Aire condicionat i multes per insults

El Gran Circ arrenca la temporada i alça el teló amb diversos canvis significatius: multes per paraules malsonants, pes mínim de cotxes i pilots i més espectacle.

Aire condicionat  i multes per insults
1
Es llegeix en minuts

El Mundial també presenta destacats canvis en la seva normativa i calendari. El pes mínim dels monoplaces es modifica per a aquesta temporada. Tot i que la variació és lleu en comparació amb l’any passat, ara els cotxes hauran de tenir un pes mínim de 800 quilograms en lloc dels 798 anteriors. Igualment, el pes mínim dels pilots, incloent-hi el seient, s’eleva a 82 kg. Aquest pes mínim s’incrementarà a 85 quilos en els casos en els quals la FIA determini l’obligatorietat del kit de refrigeració. Aquest sistema s’incorporarà als monoplaces quan es prevegin temperatures superiors als 30,5º en la carrera.

Per als GP en els quals hi hagi previstes temperatures per sobre dels 30,5º, la FIA obligarà els equips i pilots a muntar un sistema de refrigeració al cotxe i en l’uniforme dels pilots.

Des del 2019, la F1 concedia un punt addicional al pilot que registrava la tornada més ràpida de la carrera, sempre que finalitzés dins dels 10 primers. Si no aconseguia travessar la meta en aquesta posició, el punt quedava sense adjudicar. En diverses ocasions, els pilots s’arriscaven a fer una parada als boxes a prop del final per muntar pneumàtics tous i arrabassar-li la volta ràpida a un altre rival. Aquesta norma desapareix.

Més espectacle

Notícies relacionades

La FIA va aprovar la proposta de la Comissió de F1 per fer més atractiu el GP de Mònaco, i en aquest sentit va afavorir els avançaments. Els pilots, sempre que la carrera del Principat sigui en sec, hauran de passar pel pit-lane a canviar els pneumàtics almenys en dues ocasions. Així mateix, hauran d’utilitzar un mínim de dos compostos diferents.

Des de la temporada passada, amb Mohammed ben Sulayem, president de la FIA, al capdavant es van perseguir els insults i el "llenguatge inadequat" dels pilots, tant per ràdio com en les declaracions davant els mitjans de comunicació. Una directriu que passa a formar part del reglament en aquest 2025 i que els pilots no han acollit de bon grat. La majoria de la graella hi està en contra, però, tot i així, forma part de la normativa i la multa va dels 40.000 euros fins al triple d’aquesta xifra i fins i tot, arribats a aquest punt, amb sanció esportiva en forma de pèrdua de punts.