Sentència
El jutge condemna a 18 mesos de multa Rubiales pel petó a Jenni Hermoso, però l’absol de coaccions
El jutge Central Penal de l’Audiència Nacional, José Manuel Fernández-Prieto, no ha necessitat ni una setmana per sentenciar el petó que l’expresident de la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF) Luis Rubiales va fer a Jennifer Hermoso després de guanyar el Mundial l’agost del 2023. El Jutjat Central Penal de l’Audiència Nacional ha condemnat a 18 mesos de multa amb quota de 20 euros al dia per un delicte d’agressió sexual l’expresident de la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF) Luis Rubiales pel petó a la jugadora Jennifer Hermoso en la cerimònia d’entrega de medalles del passat mundial celebrat a l’agost a Sidney (Austràlia).
Durant el judici, que es va prolongar durant nou jornades, la tinenta fiscal de l’Audiència Nacional, Marta Durántez, va sol·licitar al magistrat que imposés una pena de dos anys i mig de presó per a Rubiales per un delicte d’agressió sexual i un altre de coaccions, pel qual va demanar any i mig de presó per a l’exseleccionador nacional femení Jorge Vilda, l’exdirector de màrqueting Rubén Rivera i l’exdirector esportiu de la masculina Albert Luque. Es tracta de la mateixa petició que van formular l’acusació particular que exerceix la mateixa Jenni Hermoso i la popular, de l’ Associació de Futbolistes Espanyols (AFE).
Les defenses dels quatre acusats van sol·licitar la seva lliure absolució. L’advocada de Rubiales, Olga Tubau, va afirmar que el petó va ser consentit i que en cap moment hi va haver coaccions, extrem que van desenvolupar els advocats dels altres exdirectius de la selecció amb què comparteix banqueta, Luis Jordana de Pozas, Jorge Navarro i Joaquín Jiménez, en el mateix sentit que la seva companya, que durant el seu informe va ironitzar que les pressions si haguessin existit no van tenir cap èxit, perquè la jugadora va rebutjar fer el vídeo que li demanava l’entorn de Rubiales.
- Aquest dilluns 24 de març Un autocar salva una menor sota un pont de l’AP-7 després d’un intent de suïcidi
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya
- Seguretat comunitària La UE demana que els europeus s'aprovisionin amb subministraments d'emergència davant una possible guerra o crisi climàtica
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- BCN rebutja l’exigència dels EUA de retirar la inclusió en una biblioteca
- Sessió de control Sánchez ja apunta als Pressupostos del 2026 davant la falta de suports per als comptes d’aquest any
- El 75% dels nens de 4 a 8 anys atesos al CAP Sant Roc de Badalona miren pantalles mentre mengen
- Retorn sonat Lady Gaga torna a Barcelona set anys després: anuncia dos concerts al Palau Sant Jordi a l’octubre
- Catalunya és la segona comunitat amb més baixes laborals: Pané proposa revisar si hi ha alguna "disfunció" al sistema
- «ARAUJO I RAPHINHA NO JUGARAN» Flick s’enfada per la data del duel amb l’Osasuna: «No estic content, no és el millor dia, però no busquem excuses»