Águeda, Estefanía i Cèlia
Les xarxes s’omplen de referents per a les ‘runners’
Tant les atletes com les marques de material esportiu han sabut aprofitar el moment d’explosió mediàtica i la tendència que està vivint aquest esport, ja que les publicacions sobre aquest contingut acumulen milions de comentaris i d’interaccions a Instagram.
«M’ajuda veure que altres dones han partit des de punts similars al meu», diu una debutant
Les grans gestes de les atletes ja no s’imaginen. Ara se segueixen en viu i en directe per les xarxes
![Les xarxes s’omplen de referents per a les ‘runners’ Les xarxes s’omplen de referents per a les ‘runners’](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/ca0b4ce7-e539-4009-b647-8d8894d299bd_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
Les dones s’han posat les vambes i s’han fet lloc als carrers i les pistes, però també a les xarxes socials. Atletes olímpiques, paralímpiques, maratonianes i influencers s’han convertit en els nous referents de les dones corredores. Ja no fa falta imaginar com seria la gesta si l’hagués portat a terme una dona, perquè ara són elles les que les compleixen i mostren en els seus perfils les seves diferents etapes en el món del running. En els últims anys, les atletes han guanyat rellevància en les xarxes i inspiren diàriament moltes dones a continuar corrent.
![](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/77c26626-0d21-4e0c-8c3c-3fb2fde22016_source-aspect-ratio_default_0.jpg)
Les xarxes s’omplen de referents per a les ‘runners’ /
«Cada vegada es difonen més vídeos de dones que practiquen aquest esport. Amb esperit competitiu o sense. Però el simple fet de mostrar a la gent que es practica i que això fa que s’ho passin bé i que estiguin millor, anima molt altres persones, dones o no, a córrer», assenyala la Nàstia. Ella té 22 anys i, com moltes de les seves companyes de generació, consulta les xarxes de manera habitual. En el seu cas, va decidir tornar a córrer després de rebre desenes d’estímuls sobre running cada vegada que obria les xarxes socials. «Em va servir de ganxo per tornar-hi. Tinc molt clar que em vaig reenganxar en ple boom del running, perquè obria Instagram i tenia el feed ple de continguts similars», sentencia.
En aquest sentit, les xarxes estan plenes de continguts variats i molt diferents, però en el running femení podem trobar des de les set maratons en set continents i en set dies de la campiona d’Espanya de 100 km, Estefanía Unzu, més coneguda a les xarxes com a Verdeliss, fins als racons de la competició olímpica que va compartir aquest estiu l’atleta espanyola Águeda Marqués, que es va viralitzar per les seves reaccions i respostes súper naturals davant els mitjans. D’altra banda, també és habitual trobar contingut sobre el camí de la tornada a l’elit després de la maternitat, com Marta Galimany, o l’esperit de superació de la medallista paralímpica a París en marató Elena Congost. Elles són ara la font d’inspiració i el mirall en el qual es miren moltes dones.
Però no només les esportistes professionals s’han convertit en referents en les quals inspirar-se.
Més enllà dels Jocs Olímpics i de les gestes sobrehumanes d’algunes atletes, hi ha també perfils més mundans de dones que s’han calçat les sabatilles, que han començat a córrer i que comparteixen els seus aprenentatges durant el procés. La influencer catalana Cèlia Espanya i la seva preparació per córrer la seva primera marató a Nova York, que fins i tot va inspirar TV3 a gravar una sèrie documental sobre el seu procés, o els inicis en el running d’influencers com Laura Escanes, també ajuden dones que necessiten trobar referents menys competitius en els quals inspirar-se.
![](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/64cccab5-0598-4f10-a17b-17419f0d1f5a_source-aspect-ratio_default_0.jpg)
Les xarxes s’omplen de referents per a les ‘runners’ /
Aprofitar el moment
I és que tant les atletes com les marques han sabut aprofitar el moment d’explosió mediàtica i la tendència que està vivint aquest esport actualment, ja que les seves publicacions acumulen milions de comentaris i d’interaccions a Instagram. Fins fa uns anys, les atletes patien d’invisibilitat i silenci durant quatre anys i tan sols tornaven a la primera línia després del cicle olímpic i durant el poc més de tres setmanes que duren els Jocs, però ara moltes han aconseguit una rellevància brutal a les xarxes que les manté en el radar de manera habitual.
«¿Si elles han pogut, per què no puc jo?», es pregunta la Carla. Té 30 anys i correrà aquest diumenge la seva primera mitja marató. Com ella, hi ha moltes dones que han trencat barreres mentals veient-se reflectides en els perfils d’Instagram d’altres dones. «Correré la Mitja Marató de Barcelona aquest diumenge i mai havia pensat que arribaria a córrer una distància com aquesta. M’ajuda veure que altres dones han partit des de punts similars al meu sense tenir ni idea de córrer i que han sigut capaces de completar carreres com aquesta», apunta la Carla. «Veure que superdones com elles de vegades també fallen, o que no estan motivades, o que tenen un mal entrenament o simplement un mal dia perquè tenen la regla; això també és una ajuda», afegeix la Carla.
I és que les xarxes permeten a aquestes corredores mostrar el que no se sol veure en les competicions, i permet fer caure tabús i barreres de gènere que d’una altra manera són més difícils de tombar. n
L’atleta de Segòvia va ser finalista en els 1.500 m dels Jocs Olímpics de París 2024. La seva franquesa i sentit de l’humor no van trigar a captar l’atenció dels espectadors i usuaris de les xarxes socials i des d’aleshores acumula més de 90.000 seguidors. En el seu perfil, a més de compartir imatges i vídeos dels seus entrenaments, comparteix pinzellades de nutrició, moda i ‘lifestyle’.
Atletisme i ‘lifestyle’
Notícies relacionadesLa jove del delta de l’Ebre comparteix a les seves xarxes els seus inicis en el ‘running’ i la seva vida diària i s’ha convertit en un mirall en el qual moltes joves poden veure’s reflectides. La seva última gesta va ser preparar-se per córrer la Marató de Nova York mentre la plataforma 3cat convertia el seu camí en una petita sèrie ‘docureality’. El seu contingut en català arriba a més de 75.000 seguidors.
‘Running’ i maternitat
Inicis en el món de les carreres
Estefanía Unzu és mare de vuit fills i campiona d’Espanya de 100 km en ruta. Abans de començar els seus reptes com a atleta, Verdeliss, com és coneguda a les xarxes, mostrava en els seus perfils, a YouTube des de fa més d’una dècada, la seva vida quotidiana com a família nombrosa. El seu pas per ‘realities’ com ‘Gran Hermano’ li han permès acumular més d’1,5 milions de seguidors.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Entrevista d’altura Kilian Jornet i el seu viatge al límit a ‘La revuelta’: relata al·lucinacions a l’Everest i dona la xifra dels diners que té
- El Govern estudia liquidar les ajudes dels que van morir en llista d’espera
- Novetat editorial Ildefonso Falcones viatja al Nàpols del segle XV
- 3.600 detencions per als 452 multireincidents més actius
- Rècord històric de participació femenina en la Mitja Marató
- Criança El pediatre Carlos González explica la teoria de l'àvia: "És normal que alguns pares sentin gelosia o frustració..."
- La nova Casa Blanca Trump i Musk inicien els acomiadaments massius de funcionaris
- Energia Descobert un enorme jaciment de gas al nord d’Anglaterra
- El conflicte del Pròxim Orient Hamàs confirma els noms dels tres ostatges que alliberarà avui
- "Recordin Alemanya en els 20"