barça amb Nike. Ho va repetir almenys cinc vegades el president Joan Laporta. El millor contracte no té xifres conegudes, sinó referències, com ara que la contraprestació econòmica que percebrà el club serà el doble de la que rebia en el compromís actual.
Un èxit del qual presumeix la junta perquè el contracte exerceix una influència "transcendental en la viabilitat present i futura de la nostra entitat", va dir Laporta. La panacea requeria la ratificació d’una assemblea extraordinària de compromissaris. Com les últimes, la junta la va convocar per via telemàtica. I com les últimes, va registrar una participació paupèrrima, de 673 persones com a màxim, de 4.331 de convocades (el 15%). L’aprovació va ser massiva. Van votar a favor 419 persones; 27 en contra, més 22 vots en blanc.
"És un nou acord que millora l’economia del club sense que els socis es gratin la butxaca i sense posar en perill el model associatiu del club", va exposar Laporta en el seu discurs, erigint-se en el salvador del Barça al deslliurar-lo de les eternes amenaces de la conversió en societat anònima.
"Vam estar a punt de la ruptura absoluta", va afirmar Ferran Olivé, el tresorer, que va precisar les millores del contracte, ja firmat. Es calcula que reportarà 1.700 milions en 14 anys (fins al 2038), segons fonts extraoficials. Ni un número van donar els dirigents. Olivé va assegurar que "la quantitat que rebrem duplica el que percebíem i, a més, en una fórmula creixent que anirà incrementant-se fins al 2038, quan es compliran 40 anys d’una relació que va començar des d’un prisma de desigualtat, "amb un superior i un inferior", que el 1998 era el Barça, i que s’ha anat deteriorant fins al punt que ha necessitat la intervenció d’un mediador perquè recosís les relacions.
El mediador cobra el 2,9%
D’això se n’ha encarregat Darren Dein, amb uns honoraris de mediador que s’han repartit entre el Barça, que ha pagat un 1,65%, i Nike , amb un 1,25%; és a dir el 2,9% del contracte. Hi va haver una defensa sense fissures de l’empresari anglès, però no petició d’aplaudiments com va passar en la firma amb Spotify.
Olivé va explicar que la injecció econòmica arriba per diversos sortidors: en primer lloc, i ja cobrat, per la firma del contracte (signing bonus), el que hauria d’ajudar a aconseguir el fair play que permetria la inscripció de Dani Olmo i Pau Víctor. També s’incrementa substancialment el cànon anual de patrocini, pel qual Nike té les seves contraprestacions. Les primes dels títols equipara els èxits del futbol masculí amb el femení, amb el que l’equip de Pere Romeu passa a convertir-se en un motor econòmic de l’entitat.
El Barça, així mateix, es garanteix un percentatge major en les vendes i, sobretot, va precisar Olivé, allibera una sèrie d’actius. El club i la marca comparteixen els guanys de tot el material que es ven amb l’escut i el logo.
En canvi, hi ha una altra sèrie d’objectes propis del Barça que el club podrà comercialitzar pel seu compte i establir col·laboracions amb altres firmes. El control de les botigues passa a ser totalment blaugrana, de BLM, que obté el permís per iniciar una expansió internacional, i assumeix el negoci de les vendes per internet.
La lletra petita estableix que Nike servirà tots els productes esportius que requereixi el club, sense limitacions, que equiparà a les futures seccions o equips que es puguin arribar a crear.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.