El partit de lliga a Montjuïc

Els càlculs de dosificar Pedri contra l’Osasuna

Amb la tornada dels vuitens de Champions contra el Benfica en ment, el tècnic alemany medita sobre el grau de rotacions a efectuar avui.

Els càlculs de dosificar Pedri contra l’Osasuna
2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Entre l’anada i la tornada de l’eliminatòria de Champions davant el Benfica apareix avui a Montjuïc l’Osasuna. Ho fa enmig d’una previsió meteorològica de pluges i vents. La temptació de reservar-se per a dimarts, amb el pas a quarts en joc, resulta alta. S’ho pot permetre l’aficionat, però no Hansi Flick, obligat professionalment a collar els seus jugadors per conservar un liderat que tant ha costat de recuperar.

El repte de Flick serà dosificar peces sense perdre el foc competitiu davant l’equip navarrès, onzè a la Lliga. Ha analitzat l’estat de recuperació dels seus jugadors després del tremend esforç de Lisboa. Més de 70 minuts a tot ritme amb només 10 homes donen per cansar-se molt. Alguns van acabar esllomats, com Alejandro Balde, que ahir va entrenar amb normalitat, i algun ni va poder asseure’s a la banqueta com Gavi, que també es va exercitar amb l’equip.

Pedri va personificar l’esforç col·lectiu, amb gairebé 14 quilòmetres recorreguts contra el Benfica. En un esport que cada cop més se submergeix en una infinitat de dades, cosa que pot molestar els que viuen el futbol des d’una perspectiva merament emocional, es pot assenyalar que aquesta és una xifra molt elevada. El canari sembla no cansar-se aquest curs, protagonitzant una transformació física sorprenent. No només resulta vital en la faceta creativa de l’atac, sinó també en la defensiva, la qual cosa no sol emfatitzar-se tant.

Pedri ho juga tot, per allò que el seu cos demana un dinamisme constant per reduir el risc de lesió. Però després del sobreesforç de Lisboa i davant el que s’acosta dimarts, potser Flick s’ho pensi aquesta vegada davant l’Osasuna. No va dir ni que sí, ni que no. "És molt professional. El seu comportament és increïble en el dia a dia. I es recupera molt bé després dels partits. Es troba en un nivell fantàstic. Li preguntarem com se sent i decidirem", va indicar l’alemany.

Aquest va ser el discurs en què es va mantenir Flick, no revelar a qui reservarà, tot i que va deixar assegut que no posarà l’equip A al complet. "No he decidit quantes rotacions farem, però sí que n’hem de fer algunes".

Records d’una derrota

Flick va afirmar sentir-se optimista malgrat el record del 4-2 de la primera volta a El Sadar, una derrota contundent. Aquell dia Flick va rebre algunes crítiques per tombar en excés l’alineació. "El partit arriba en una situació molt diferent. Crec que hem arribat a un altre nivell i el rendiment de l’equip ha millorat molt".

Notícies relacionades

Szczesny, després del seu gran partit a Lisboa, va adquirir protagonisme en la compareixença de l’entrenador. Es podria haver escoltat un Flick autocomplaent i reivindicatiu per la seva incompresa decisió de canviar el porter titular en detriment d’Iñaki Peña. No és el seu estil. Sempre elegant, va recordar simplement que es tractava d’una decisió col·legiada entre ell i el seu staff basada en una anàlisi conscienciosa.

"Va jugar molt bé i ens va ajudar molt, per a això el tenim. Quan veig jugadors amb el compromís de Szczesny, em sento orgullós", va afirmar.