Piastri triomfa a la Xinaamb desastre d’Alonso i càstig per a Ferrari

L’australià va pujar al podi escortat per Norris i Russell. Sainz va sumar el seu primer punt amb Williams, mentre la FIA va desqualificar Hamilton i Leclerc.

Piastri triomfa a la Xinaamb desastre d’Alonso i càstig per a Ferrari

WU HAO / EFE

1
Es llegeix en minuts

McLaren és l’amo i senyor del Mundial. En només dos grans premis, els de Woking han deixat clar que el seu domini és aclaparador, ja sigui en aigua, amb el triomf de Lando Norris a Austràlia, o en sec, amb la victòria d’Oscar Piastri d’aquest diumenge en el Gran Premi de la Xina. Aquesta vegada, l’australià no va fallar i va aconseguir liderar la carrera de principi a fi, secundat pel seu company, amb qui va firmar el primer doblet de la temporada per a l’equip papaia.

George Russell va repetir el tercer lloc d’Albert Park per a Mercedes, mentre que Max Verstappen va tornar a treure petroli d’un Red Bull que de moment no li permet competir amb els intractables McLaren. El campió va impressionar amb un avançament final a Leclerc per assegurar-se la quarta posició, cosa que el deixa a vuit punts de Norris en el campionat de pilots.

Alonso, sense frens

Notícies relacionades

Fernando Alonso no va tenir tanta sort i es va retirar per una avaria als frens del seu Aston Martin, mentre que Carlos Sainz va acabar sumant el seu primer punt amb Williams. El pilot madrileny, que havia travessat la meta en 13a posició, amb males sensacions al llarg del cap de setmana al volant de l’FW47, es va veure beneficiat per la triple desqualificació dels Ferrari de Leclerc i Hamilton i de l’Alpine de Pierre Gasly, que no van superar les verificacions tècniques de la FIA després de la carrera.

Malgrat els problemes de fiabilitat del seu AMR25, Alonso va oferir detalls sobre els motius de l’abandonament. "Els frens estaven molt calents des del principi de la carrera. En la volta quatre, vaig utilitzar els frens en la corba 1 i el pedal va anar a parar al final del xassís", va explicar l’asturià. "Això va ser terrible. Per sort en el revolt 1 només s’han de reduir marxes; si arriba a passar en el 14 o en un altre em sembla que hi hauria hagut un accident massiu perquè hauria fet sortir quatre o cinc cotxes de la carrera. Dins de la situació desafortunada que hem passat, encara hem tingut sort", va dir l’asturià.