EL PARTIT DE MONTILIVI
El Girona recorda guanyar després de quatre derrotes seguides
L’equip de Míchel es va complicar la vida malgrat avançar-se ben aviat. Va fallar un penal i el tranquil·litzador 2-0 li va durar tres minuts.

Després d’encadenar quatre derrotes seguides, el Girona va recordar tornar a guanyar. Li va costar molt, tot i que va marcar aviat i va gaudir de dos gols d’avantatge. Va trobar el camí que havia extraviat a principis d’any, amb l’única victòria que tenia apuntada contra l’Alabès. El Las Palmas va cultivar el patiment a Montilivi perquè sempre es va mantenir amenaçador al veure pròxima la possibilitat de puntuar i escapar-se de la zona baixa, en la qual diversos equips semblen reaccionar.
L’onze canari va incomodar el Girona discutint-li la possessió de la pilota. Ho va fer poblant el centre del camp, a costa de no tenir presència davant. No es va distreure el conjunt blanc-i-vermell, conscienciat per protegir el primerenc gol d’Abel Ruiz, obligat a defensar-se durant la segona meitat per la creixent pressió visitant.
Tres dels quatre últims partits, saldats tots amb derrota per 1-2, s’havien produït amb el mateix procediment: gol del Girona remuntat pel rival (Sevilla, Rayo i Arsenal). Per això Míchel va agitar l’equip per aturar tan mala ratxa introduint sis canvis respecte a l’última alineació que va caure a la Champions. No es va desprendre d’Abel Ruiz, autor del gol tranquil·litzador i de la fallada que hauria eliminat el perill latent que es va mantenir sobre la gespa. Jasper Cillessen li va aturar un penal al límit del descans.
Quart penal fallat
Era el quart dels vuit a favor que fallava el Girona, amb el consegüent cost de punts que ha suposat. Moleiro va recordar la fragilitat del momentani triomf amb un xut que va obligar Gazzaniga i després amb una rematada molt alta.
Arthur Melo va veure el partit des de la llotja. Un dels reforços del Las Palmas, el francès Andy Pelmard, anava despistat en el seu debut, sense mantenir la línia defensiva que va legalitzar l’escapada d’Abel Ruiz i que acomodava el duel per al Girona. Míchel havia omplert la franja central amb Miguel, centralitzant més Bryan Gil, introduint Asprilla i, finalment, amb l’entrada de Solís a la vista que no recuperava el govern. Ni el gol de Yaser Asprilla ho va permetre. Amb prou feines va durar tres minuts la tranquil·litat després de la greu fallada defensiva que va costar el 2-1.
- Barcelonejant Així és el jardí viral de Barcelona amb més de 200.000 flors
- Districte de Ciutat Vella El tràfic de fàrmacs per crear la ‘droga dels pobres’ s’expandeix a la zona més vulnerable de Barcelona
- A les 40 setmanes L’alcalde de Girona Lluc Salellas anuncia la mort del seu fill no nat «de manera inesperada»
- Apunt Equip pet...¡¿Com?!
- L’anàlisi La remuntada mai va ser real
- Delinqüència digital Creixen les «estafes híbrides»: l’engany que combina el món virtual i el físic
- Tipus d’interès L’eurozona es blinda: el BCE abaixa tipus al 2,25% en resposta a l’ofensiva de Trump
- Conflicte laboral PortAventura suspèn la venda d’entrades per a aquest dissabte per la vaga de treballadors
- Metro de Barcelona Adjudicades per 48 milions les obres de les estacions de Manuel Girona i Campus Nord de l’L9
- Oferta d’ocupació El treball que sempre havies somiat: 1.000 euros a la setmana per provar platges i explicar-ho