Sainz viu una tortura i abandona el Ral·li Dakar

La FIA no autoritza el vigent campió de la prova a seguir en la carrera pels danys en l’arc de seguretat del seu Ford Raptor.

Sainz viu una tortura i abandona el Ral·li Dakar
2
Es llegeix en minuts
LAURA LÓPEZ ALBIAC

El director del Dakar, David Castera, ja va advertir al presentar el recorregut de la 47a edició, que seria el més dur dels sis ral·lis disputats a l’Aràbia. Va quedar curt. En només quatre dies de competició, amb una etapa cronometrada de 48 hores a les primeres de canvi, la carrera s’ha cobrat ja víctimes il·lustres, començant pel vigent campió en cotxes, Carlos Sainz, que ahir va abandonar la prova pels danys soferts en el seu Ford Raptor. "Han sigut dos dies per oblidar, molt difícils d’acceptar tot just començar la carrera. Tot ha sortit malament", va assegurar el veterà pilot espanyol.

Els danys provocats pel tomb en la primera part de l’etapa de 48 hores van acabar sent determinants, ja que afectaven un element que no es pot reparar: l’arc de seguretat. Com va passar abans a Laia Sanz, el madrileny no podrà seguir amb la seva aventura en el ral·li. Sainz va quedar en mans de la FIA, que va revisar l’estat general del cotxe, i va posar especial èmfasi en el conjunt de tubs que protegeixen pilot i copilot. Els comissaris tècnics van considerar que aquesta peça estava feta malbé i no van autoritzar la continuïtat en la carrera del seu cotxe.

"El resum és que tot ha sortit malament. Aquest diumenge vam tenir l’accident i vam perdre bastant temps i després ens vam perdre. I dilluns al matí vam tenir una altra punxada [només tenien una roda de recanvi] i després vam perdre molt temps en un lloc en què no érem capaços de trobar el camí", va explicar el campió. El sostre del cotxe va patir tal destrossa que les dues portes no encaixaven. El parabrisa davanter també estava trencat.

Sébastien Loeb, per la seva banda, mentrestant, va cedir 33 minuts en el primer acte de la crono. Ahir, el francès va recuperar la meitat de temps per mantenir vives les seves opcions. La seva companya Cristina Gutiérrez va haver d’abandonar i va tornar al campament al camió d’assistència. El que de moment no pateix és el cap de files del Dacia, Nasser al-Attiyah. El pentacampió del Dakar es va situar en una posició molt avantatjosa, només superat pel líder, Henk Lategan.

A Ford, el suec Ekstrom, quart a 12 minuts, és el més ben situat, ja que al daltabaix de Sainz cal sumar-hi el de Nani Roma, que va patir una avaria que també el descarta. El de Folgueroles, que era setè a la general, a 14 minuts del líder, ja va avisar que l’amenaça era un problema en el dipòsit d’oli del seu Raptor, que ahir va dir prou en el quilòmetre 766.

Notícies relacionades

La sorpresa a dues rodes

En motos, l’australià Daniel Sanders (KTM) continua dominant la carrera i suma ja tres victòries consecutives en aquesta edició. Entre els espanyols cal fer una menció especial per al principiant Edgar Canet, que no només és el millor en la seva categoria Rally2 sinó que lluita amb tots els galls de RallyGP i ha salvat amb nota la primera prova de foc al seu primer Dakar, amb només 19 anys. El de la Garriga, pilot oficial de KTM, es manté en el top deu de la general. Per la seva banda, Tosha Schareina continua mostrant-se sòlid entre els aspirants al Touareg. El valencià va quart, a 12 minuts de Sanders i precedit també per Howes i el campió del món Ross Branch.