Carlos Miñarro García.

Carlos Miñarro García.

3
Es llegeix en minuts
Albert Guasch
Albert Guasch

Periodista

ver +

Quan els aficionats i els presents a Montjuïc valoraven l’abast de les rotacions de Hansi Flick contra l’Osasuna després de donar-se a conèixer l’alineació, una tragèdia es desplegava a l’interior de l’estadi. Van arribar notícies terribles. El doctor Carles Miñarro García, mà dreta de Ricard Pruna, moria sobtadament als 53 anys a l’hotel de concentració de l’equip a Barcelona.

La persona que estava sempre a sobre del benestar dels futbolistes del primer equip, perdia la vida. La suspensió es va anunciar quan faltava menys d’un quart d’hora per començar l’enfrontament, una cosa realment inusual en la història del FC Barcelona.

El doctor Carles Miñarro, amb guants blaus i ulleres, a l’esquerra, en una foto d’arxiu durant un partit entre Rayo Vallecano i FC Barcelona l’any passat. Foto: Javi Ferrándiz /

JAVI FERRANDIZ / SPO

A ningú li va importar gens ni mica el futbol en aquell moment. I a qui menys, als futbolistes, molt afectats. Un vestidor és una família de convivència diària i l’staff en forma part, com va recordar Flick el dia anterior. «L’ambient entre jugadors i ‘staff’ és magnífic», va dir.

D’aquí la commoció dels futbolistes, que van abocar els seus sentiments a les xarxes socials poc després d’abandonar l’estadi. «Doqui, sempre als nostres cors. Et trobarem molt a faltar», va apuntar Gavi. Tots li deien Doqui, allà dins. «Encara no m’ho crec», va escriure un desolat Pedri. «Et trobarem a faltar», va explicar Ferran Torres. «Per no creure-ho», va expressar Araujo.

Remodelació de l’equip mèdic

Miñarro García va reemplaçar en el primer equip el doctor Xavier Valle durant l’estiu, quan es va emprendre una notable remodelació dels serveis mèdics amb la marxa de Xavi i l’arribada del tècnic alemany.

A Miñarro se’l va veure realitzant una d’aquestes tasques de cura dels jugadors quan Marc Bernal es va trencar el genoll: a les seves espatlles va sortir compungit del camp el migcampista adolescent. I també el 2 de febrer passat quan va persistir per convèncer Gavi que s’havia de retirar del camp després de patir un xoc amb el cap contra un altre futbolista del Rayo Vallecano. El petit centrecampista no volia sortir, tossut ell, però allà hi havia el doctor amb els seus guants blaus, les seves ulleres i la seva actitud serena però ferma per fer-lo canviar d’opinió. Flick va acabar de decidir. Gavi havia de sortir.

Al matí, el doctor havia revisat l’estat físic de Robert Lewandowski, a qui havia suggerit que se n’anés al seu domicili i reposés després del desgast experimentat en el duel europeu contra el Benfica. De fet, el polonès havia sigut el descartat per Flick per al partit contra l’Osasuna.

Un recorregut pel futbol català modest

Carles Miñarro va entrar a treballar al FC Barcelona el 2017 després de sis anys com a metge adjunt de la Unitat Assistencial i Preventiva de l’Esport del Centre d’Alt Rendiment de Sant Cugat, càrrec que va compaginar amb el de cap dels serveis mèdics del Centre d’Esports Sabadell (2014-16). Prèviament havia treballat també al Sant Andreu i el Terrassa, per això tenia una relació particulament pròxima amb Dani Olmo. Ell va ser qui va escriure el comiat més sentit.

Notícies relacionades

Un currículum que demostra que havia recorregut tots els estrats del futbol modest català per arribar a un cim en què no ha pogut ni tan sols completar una temporada. En la seva última etapa al Barça abans d’ascendir fins al vestidor professional blaugrana formava part del primer equip de futbol sala.

Altament qualificat, Miñarro era llicenciat en medicina i cirurgia per la Universitat Rovira i Virgili el 1999, especialista en medicina de l’educació física i amb un màster en Traumatologia de l’esport. Deixa particularment desolats una dona i dos fills.