De copilot del Dakar a ciclista professional
Oriol Vidal (Llambilles, 1993) ha hagut de baixar del cotxe per una lesió a l’esquena i aquest 2025 ha pujat a la bicicleta per pedalejar amb l’equip Efapel Cycling, de categoria UCI Continental

Oriol Vidal entrenant amb el seu nou equip. /
Oriol Vidal (Llambilles, 1993) té un nou motor a la seva vida, encara que en aquest cas no sigui de combustió. Després d’acomiadar un 2024 marcat per la impossibilitat de continuar competint al Dakar i Rally-Raid per una lesió a l’esquena que l’ha obligat a baixar del cotxe, aquest 2025 ha pujat a la bicicleta per pedalejar amb l’equip Efapel Cycling de categoria UCI Continental, la primera professional.
«M’ha costat més del que pensava adaptar-me i trobar-me còmode, sobretot, en el ritme d’escalada dels companys», assegurava Vidal un cop finalitzada la concentració que ha fet amb el seu nou equip a Portugal per donar inici a la temporada. Han estat set dies en els quals ha completat 27 hores de bicicleta, 808 quilòmetres i més de 12.000 metres de desnivell positiu acumulat. «Ha estat una setmana molt intensa, la depressió Herminia va arribar a Portugal i la tempesta va fer-nos entrenar dos dies al corró (interior). Posteriorment, va afluixar però vam haver d’entrenar també dos dies durant més de cinc hores sota la pluja. Va ser vertaderament dur, mai havia provat la bicicleta Canyon, tot era nou i amb les condicions vaig patir bastant», insistia.
Per al gironí, gairebé tot és nou. I és que des de ben petit que està acostumat a les quatre rodes -als 6 anys va disputar la seva primera carrera de quads-. Dos podis al Dakar, un Campionat del Món i el segell Red Bull l’avalen en la disciplina del motor. Ara, però, ha hagut de buscar una altra motivació, condicionat pels problemes físics, per poder continuar la seva carrera com a esportista.
L’ha trobat en la bicicleta. Anteriorment, havia fet entrenaments i, fins i tot, competit abans de dedicar-se en exclusiva al motor amb l’equip neerlandès Smart-Dry -el 2023 va córrer alguna carrera de Gravel-, encara que mai en aquest alt nivell. L’any passat va començar a despuntar classificant-se al Campionat del Món de Gravel amb la selecció espanyola, on li va sortir l’oportunitat de competir en carretera després de coincidir amb Aleksandr Grigoriev.
«He après molt les dinàmiques de l’equip i el dia a dia d’un ciclista. Els companys m’han donat molts consells que em faran millorar. El dia a dia és simple: despertar-se, fer un esmorzar molt potent i un cop digerit sortir a entrenar entre quatre i sis hores. Per la tarda, massatgista cada dia i quan toca ajustar la bici, nutricionista o visita amb el doctor», va explicar.
Vidal, que «pensava que la relació amb l’esport professional havia arribat a la seva fi» per la lesió a l’esquena, farà realitat el somni que mai s’havia atrevit a imaginar: debutar en el ciclisme.
- Amb Paula Navarro Per què Jonathan Andic, hereu de Mango, ha suspès sobtadament el seu casament
- Tribunals Piqué reconeix davant la jutgessa entre llàgrimes que va recórrer a Rubiales per cobrar la comissió d'Aràbia Saudita per la Supercopa
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- El cas de Ter Stegen
- Tribunals Tallar la llum i l’aigua de les vivendes ocupades no serà delicte a Barcelona
- Ciclisme Una Volta amb Pradell per als homes i Pal per a les dones
- BÀSQUET Punter dona vida al Barça en un triomf crucial (87-80) sobre el Partizan
- GABRIELA STOCKLER: "No saps el que passarà, és la part bonica de la distància"
- Una prova emblemàtica Les dones planten cara a la marató
- El Carrer Nou Cercas, Gonzalo Suárez i Mario