DE LES TELECOMUNICACIONS ALS RELLOTGES DE LUXE

La connexió estoniana amb l’opac soci dels seients vip

Un membre del cercle de Ruslan Birladeanu, el moldau al capdavant de New Era, apareix com a ‘partner’ de marxandatge del Barça amb una societat constituïda a Tallinn amb 100 euros.

La connexió estoniana amb l’opac soci dels seients vip
3
Es llegeix en minuts
Albert Guasch
Albert Guasch

Periodista

ver +

El ciutadà moldau Andrei Birladeanu presumeix en el seu compte de LinkedIn de ser el CEO de New Era Licensing & Merchandising. Una empresa constituïda amb encara no 100 euros de capital social a Tallinn, capital d’Estònia. El nom evoca New Era Visionary Group, creada pel compatriota Ruslan Birladeanu en un coworking dels Emirats Àrabs amb 3.000 euros de capital i convertida en soci del FC Barcelona.

Rellotge del Barça de Jacob & Co. | JACOB & CO /

J&CO

Una aliança situada sota el focus de la sospita. La seva aportació de 28 milions d’euros –molts diners per a tan poca empresa– van permetre a Joan Laporta salvar momentàniament la papereta de la inscripció de Dani Olmo i Pau Víctor en LaLiga per via de la compra de l’explotació de seients vip del Camp Nou.

New Era Visionary Group va ser descrita pel Barça el 21 de novembre com a "líder mundial en connectivitat i integracions d’infraestructures" al ser anunciada com a nou operador oficial per als serveis de telefonia virtual en el reformat Estadi. Un acord per als pròxims cinc anys.

Sobre les llicències

Gràcies a això, Ruslan Birladeanu ha aconseguit colar-se com a ponent en el Mobile World Congress de la setmana que ve, malgrat episodis poc edificants en la seva biografia que es remunten al seu pas per la política moldava, amb acusacions de frau pel mig.

Andrei Birladeanu –la coincidència de cognoms amb Ruslan convida a pensar en una relació familiar que aquest diari no ha pogut acreditar– presumeix a les seves xarxes socials i a la seva web de l’aliança amb el FC Barcelona. Apareix com una mena d’intermediari entre el club i la firma de rellotges Jacob & Co per a la creació d’una col·lecció de luxe coincidint amb la celebració dels 125 anys de l’entitat blaugrana.

Ruslan Birladeanu, CEO de New Era Visionary Group. | EL PERIÓDICO /

EPC

És una col·lecció limitada, de 125 peces, anomenada Epic X Tourbillon, que s’anuncia amb components d’or rosat de 18 quirats, l’escut del FC Barcelona i colors intensos, i que "celebra la rica història del club i encarna l’artesania d’avantguarda de Jacob & Co". Costa uns 140.000 euros.

I la firma de marxandatge d’Andrei Birladeanu, que es va obrir l’agost del 2023, en dates pròximes a New Era Visionary Group, va obtenir la llicència en la col·laboració entre el FC Barcelona i la prestigiosa marca novaiorquesa. Uns tentacles que s’estendrien a altres productes de BLM (la divisió del club per al marxandatge), com els Barça Cafè.

L’escassa estructura d’aquests dos vessants de New Era va quedar ben visibilitzada quan El Confidencial va revelar que la divisió barcelonina està situada en un senzill pis de Sant Andreu, a nom del ciutadà espanyol Francisco Maza Sánchez.

Notícies relacionades

Aquest ciutadà, segons publicava ahir el rotatiu digital, va ser condemnat el 1999 per fabricar abonaments falsos de temporada d’esquí per a l’estació hivernal de Pas de la Casa (Grandvalira). La justícia del Principat el va declarar culpable dels delictes d’estafa i falsedat documental i li va imposar sis mesos de presó.

Les aparicions d’aquestes informacions, encoratjades per les sospites exposades per Javier Tebas respecte a les operacions que van permetre al Barça inscriure Olmo i Víctor, coincideixen amb un nou viatge de Laporta i dos dels seus directius als Emirats Àrabs la setmana passada. El club encara no ha explicat el motiu del desplaçament, ni tampoc si té cap relació amb els fons per a l’explotació dels seients vip.