El Barça surt airós d’un derbi amb incidents a les grades
Les de Pere Romeu van tornar a dubtar en la Lliga i van trigar més d’una hora a veure porteria contra l’Espanyol (0-2). El partit, d’alt voltatge, va acabar amb victòria, però no calma en les blaugranes.

Tens i incòmode. El derbi català va ser molest per a un Barça que necessitava més solucions de les que va trobar (0-2). L’Espanyol es va plantar dins la seva àrea i va desplegar el seu joc amb pèrdues de temps com a eina. El Barça havia de superar-lo per talent, però va ensopegar amb la seva angoixa. Aitana feia ganyotes. Mirava a una banda i a l’altra, volia perfilar-se per poder rebre. Però la pilota trigava a moure’s. La circulació era lenta, espessa, i les blaugranes no podien imprimir cert ritme al partit. L’Espanyol es va tancar a la seva àrea, amb bloc baix molt compacte davant la porteria i allà es va fer fort. Va deixar fer al Barça amb una pressió poc intensa, però no va abdicar de la seva àrea.
El conjunt de Pere Romeu va dominar, però de manera estèril. De poc servia tenir la pilota en propietat. L’equip anava cedint davant el canvi. El de tornar a veure’s en conflictes. El de no trobar solucions davant els problemes de sempre. No és el primer partit en què el rival es tanca al darrere per eliminar qualsevol espai per combinar. Al Barça li va faltar velocitat i moviment per sobreposar-se a la trampa periquita.
El primer temps va ser certament descoratjador. El Barça va jugar frustrat. No va firmar ni una sola ocasió de gol i, a part d’una rematada d’Irene Paredes a boca de canó que Salvador va atallar sense problema, el perill va ser nul. Per acabar-ho d’adobar, la gespa no va una aliada. Seca i poc densa, va acabar enrarint el joc. La pilota amb prou feines lliscava i les jugadores dels dos equips van ensopegar en més d’una ocasió.
En el segon temps, el clima es va tensar massa. La grada va insultar les jugadores blaugrana amb càntics absolutament inacceptables. El Barça va començar a tancar-se en si, intentant obviar la dificultat, per recompondre’s. Pere Romeu va moure l’equip i va canviar futbolistes en totes les files. Pina va marxar del terreny de joc entre llàgrimes, frustrada.
Insults, objectes llançats...
A partir de l’hora de partit, el Barça va mostrar una altra cara. Va començar a arribar el perill a la porteria periquita i les blaugrana es van sobreposar. Caroline Graham Hansen va deixar la seva versió anodina de la primera part i van ser un punyal per la banda dreta. De les seves botes va arribar el gol que obria la llauna. Després d’un centre des del lateral esquerre, la noruega es va imposar per rematar la pilota al fons de la porteria.
Notícies relacionadesVan córrer les blaugranes cap a la zona de l’estadi on hi havia els aficionats culers. Aitana aixecava els punys, Graham Hansen cridava i fins i tot Cata Coll va recórrer metres per conjurar-se. Va ser un alleujament col·lectiu. Cinc minuts més tard, Salma Paralluelo va fer el segon reblant una pilota que no va poder aprofitar Aitana. Llavors va incrementar la tensió a l’estadi periquito. Més insults, objectes llançats al camp i enfrontaments a les grades. Ni la tensió ni la rivalitat pot justificar el que va passar.
El Barça va sortir airós d’un partit d’alt voltatge.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Xavier Amor, secretari de Governs Locals de la Generalitat: "Hem d’ajudar els ajuntaments; no importa el color polític"
- Guerra a Ucraïna Putin declara una «treva» unilateral per la Pasqua fins dilluns a la mitjanit
- Aquest és l’efecte d’esmorzar taronja als nostres ronyons
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- Gentrificació Dos anys convivint amb 35 pisos turístics al ‘Bloc Tarragona’: «És interminable el que patim»
- Adéu a la jubilació als 67 anys: aquest 2025 la Seguretat Social puja l'edat per a aquests treballadors