Els patrocinadors de Ducati van prioritzar Márquez

Lenovo, principal espònsor de la marca, va resoldre en un estudi que Jorge Martín té una imatge més local que el pilot de Cervera.

Els patrocinadors de Ducati van prioritzar Márquez
2
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

És probable que no hagin sigut mai tan feliços com ara. Molt probable. A Madonna di Campiglio, l’equip Ducati Corse Lenovo va presentar el que Michele Pirro, pilot provador de la marca de Borno Panigale, va definir com el "dream team" de MotoGP: Claudio Domenicali, conseller delegat de la firma italiana; Gigi Dall’Igna, director general de l’equip; Davide Tardozzi, team mànager; Mauro Grassilli, director esportiu, i Luca Rossi, president del grup de dispositius intel·ligents de la marca Lenovo. Es van mostrar tan i tan feliços que, fins i tot, al gran cap Domenicali se li va oblidar la lesió al braç dret, fruit d’una caiguda esquiant.

Cap d’ells va voler evitar aquesta alegria o dissimular-la, evidentment per la presència del bicampió italià Pecco Bagnaia, fins ara el sant i senya de la factoria campiona del món. Però sobretot pel gran fitxatge que havien aconseguit amb l’arribada del català Marc Márquez, vuit vegades campió del món, a qui els italians van preferir més que no pas al pilot que acabaria sent el flamant campió del món, el madrileny Jorge Martín.

L’arribada de Márquez a Ducati va tenir episodis molt ressenyats però, sobretot, ha tingut tant o més d’aposta global que esportiva. Tot va començar quan els enginyers i caps de l’equip de Borgo Panigale van començar a contrastar les dades de la telemetria de la Desmosedici 2023 que pilotava el català, la Ducati vella, amb les altres 23 i, sobretot, amb les revolucionàries 2024 oficials.

Lenovo va fer un estudi d’impacte, d’imatge, de visualització sobre Márquez que va demostrar la universalitat del campió català, que ja havia captivat Ducati per les prestacions que aconseguia amb la Desmosedici vella.

Aquest va ser el primer punt de partida dels responsables de Ducati. No es tractava de sensacions; es tractava de dades, de xifres, de motius que cridaven molt l’atenció sobre el que, en un futur, podia fer Márquez el dia que li donessin la millor Ducati. A partir d’aquell moment, l’staff de Ducati va començar a plantejar-se que, potser, l’aposta per Márquez seria més encertada que la de l’impetuós i ràpid Jorge Martín. Ho van comentar amb Lenovo, el seu principal patrocinador, i la firma d’ordinadors i IA va elaborar un sofisticat estudi comparatiu pel que fa a la imatge, visibilitat i impacte a les xarxes i va suggerir a Ducati que, si fos per ells, l’aposta havia de ser per Márquez. "Martín és molt local; Márquez és el pilot més universal que existeix".

Notícies relacionades

"Hi ha una cosa que és clara i que vam poder viure en primera persona l’any passat", comenta Carlo Merlini, director comercial i de màrqueting del Gresini Racing Team Ducati i mà dreta de Nadia Padovani, propietària de l’escuderia que va crear el seu marit Fausto Gresini. "El Marc t’ofereix molt més que prestacions, que perfomance, que victòries: et situa en el mapa. No hi ha ningú que tingui tanta visibilitat com el Marc, tant ganxo. El seu carisma t’obre un munt de portes per aconseguir patrocinadors i ressò".

Ningú diu que el suggeriment de Lenovo, en el sentit de preferir més Marc Márquez que Jorge Martín, fos el que va fer decantar la balança a favor del català, no, però, en moments de dubte, sí que va ser un judici important.