Flick: "Estic molt orgullós, aquest és l’estil que vull"
L’entrenador va optar per sortir a la roda de premsa malgrat estar suspès i tot i lamentar el resultat va lloar el partit "brillant" dels seus jugadors.

Fins a cinc jugadors del Barça es van deixar caure de desesperació sobre l’herba quan Sorloth va marcar l’1-2. Cholo Simeone es va posar a córrer cap a la pinya dels futbolistes atlètics, amb sobredosi d’adrenalina, mentre a Montjuïc la incredulitat es va apoderar dels 46.249 espectadors. Alguns futbolistes blaugranes van tornar a caure com desmaiats segons després, amb el xiulet final. ¿Com va ser possible perdre? ¿Com un acompliment tan convincent va desembocar en una derrota? El cholisme és així: apareix de les ombres per colpejar per l’esquena quan menys s’espera.
Les respostes a la derrota van convergir en la falta de precisió en la rematada. Després de tantes ocasions malgastades, després d’una construcció de joc solvent, liderada gairebé sempre per Pedri, la frustració es va apoderar dels protagonistes. El bon futbol va minimitzar la gravetat del quadre general, més preocupant, que és que l’equip barcelonista suma només 5 punts dels últims 21 en joc.
El Barça de Flick tanca l’any amb les estadístiques escopint línies vermelles en descens. Almenys davant l’Atlètic va retrobar el to vitalista vist davant el Dortmund en la Champions, transmetent claredat d’idees. No va ser el Barça depriment que va ensopegar davant Las Palmas i el Leganés. Però les dades més visibles indiquen que suma ja tres derrotes consecutives a casa.
La tendència de resultats i l’amargor es van notar en les declaracions, per exemple, en les de Pau Cubarsí. "L’estat d’ànim està fotut ara mateix. Hem fet un gran partit, amb moltes ocasions, ens ha faltat finor a dalt i després dos detalls ens han costat la derrota", va indicar el central. "No pot ser que ens arribin dues vegades i ens marquin dos gols", va afegir.
Una opinió en la línia de Hansi Flick, que va decidir sortir en la roda de premsa, corregint l’error del dia del Leganés de no haver aparegut després de perdre. "Hem jugat davant un equip que ha aprofitat les seves ocasions. Però hem jugat un partit brillant, impressionant, hem generat moltes ocasions, i aquest és l’estil que vull veure. Estic molt orgulls d’aquests jugadors. Estic decebut amb el resultat, és lògic, és frustrant que no puguem sumar punts, però quan veig la manera de jugar estic encantat", va dir l’alemany. "Agafem el dia d’avui com a exemple per a l’any que ve. Tornarem amb totes les nostres forces", va prometre Flick, que va enaltir Pedri i Gavi en particular.
Simeone es va mostrar molt respectuós amb els mèrits del Barça. Però sobretot va enaltir la capacitat de resistència del seu equip. "Hem tingut humilitat i noblesa com a equip per patir. A partir de l’1-1 hem començat a veure que podíem competir el partit. Ha arribat un moment en què s’ha entrat en una fase de resistència. I hem tingut el contraatac que esperàvem. Però és cert que per passatges i situacions ells han merescut més", va acceptar.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Fenomen natural L’Àfrica s’està partint en dos: així quedarà
- Segona oportunitat Vídeo | Cristina Serra no fa "cap comentari" sobre el seu retrobament amb Pep Guardiola a Barcelona
- Sequera a Catalunya Estat dels embassaments avui a Catalunya: puja el nivell de les reserves
- Detinguts tres menors d’un pis tutelat per matar la seva educadora
- Dragón 8x8, el blindat emblema
- Successos Roben un mòbil d’un restaurant de Barcelona i els atrapen perquè el telèfon està en xinès
- Cita gurmet Fòrum Gastronòmic Girona 2025: el que no t’hauries de perdre
- A Catalunya Primavera dura per a les al·lèrgies: augmenten un 25% les primeres visites per reacció al pol·len
- MULTIMÈDIA Catalanisme i educació (capítol 3): els futurs de l'educació
- L’independentisme, en auge en les eleccions a Groenlàndia d’aquest 11M: ¿qui mana a l’illa que anhela Trump?