Norris imposa la seva llei en el caos d’Austràlia

Fernando Alonso i Carlos Sainz van haver de retirar-se en una estrena del Mundial en què Ferrari, amb Hamilton i Leclerc, també va decebre.

Norris imposa la seva llei en el caos d’Austràlia
4
Es llegeix en minuts

La Fórmula 1 va obrir la seva nova temporada amb un espectacle de màxima intensitat i acció a la pista d’Albert Park, escenari del Gran Premi d’Austràlia. Lando Norris (McLaren) va imposar la seva llei en una carrera condicionada per la pluja i que va acabar en caos, amb nombrosos accidents i cotxes de seguretat, en què per desgràcia Fernando Alonso i Carlos Sainz van estar involucrats, amb doble KO dels pilots espanyols.

La victòria de Norris no és una sorpresa. McLaren va acabar el curs passat amb el cotxe més ràpid de la graella i en pretemporada va deixar clar que l’ha millorat. No obstant, les difícils condicions van convertir l’asfalt de Melbourne en una ratera en la qual qualsevol resultat era possible. El britànic va resistir als elements i també a la pressió del campió de Red Bull, Max Verstappen, que el va posar contra les cordes fins al final i el va acompanyar al podi juntament amb George Russell, tercer amb el Mercedes.

McLaren va perdre un doblet que semblava que tenia ben encarrilat fins ben bé els compassos finals de la cursa, quan els dos cotxes van sortir de pista alhora i el d’Oscar Piastri va quedar clavat a l’herba. Norris va reaccionar tornant ràpidament a boxs per canviar a pneumàtics de pluja i va recuperar el control, però el seu company es va veure relegat a la novena posició davant els seus paisans.

Llàgrimes

La tempesta caiguda a Melbourne va obligar a cancel·lar les carreres d’F3 i F2, tot i que la d’F1 es va mantenir en l’horari previst i va començar sobre mullat, amb tots els pilots muntant pneumàtics intermedis. L’inici, amb la pista molt lliscant, ja va ser un avís. El rookie Isack Hadjar se’n va anar contra el mur enel revolt 2 escalfant pneumàtics durant la volta de formació i va tornar plorant al garatge de Racing Bulls, consolat pel pare de Hamilton després de la seva estrena desafortunada en l’F1.

La sortida va ser neta i Norris va poder defensar-se en la pole, tot i que Piastri es va veure superat per Verstappen, que va traccionar millor i li va guanyar la partida per col·locar-se segon. La tranquil·litat va durar molt poc i Jack Doohan, un altre dels principiants, es va estavellar, cosa que va propiciar el primer dels tres cotxes de seguretat del dia a Austràlia.

Anant darrere del safety car Sainz també va perdre el control del seu cotxe a l’últim revolt de la primera volta i se’n va anar directament contra les proteccions, arruïnant el seu debut amb Williams. Una llàstima després de les grans sensacions que va deixar aquests dies i el salt endavant de l’equip de Grove, que va situar l’altre FW47 d’Alex Albon en una sorprenent cinquena plaça final.

A la volta 34, un altre accident va deixar fora Fernando Alonso. L’asturià, amb les gomes intermèdies al límit, va intentar atacar Pierre Gasly en la lluita pel 9è lloc i va pagar molt car el risc, cosa que va donar peu al segon cotxe de seguretat.

A falta de 14 voltes va créixer la pluja i els dos McLaren van passar primers pel sector més moll, protagonitzant una doble sortida de pista que va deixar líder provisional Verstappen. Però Norris no pensava tirar la tovallola. El britànic ha après dels seus errors i, amb el cotxe tocat, va aconseguir tornar a pista amb intermedis i recuperar la primera posició. A nou voltes, un altre doble accident dels júniors Liam Lawson i Gabriel Bortoleto provocava el tercer cotxe de seguretat i reagrupava de nou el pilot.

La carrera es va rellançar amb només sis voltes per davant. I Verstappen, aprofitant els problemes de Norris amb el seu MCL39, es va tirar a sobre del britànic per posar el fermall d’alta tensió a l’espectacle a Austràlia.

Pitjor li va anar a Ferrari. L’autoproclamada "millor parella de pilots de la història" va començar en un pla discret, amb Charles Leclerc vuitè i Lewis Hamilton, desè. "No tenim ritme en moll, és una de les nostres debilitats", va valorar el monegasc, que va marcar el territori a Hamilton ja a la sortida, i després, en una maniobra del britànic per intentar avançar-lo, quan els dos cotxes es van tocar.

Notícies relacionades

Això promet.

Un accident durant la volta 34 va arruïnar la carrera de Fernando Alonso, quan l’asturià perseguia l’Alpine de Pierre Gasly en lluita per la novena posició. Es va estavellar contra el mur. «És un circuit semiurbà i les línies blanques sempre rellisquen en moll. Però el meu accident ha sigut diferent perquè no he trepitjat una línia blanca i la traçada estava seca, de fet tots han canviat a pneumàtics de sec just després del meu accident. Hi havia molta grava a la pista i crec que aquest ha sigut el motiu», va explicar l’asturià.Carlos Sainz, que s’estrenava amb Williams, es va veure obligat a abandonar després de tenir un estrany accident darrere el cotxe de seguretat, al cap de poc de començar la carrera. «És una situació que no s’hauria de produir. Hem vist una fallada del canvi de marxes, que per alguna raó no ha funcionat com ho hauria d’haver fet. Ha sigut estrany», va dir.