L’enigmàtic soci de Laporta

El moldau Ruslan Birladeanu, l’empresari al darrere de la misteriosa New Era Visionary Group que va ajudar a inscriure per la campana Dani Olmo i Pau Víctor, va exposar sense detalls la seva proposta de telefonia virtual per al Camp Nou i es va escapar de les preguntes quan va acabar. El misteri es manté.

L’enigmàtic soci de Laporta
3
Es llegeix en minuts
Albert Guasch
Albert Guasch

Periodista

ver +

El moldau Ruslan Birladeanu va comparèixer ahir en el mateix escenari del Mobile World Congress on Joan Laporta va proclamar el dia anterior en anglès: "La força dels nostres valors és eterna".

Birladeanu va aparèixer ben assessorat –amb una corbata blaugrana– i ben custodiat pel club. Va parlar, va encaixar unes quantes mans a l’acabar la seva exposició i una empleada del FC Barcelona el va escortar cap a la sortida evitant que ningú amb olor de periodista se li acostés a preguntar-li res.

El Departament de Comunicació, aixecant barreres al voltant d’un proveïdor. ¿Temor que se li escapi una cosa que no resulti convenient? La vinculació de Birladeanu amb el Barça va començar envoltada de misteri i sospites i així vol el club que es mantingui.

Birladeanu va ser presentat com a CEO de New Era Visionary Group, el cervell al darrere de Barça Mobile, la telefonia virtual del nou Camp Nou i que tot i que va constituir la seva empresa fa un any en un coworking dels Emirats Àrabs amb tot just 3.000 euros de capital social, va superar en el concurs empreses potents del sector.

No va sortir a la xerrada en un escenari tan respectable, però New Era és també l’empresa que va subministrar els 28 milions necessaris per inscriure a LaLiga Dani Olmo i Pau Víctor al límit a canvi d’explotar seients vip del Camp Nou. Els 28 són una primera tongada. Després n’hauria de venir una altra de 42 milions fins a arribar a 70. Molts milions per a una empresa tan petita. Alguna raonable explicació hi ha d’haver que a Birladeanu no li van deixar donar.

Rellotges de luxe

El club va voler des del primer moment amagar la identitat de New Era i de l’altra empresa qatariana involucrada en l’adquisició de seients vip. Es va acabar sabent gràcies a El Confidencial, informació a què li va donar vol Javier Tebas públicament. Però la voluntat blaugrana sempre va ser la contrària a la transparència.

Davant tant de misteri, hi havia ganes de veure i escoltar el sorprenent soci del FC Barcelona. Va arribar acompanyat del seu fill Andrei, que figura com a partner de marxandatge del club blaugrana amb una societat constituïda a Estònia amb 100 euros de capital social. El jove Andrei Birladeanu, que va aparèixer amb una bufanda del Barça penjada del coll, va obtenir la llicència per a rellotges de luxe de la marca Jacobs & Co pel 125è aniversari del FC Barcelona.

Birladeanu pare va explicar que Barça Mobile aspira a connectar els aficionats barcelonistes de tot el món, no només quan acudeixin a l’Estadi. Que no inventa cap tecnologia, que només la innova. Que el seu propòsit va més enllà del Barça i del futbol i que vol créixer per tot el món.

I per allà va anar la conversa conduïda per Bryan Bachner, un d’aquests homes que ha incrementat poder i influència sota la direcció de Laporta i que va ajudar ocasionalment el moldau a clarificar la seva aportació a la connectivitat de l’Espai Barça, que s’haurà de fer amb la necessària col·laboració de la infraestructura de Mas Orange. Bachner és el director de Barça Vision, a més de gestor de les oficines de l’entitat blaugrana a Àsia i Amèrica.

Notícies relacionades

No va sortir en l’exposició si New Era s’ha integrat en altres àrees de negoci del club blaugrana, com BLM. Convé recordar que un grup de socis vigilants amb la gestió de Laporta ha preguntat al compliance de l’entitat, Sergi Atienza, per la naturalesa de la relació amb l’empresa moldava, la filial espanyola de la qual s’ubica en un pis de Sant Andreu. No consta que hi hagi hagut cap resposta. De moment.

Per descomptat, d’això tampoc va dir res Birladeanu, que paradoxalment va desconnectar dels presents quan va poder. Amb l’ajuda del club, és clar.