EL RAL·LI DAKAR 2025
Sainz es complica el cinquè ‘Touareg’ al bolcar a les dunes
El madrileny va tenir un accident en el km 327 de l’etapa i se situa a 51 minuts del líder a la general. Loeb també va cedir temps per una avaria, igual com Cristina Gutiérrez.
Les possibilitats de revalidar la corona del Dakar es compliquen i molt per a Carlos Sainz, que va patir ahir un accident en la segona etapa del ral·li, primer acte de la temuda crono 48 d’hores, al bolcar el seu nou Ford Raptor T1+ a la sortida de les dunes, en el quilòmetre 327. El pilot madrileny i el seu copilot, el català Lucas Cruz, van sortir il·lesos i van poder reprendre la marxa, tot i que amb més de 20 minuts perduts per treure el cotxe de la sorra i amb danys rellevants a la zona posterior del vehicle. Al final del dia, es deixaven 51 minuts amb el líder.
Aquest Dakar, sens dubte, no ha començat bé per a Sainz, que després de ser 25è en el pròleg i patir també en la primera etapa, amb una punxada i problemes amb el GPS que el van despistar en l’estratègia amb els seus directes rivals, va abordar la crono de 48 hores vuitè, per davant de tots ells i per tant, en desavantatge. A més, va superar ràpidament els pilots que el precedien i es va trobar ben aviat obrint pista, cosa que li acabaria costant molt car.
Abans de l’incident, ja es deixava 22 minuts respecte a Nasser al-Attiyah, després de parar-se per esquivar un grup de dromedaris, sense referències en la traçada, ja que les motos circulaven per un recorregut diferent. Després va arribar l’ensurt, majúscul, quan el Raptor va fer unes quantes voltes a l’aire abans d’impactar violentament contra el terra.
Schareina, quart en motos
Sainz va comptar amb l’ajuda del nord-americà Mitch Guthrie, company d’equip a Ford, i va aconseguir tornar a la carrera, però en qualsevol cas, cedint molt temps a la general. La situació és encara més compromesa, tenint en compte que es tracta de la primera part d’una etapa marató, sense assistències en el bivac. Segons el reglament, els pilots que ho necessitin sí que poden ser assistits pel camió del seu equip, tant en pista com al final de la jornada, però sempre que coincidissin al mateix campament, cosa gens fàcil.
Sainz no va ser l’únic dels favorits a la victòria final que va tenir un dia per oblidar. Sébastien Loeb, tres vegades subcampió del Dakar, va estar aturat durant molt temps per una avaria en el seu Dacia i la seva companya Cristina Gutiérrez va haver de parar a ajudar-lo complint ordres d’equip, amb la qual cosa va perdre más d’una hora.
Notícies relacionadesLes motos, en canvi, van viure una especial sense sobresalts. Sanders va dominar des dels compassos inicials i segueix líder, mentre que el valencià Tosha Schareina és quart, amb les seves opcions intactes.
Laia Sanz, «dolguda»
A Laia Sanz encara li costa digerir que el Dakar 2025 s’ha acabat per a ella, després de només dos dies de competició. La pilot de Corbera, que afrontava la seva 15a participació, va fer molts sacrificis per ser a la línia de sortida. Va arribar a l’Aràbia sense rodatge ni test, amb el mateix cotxe dels últims tres anys i menys recursos dels que mereix.«Ha sigut una nit dura, però ara estic una mica més animada. Era un any per reivindicar-se i per això dol més», va lamentar Sanz, que ja serà avui a Barcelona. La FIA va considerar que els danys a l’arc de seguretat del seu cotxe no li permetien seguir en competició. Per 2 mil·límetres.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Històries del suburbà El metro també va tenir el seu ‘47’
- La plaça de les Glòries deixa veure el seu nou aspecte
- Polèmica a Badalona per l’ús del castellà en la Cavalcada
- Obres de sanejament Urgeix una "rehabilitació integral" de l’edifici de l’avió del Tibidabo
- Una plaga de coloms envaeix el Poble-sec per la neteja d’una finca abandonada