Posar seny

Joan Laporta y Dani Olmo, en las oficinas del Camp Nou tras firmar el acuerdo hasta el 2030. /
Saben i perceben que avui, el títol s’ajusta perfectament a una necessitat, i el més destacable del present és la notorietat de la nota firmada per una desena de plataformes i moviments indiscutiblement culers, que sol·liciten passos a un costat, vots de confiança i fins i tot mocions de censura.
L’equip ens té il·lusionats encara amb imberbes i lògics titubejos, la situació de les obres del rutilant Spotify Camp Nou, cridat a ser una de les joies arquitectòniques del nostre país, amb dificultats i retards, però avança, anem tancant acords nous, un dels quals diuen que és el millor en el seu sector, i entre tanta notícia a priori agradable, és cert que l’assumpte Olmo/Víctor, encara sense dictamen final, ha enterbolit i ha sacsejat el final d’any... ¿Què ha passat? ¿Per què tant soroll? ¿Per què aquesta sensació que tot penja d’un fil?
Sucumbir davant hienes
Les postures estan enfrontades com jo ja ni recordava. Per a uns Laporta és el culpable de tots els mals i la falta de professionalització interna ens porta a la ruïna; per a d’altres, si no fos per la seva determinació, el seu esforç particular i la seva manera personal de dirigir el club, fa temps que hauríem sucumbit davant hienes de la capital famèliques de sang.
¿Quina és la veritat en aquest nou i desconegut paradigma? Doncs probablement que tots tenen la seva part de raó, però també el seu disbarat i la seva absurditat. ¿Hi ha un culpable o no ? Jo, si n’he d’escollir un, el percebo rodonet, amb una circumferència de 70 cm, i un pes de 410 g, i no és cap altre que la puta pilota. Avui, tot sembla haver embogit. Una mostra: en la meva última aparició a Esport3, divendres, vaig rebre dos missatges, i en ple directe, de directius amics (que per decòrum no revelaré), agraint la meva intervenció en el programa Onze.
Però aquesta mateixa intervenció va merèixer que una altra destacada persona d’aquesta mateixa junta, m’acoltellés l’endemà per l’esquena en una conversa, criticant-me, exactament i àcidament, per les mateixes paraules. Ja veuen... Urgeix posar seny. El Barça guanyaria.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Nadons de 80 països ja mosseguen fruites i verdures de cautxú creades per dues germanes barcelonines
- El 2030 IMATGES | Així seran les noves estacions de l’L8 de FGC a l’Eixample
- Previsió meteorològica Arriba la borrasca Olivier amb fortes pluges: així afectarà Catalunya
- Sentència inèdita Un jutge de Madrid veu errors en la loteria de Nadal del 2021: números cantats que no van constar en la llista de premis
- Literatura llatinoamericana Jaime Bayly retrata les misèries sexuals de Vargas Llosa i García Márquez a ‘Los genios’
- Negociacions Junts apressa el PSOE a complir els pactes pendents i fixa el mes maig com a data límit
- Futbol El Barça no tornarà a l’Spotify Camp Nou per al Gamper i espera poder tornar per començar la Champions
- El Govern ultima la norma contra els "megacentres" de menors migrants
- ERC i els Comuns ja negocien amb Illa un altre suplement de crèdit
- El PSOE acota els atacs a Alegría a una estratègia d’"assetjament" de la dreta