Un gol de Brais acaba amb la ratxa de l’Espanyol el 2025
La Real es va avançar als 38 segons, Puado va igualar de penal i l’interior va decidir en el crepuscle. Els periquitos segueixen fora del descens.

La notable ratxa de l’Espanyol el 2025 va arribar ahir a la seva fi a Anoeta. Va plantar cara l’equip de Manolo González contra la Real Societat, però se li va fer massa llarg el partit. El talentós Brais Méndez, amb un toc subtil, va desnivellar el duel en el tram final (2-1). Els periquitos, que portaven quatre partits sense caure, inclòs l’últim triomf contra el Madrid, van acabar claudicant, però segueixen fora del descens, que ara ocupen València, Alabès i Valladolid. Diumenge vinent tocarà nou examen contra un altre rival basc: visitarà Cornellà el Athletic de Valverde.
Les desgràcies se li van acumular en poc temps a l’equip periquito, fins i tot abans de començar. Pol Lozano va caure de l’onze per molèsties en l’escalfament, fet que va deixar al tècnic sense el doble pivot titular del partit davant el Madrid, ja que Urko no va poder enfrontar amb el seu club de propietat per la clàusula de la por que obligava l’Espanyol a pagar 300.000 euros per poder-hi comptar. Aguado, que feia cinc partits que no jugaven ni un minut, va ser la solució improvisada.
El peu de Joan Garcia
Amb aquest cop inesperat es va obrir un torcebraç que va continuar amb el gol de Becker als 38 segons després d’una acció desafortunada dels periquitos, coronada amb una relliscada de Cabrera, que va jugar de lateral esquerre per les baixes del lesionat Brian Oliván i el sancionat Romero. Massa obstacles al camí per a un Espanyol que almenys no es va ensorrar. Es va mantenir dret el conjunt català, salvat un altre cop per l’enorme porter Joan Garcia, que va ampliar la seva col·lecció de parades majestuoses a l’evitar amb el peu el gol de Sucic.
Va arribar al descans el conjunt periquito sense xutar a porta i amb només un 27% de possessió, però amb vida tenint en compte el marcador i les necessitats d’una Real amb un calendari atapeït de cites entre la Lliga, l’Europa League i la Copa, en la qual es troba ea semifinals. Manolo va optar per moure l’arbre a la mitja part i va apostar per l’entrada de Jofre i Véliz en lloc de Expósito i Antoniu Roca. Buscava més energia el preparador gallec en el seu pla fonamentat en aguantar enrere i buscar el contraatac a dalt, amb un futbol directe.
Notícies relacionadesEl guió es va capgirar i la fortuna es va posar del costat periquito amb un penal absurd d’Aguerd sobre Puado. L’entrada matussera i innecessària del central marroquí va donar aire a l’Espanyol, que va posar les taules amb el vuitè gol del capità a la Lliga (m. 51). Era obvi que tocaria patir molt per mantenir aquest punt d’or i així va ser. La Real es va bolcar amb tot a la recerca del triomf davant la seva afició. Alguacil es guardava moltes cartes a la banqueta i les va anar desplegant a poc a poc, primer amb un triple canvi en el qual ja van aparèixer punyals com Oyarzabal i Barrenetxea.
Més endavant arribaria el torn d’altres amenaces, com Brais i Kubo, l’home que va enfonsar els periquitos a Cornellà partint també de suplent. En aquesta ocasió, el protagonisme va recaure en l’interior gallec, que va culminar una acció de l’atac local amb un toc suau amb l’esquerra per sobre de Joan García. Vuitanta i quatre minuts va aguantar un combatiu Espanyol, que es va anar sense premi i continua sense guanyar fora. "Estic orgullós dels jugadors. Es van deixar la pell. La imatge com a visitant no té res a veure amb la primera volta", va apuntar Manolo.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Nous títols i temporades Les 11 sèries que no et pots perdre aquest abril
- Previsió meteorològica Una vintena de comarques, inclosa la de Barcelona, en avís groc per intensitat de pluja
- Investigació científica L’Hospital del Mar descobreix per què el càncer de pàncrees és tan agressiu
- Habitatge Barcelona projecta les primeres demolicions per començar a construir 3.360 pisos entorn de la Sagrera el 2029
- Indemnització rècord El Suprem eleva fins als 3 milions més interessos la indemnització pel dany neurològic causat per negligència mèdica en un part
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- Menys incidents La població de senglars a Collserola cau per la sequera i el control de fauna
- Polèmica editorial Anagrama es desvincula d’‘El odio’ i torna tots els drets del polèmic llibre a Luisgé Martín
- Jubilació Això és el que perds de pensió si decideixes jubilar-te abans de temps
- La policia mirarà milers de guanteres per veure si tens aquest objecte dins del cotxe (serà obligatori)