Ducati pensa repetir títol amb la ‘Desmo’ de l’any passat
Són tan superiors, tenen una moto tan avançada a la dels seus rivals, que es permetran el luxe de competir, aquest any, amb la Ducati del 2024, convençuts que tornaran a guanyar.

Marc Márquez, hoy, en el boxe del equipo Ducati Lenovo. /
No és el primer cop que els passa. Perdó, no és el primer cop que li passa a una gran fàbrica, sigui Ducati, Honda, Yamaha, KTM, Aprilia... No sempre, malgrat treballar molt i bé durant l’hivern el material nou, que has ideat perquè sigui encara millor (en el cas de Ducati era senzillament impossible) no funciona a l’aplicar-ho a la pista.
Ja el 2022, Pecco Bagnaia va decidir descartar el motor d’aquell any de la seva Ducati i continuar corrent amb el propulsor de 2021. La decisió de Bagnaia, que va acabar proclamant-se campió del món de MotoGP, va arrossegar el seu company d’equip, l’australià Jack Miller, i va obligar els altres pilots de Ducati, entre ells Johann Zarco, Jorge Martín i Luca Marini, a córrer amb el motor d’aquell any, és a dir, amb el nou de 2022, i van acabar 8è, 9è i 12è del Mundial, respectivament.
L’enginyer i creador de la Ducati Desmosedici en totes les seves versions, el mag que la va inventar i intenta perfeccionar-la cada any, l’italià Gigi Dall’Igna, Davide Tardozzi, team manager de l’equip de Borgo Panigale, i els dos pilots campions de l’equip vermell, Pecco Bagnaia i Marc Márquez, han decidit, i ben aviat, molt ràpidament, quedar-se amb la Desmo de l’any passat abans que experimentar, durant dos anys seguits (2025 i 2026, temporades en què no es pot canviar de motor), amb el nou propulsor.
Competitiva i eficaç
És evident que els quatre responsables d’aquesta decisió saben, estan absolutament convençuts que aquesta moto, la del 2024, la de l’any passat, la que va fer campió Martinator i subcampió Bagnaia, amb molta diferència sobre la resta, tornarà a ser campiona. KTM, Aprilia, Honda i Yamaha encara estan lluny d’aconseguir un paquet tan bo, competitiu i eficaç com el de la firma italiana.
"Ja en el test de novembre de Barcelona l’endemà d’acabar el Mundial que va guanyar Jorge [Martín]", ha reconegut Dall’Igna, "vam començar a adonar-nos que la tendència era que hauríem de segui confiant en la moto del 2024, tot i que vam continuar treballant molt a millorar la d’aquest any. No ha pogut ser, però no renunciem a res del que hem dissenyat, construït i provat per a la moto d’aquest any, que tornarem a provar en el test de Jerez, el 28 d’abril, després del primer GP a Espanya".
És possible, molt possible, tot i que, a simple vista, la preocupació no és visible en cap dels màxims responsables del departament de competició de la marca italiana, invencible durant els últims anys, que els seus genis hagin rebut un cop dur al no poder millorar la moto de l’any passat. "No sé si estan inquiets, molestos o decebuts, però jo sabia, des del principi, que la moto del 2024 era impossible de millorar, i això fins i tot ho comentaven els pilots, que ara s’han adonat de debò que la moto de 2024 era impressionant", assenyala Carlo Pernat, una de les veus més expertes del pàdoc.
La decisió, al marge d’accelerar i augmentar de forma (quasi) desesperada les hores de treball en el departament de competició de Ducati per tenir a punt tots els motors per als seus sis pilots (Márquez, Bagnaia, Àlex Márquez, Fermín Aldeguer, Fabio Di Giannantonio i Franco Morbidelli), significa que els sis pilots de la firma italiana partiran amb el mateix motor, tot i que, lògicament, els pilots oficials (Márquez, Bagnaia i Digga) comptaran amb algunes millores del 2025.
Hi ha qui assegura, tot i que res és oficial, que les motos oficials muntaran una electrònica nova, suspensions noves, basculant nou i caixa de canvis nova. Res d’això les farà volar sobre la resta de Desmosedici, però ja és alguna cosa, tot i que cap d’aquestes quatre peces, solucions, signifiquin una millora notòria.
"Una moto fantàstica"
"El campionat és molt llarg, llarguíssim, i podem continuar fent proves, rodant, un munt de coses que, sens dubte, podem aplicar a les nostres motos en un intent de millorar-les encara més", assenyala Tardozzi, que sí que ha reconegut, amb la boca petita, que el cop que han patit és important. "Res dramàtic, per descomptat, però ens hauria agradat que els nostres pilots oficials haguessin certificat que la nova moto era millor. ¿Ho serà? Doncs no ho sabrem; hem decidit no arriscar-nos, entre d’altres coses perquè la de l‘any 2024 continua sent una moto fantàstica".
Es diu que la nova moto té un comportament poc agradable, escassament eficaç, molt diferent de la vella quant a l’eficàcia i prestacions del fre motor, és a dir, en el moment d’entrar en corba, en el moment d’esgotar la frenada, una condició, per exemple, imprescindible en el pilotatge de Márquez i, sí, és clar, també de Bagnaia.
Notícies relacionadesDucati és l’única fàbrica que pot permetre’s aquest luxe, és a dir, guardar al magatzem la nova moto i continuar guanyant amb la de l’any anterior, perquè ja han comprovat que el marge d’avantatge que tenen sobre els seus rivals continua sent gran i més ara, que acaben d’incorporar el pilot més guanyador al seu team.
"És clau que tant Pecco com jo hàgim fet el mateix diagnòstic, des de pilotatges diferents, des d’aproximacions diferents de la corba, sobre el comportament d’una versió i d’una altra de les nostres motos de l’any passat i d’aquest", va comentar Márquez, que va ser el primer a dir que la decisió havia sigut molt fàcil de prendre: "No hi ha dubte, la moto ideal és la de 2024 i correrem amb ella. És una gran moto i, per tant, molt difícil de millorar".
- Hisenda Atenció! Aquestes dues noves caselles de la Declaració de la Renda 2025 podrien estalviar-te diners
- L’oferta de l’‘streaming’ Les 10 sèries que no et pots perdre aquest març
- Aniversari culer L’entrenador del Barça, Hansi Flick, celebra en gran el seu 60è aniversari en un restaurant de Sarrià
- Roca invertirà 250 milions en el seu nou districte econòmic
- Mamarazzis El no petó de Leonor i el no quartet sexual del rei Joan Carles
- Gálvez: "Hauríem de tenir una xarxa social pública que sigui democràtica"
- Ousman Umar: "L’ajuda a l’Àfrica ha de ser per alimentar ments, no estómacs"
- Cada hora mor a Catalunya una persona esperant la dependència
- El Papa requereix ventilació mecànica per una altra crisi respiratòria
- El 76% dels agents de la policia catalana tenen més de 41 anys