La indústria de l’esport
L’esport, ¿en obert?
Hi ha un factor clau: la televisió en obert no és només interessant per a l’espectador, sinó que també és un motor essencial per garantir un impacte mediàtic més gran als patrocinadors.
Una de las finales de la Kings League de este año. /
L’esport continua sent el rei de la televisió. El 2024, els Jocs Olímpics i el futbol van tornar a coronar els rànquings d’audiència a Espanya. És igual si ens mirem les llistes de la televisió de pagament o en obert. I, en un context de constants bombardejos de contingut i fragmentació de l’oferta, sorgeix una pregunta obligada: ¿ha arribat l’hora que les competicions prèmium tornin a apostar decididament per portar part dels seus drets a la televisió en obert? I una subpregunta arran d’això: ¿la televisió de pagament està disposada a acceptar-ho sense que impliqui una caiguda dramàtica del que paguen?
La resposta no és senzilla, però hi ha un factor clau: la televisió en obert no és només una opció interessant per a l’espectador, sinó que també és un motor essencial per garantir un impacte mediàtic més gran als patrocinadors en un context de forta competència pels pressupostos publicitaris. A més de ser cada vegada una palanca més necessària per al creixement de determinades disciplines que, o bé comencen a guanyar atractiu, o directament surten al mercat. Vet aquí la Kings League.
El poliesportiu, que depèn en gran manera de patrocinis d’àmbit local i regional, però també el futbol, necessiten cada vegada més aquesta visibilitat per amplificar la presència dels seus patrocinadors i assegurar que continuen sent part de la conversa general. I no s’ha d’oblidar que una part considerable del negoci de qualsevol propietat esportiva, especialment quan no hi ha ingressos per drets de televisió, depèn de l’exposició que proporciona a les seves marques.
A Espanya, la televisió de pagament va experimentar un auge a partir del 2015, moment en què l’exclusivitat del contingut era fonamental per atraure subscriptors. En aquest context, podia entendre’s que plataformes com Movistar+ exigissin l’exclusivitat del cent per cent del contingut i només LaLiga assumia l’obligació de tenir un partit en obert. És l’època en què l’ACB, la fórmula 1, la MotoGP, els grans del tennis, etcètera, tots van passar a exigir tenir una subscripció.
Normalitzat el pagament
Avui el context és diferent i, de fet, tots, excepte el bàsquet, ja han fet el pas de garantir-se una finestra gratuïta. La majoria de les llars espanyoles han normalitzat el pagament per continguts audiovisuals, de manera que el càlcul que tots han de fer de cara al següent cicle és el següent: ¿realment Movistar+, DAZN i companyia perdran clients i negoci si una part dels drets que avui tenen en exclusiva passen a la televisió en obert? Em fa l’efecte que no, però seran les competicions les que hauran de decidir si accepten aquesta reducció d’ingressos d’una banda per poder maximitzar-los per l’altra.
- BARCELONEJANT La Milla d’Or friqui
- Gestió polèmica Orriols carrega contra Bonpreu per denegar ajudes a la residència de Ripoll
- LLEGAT OLÍMPIC El deteriorament revolta els socis de les pistes de tennis de Barcelona 92
- Els experts demanen menys pressió per aprendre a llegir abans de primària
- TRIBUNALS L’Audiència de BCN deixa en llibertat el violador del taxi
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Present i futur d’un club convuls El Barça i el Madrid es debaten entre l’aliança política i la rivalitat esportiva
- Present i futur d’un club convuls Laporta, fuga sense fi de directius
- Catàstrofe a Califòrnia El governador convida Trump a visitar les zones cremades en lloc d’insultar
- Eleccions al Bundestag Una batalla campal ultra inaugura la carrera electoral a Alemanya