Tebas sospita de la venda dels seients vip del Camp Nou

El president de LaLiga diu que es va demanar una garantia de solvència al Barça perquè una de les empreses es va crear el maig del 2024 amb 3.000 euros de capital social

Tebas sospita de la venda dels seients vip del Camp Nou
3
Es llegeix en minuts
ALBERTO ARANDA

El president de la Lliga Nacional de Futbol Professional (LaLiga), Javier Tebas, va explicar ahir per què l’entitat que presideix va demanar una garantia de solvència al Barça després de la venda dels seients vip del futur Camp Nou en el marc de la inscripció de Dani Olmo i Pau Víctor.

Tebas va explicar que, després que el CSD concedís la cautelar per a la inscripció d’Olmo i Víctor, LaLiga va presentar unes al·legacions en les quals es va realitzar una descripció sobre la venda de les llotges vip que va provocar que s’exigís una garantia de solvència a la companyia que adquiria els drets del Barça. "Era una empresa amb 3.000 euros de capital social, creada el maig de l’any 2024, amb un sol contracte de patrocini amb el Barça i que havia tingut relació amb Dani Alves de l’any 2020 al 2022. Vam descriure els fets i vam demanar una solvència més gran", va explicar el president de LaLiga.

Tebas també va reconèixer que, partint dels fets esmentats anteriorment, es va exigir al Barça el 40% dels 70 milions de l’operació i que el Barcelona va complir. "Ho van enviar el 3 de gener però ho van enviar. Nosaltres vam posar aquests requisits partint dels fets dels quals érem coneixedors".

En un acte celebrat ahir a Extremadura, durant una nova jornada de Los Desayunos de La Crónica de Badajoz, Tebas va fer també un repàs del futbol espanyol i la font de riquesa que genera aquest sector. En aquest sentit, va afirmar que la indústria del futbol aporta "uns 8.000 milions d’euros en impostos". Respecte a la competitivitat de LaLiga respecte a altres competicions, va afirmar: "En l’aspecte econòmic som molt semblants amb la Bundesliga, però en resultats esportius en els últims deu anys hem aconseguit el 60% dels títols europeus".

Segons Tebas, Espanya, un país de 45 milions d’habitants, competeix directament amb Alemanya i Anglaterra, que a més de tenir més població també té una renda per càpita més alta. "A Anglaterra hi ha 26 milions d’abonats a la televisió i a Espanya només 9. Això ens obliga a externalitzar-nos per sortir a buscar clients", va explicar el dirigent.

Control econòmic

La sortida al mercat internacional de LaLiga ha comportat un increment en els espectadors. Segons dades aportades pel mateix Tebas, en els últims deu anys els espectadors en els camps han crescut un 30%, cosa que suposa una ocupació del 85% de mitjana. Per arribar a les xifres esmentades, el màxim mandatari del futbol professional espanyol va enumerar tres circumstàncies clau al seu criteri: la diversitat en els horaris, la renovació dels estadis per millorar la seva connectivitat i el treball amb els clubs per millorar l’experiència de l’espectador.

Notícies relacionades

Una de les senyes d’identitat del mandat de Tebas ha sigut el control financer sobre els diferents clubs. "És cert que el control econòmic pot arribar a fer-nos menys competitius amb altres clubs europeus, però prioritzem la sostenibilitat. A Espanya i a Alemanya valorem més la sostenibilitat al malbaratament". Una altra de les guerres obertes que té LaLiga és la creació de la Superlliga, un model que Tebas va qualificar com a "oligàrquic". "La Superlliga és un model poc seriós. En qüestió de tres anys han presentat tres formats esportius diferents. Tampoc és seriós que no presentin un model de governança. No ho fan perquè Florentino vol manar ell, això és clar", va expressar.

Una altra de les croades de Tebas és contra la pirateria, que "fa molt mal al futbol". Segons dades donades pel mateix president, més del 30% dels consumidors de futbol no paga o paga menys, cosa que genera que el producte es devaluï a certs països. Tebas també va criticar les grans companyies per "protegir el pirata".