Pedri segella el bitllet d’Espanya per a la ‘final four’ de la Nations
El partit va acabar amb empat (2-2) i en la pròrroga van marcar Lamine i Simons (3-3) per portar l’eliminatòria als penals. L’astre blaugrana, que va ser suplent, va anotar l’últim gol.

Espanya estarà en la final four de la quarta edició de la Nations League. Defensarà la seva condició de vigent campió i arriba per tercera vegada a la lluita pel títol d’aquesta competició. Si a l’estadi De Kuip l’heroi va ser Mikel Merino, a Mestalla li va tocar el torn a un altre Mikel, Oyarzabal, que va anotar els dos primers gols d’Espanya. Però Holanda mai va abaixar els braços i va igualar el marcador fins i tot en tres ocasions, castigant els errors en la sortida de la pilota dels espanyols en un partit a base de passades, i això li va permetre portar l’eliminatòria a la tanda de penals. Llavors es va fer gran Unai Simón, i Pedri va certificar el pas a la final four d’una selecció que continua creixent... i patint.
Sobre De la Fuente es podran dir moltes coses, però no que pren decisions. A De Kuip va treure del camp Pedri i Lamine i a Mestalla va deixar a la banqueta Porro, Pedri i Morata, i va apostar per l’associació de Mingueza i la frescor de Dani Olmo i Oyarzabal. I Espanya va mostrar una altra cara. Més reconeixible, ferotge en la pressió i més fluida amb la possessió.
Doblet d’Oyarzabal
Als sis minuts, Oyarzabal va amortitzar la seva titularitat en una paret sense perill aparent amb Olmo en la qual es va avançar a l’ingenu Van Hecke en l’àrea posant el cos per ser atropellat pel central. Penal tan tebi com innocent que Oyarzabal va clavar a la xarxa. Ell mateix va tornar a marcar quatre minuts després, però quan va rebre la passada de Lamine era un pas avançat. Va començar la segona part amb una decoració completament diferent. Holanda va pujar dos punts la seva agressivitat ofensiva i un centre a l’àrea va acabar amb una agafada de Le Normand a Memphis tan tèbia com innecessària. Turpin, com en la primera part, va assenyalar penal. Memphis el va transformar.
Unai Simón, decisiu
Notícies relacionadesEn un escenari incòmode, Oyarzabal va reblar a la xarxa de cap una contra realitzada amb èxit per Lamine i Nico. Els jugadors de De la Fuente no van frenar el joc, i en una sortida d’àrea, Olmo va perdre una pilota que Maatsen va enviar a l’escaire. De la Fuente va acudir a Pedri i a Merino en el tram final, esperant un altre miracle que no va arribar abans del 90, així que el partit va anar a pròrroga.
Passava pel minut 102 quan Huijsen va rebre la pilota, va aixecar el cap i va trobar Lamine. Allà va posar la pilota i allà va aparèixer Yamal per avançar Espanya amb una fuetada salvatge. Però l’avantatge amb prou feines va durar sis minuts. Xavi Simons va ser atropellat per Unai en el penal més clar de la nit. Gol, i en la tanda final. El neerlandès Lang va enviar la pilota al travesser en el primer error, però el porter Verbruggen va encertar en el xut de Lamine. Van marcar Taylor i Baena. Llavors Unai va parar el xut de Malen, i Pedri va anotar el gol de la classificació marcant per l’escaire.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Responsables de 19.000 menors Drets Socials cessa la directora general i el subdirector d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA)
- Pòdcast a Youtube José Elías, sobre el gran problema dels joves: «O espavilen o vindrà…»
- Futbol Thiago Alcántara, Jordi Alba i l’exlíder local d’ERC postulen precandidatura conjunta a la presidència del CE l’Hospitalet
- Les enemigues de l’‘hamami’
- Aquest dilluns 24 de març Un autocar salva una menor sota un pont de l’AP-7 després d’un intent de suïcidi
- Ple al Parlament El Govern assegura que el traspàs de Rodalies servirà perquè els trens funcionin millor
- Mobilitat ferroviària El 24% dels 272 trens de Rodalies i Regionals estan fora de servei
- Finances Catalunya aprova la pujada de la taxa turística, però estudiarà que no s’apliqui per igual a tots els municipis
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya
- Vandellòs presenta al·legacions contra el projecte de construcció d'un magatzem nuclear