La temporada del club blanc
Carlo Ancelotti: "Em molesta que diguin que soc un defraudador"
Ancelotti va afirmar que no està "preocupat" per la petició de quatre anys i nou mesos de presó per la qual declararà dimecres. L’entrenador també va llançar un missatge a Tebas: "Sabia de l’obsessió que tenia pel Reial Madrid, però no sabia que volia ser entrenador".

Tirant de manual, Carlo Ancelotti va assegurar ahir que no el preocupa el judici que ha d’afrontar dimecres vinent per un presumpte frau fiscal. "Confio en la llei i en la justícia. No estic preocupat", va explicar ahir en la roda de premsa prèvia al Reial Madrid-Leganés que es disputa avui (21.00 hores) al Bernabéu.
L’entrenador italià va conèixer ahir que la Secció 30 de l’Audiència Provincial de Madrid el jutjarà per un presumpte frau a l’erari públic de 1.062.079 euros presumptament comès durant els exercicis fiscals del 2014 i el 2015. La fiscalia demana per a ell quatre anys i nou mesos de presó i una multa de 3.186.237 euros.
Ancelotti, que va apel·lar que la sala de premsa de Valdebebas "no és el lloc per debatre això" per no entrar en gaires detalls, sí que va voler deixar clar el seu malestar per l’acusació: "Si em diuen que he defraudat, em molesta. Aniré a declarar amb il·lusió. La setmana que ve és una apel·lació de la fiscalia, ja hi va haver un primer judici que he guanyat", va afegir l’italià. En realitat, no es tracta d’una apel·lació, però Ancelotti sí que va guanyar (en part) un primer litigi per aquesta causa.
El juliol del 2023, el Jutjat d’Instrucció número 35 de Madrid va emetre una interlocutòria en la qual va certificar l’acusació d’Hisenda, reconeguda pel mateix entrenador, que podria haver incorregut en un delicte fiscal durant l’exercici 2014, però va donar la raó al tècnic del Reial Madrid en la seva al·legació que no va cometre cap infracció el 2015, al no poder ser considerat en aquest exercici resident fiscal a Espanya.
La fiscalia, no obstant l’acusa per un presumpte frau en els dos exercicis fiscals. El ministeri públic considera que, malgrat que va confirmar la seva condició de resident a Espanya a efectes fiscals i que va reflectir que el seu domicili era a Madrid, només va consignar en les seves declaracions de la renda les retribucions de treball personal percebudes del Madrid i va ometre el rendiment corresponent a l’explotació dels seus drets d’imatge, perquè fictíciament va pretendre haver-lo cedit a altres entitats.
Els coquetejos amb el Brasil
A l’italià se li va preguntar també pel nou missatge que li va enviar Javier Tebas, president de LaLiga. "¿He de contestar-te? Ja sabia de l’obsessió que tenia Tebas pel Reial Madrid, però no sabia que volia ser entrenador. S’ha de focalitzar més en les seves coses. Està faltant al respecte al Madrid i als entrenadors", va afirmar Ancelotti, que va tornar a parlar de l’amenaça de no presentar-se als partits en els quals no hagin pogut disposar de 72 hores de descans: "He d’afegir que serà quan es produeixin sense raó justificada. Contra el Vila-real, el rival i les televisions hi estaven d’acord. Només hi estava en contra LaLiga. Si un partit es pot canviar i no el canvien, nosaltres no el jugarem".
També va sortir a col·lació el tema del seu possible fitxatge per la selecció brasilera de futbol, opció a què Carlo va tancar la porta: "No recordo haver parlat del Brasil amb Ronaldo. El meu contracte parla clar, no tinc res a afegir a això. Tinc molt carinyo a la selecció del Brasil, als seus jugadors i a la seva afició, però tinc contracte amb el Madrid. Ningú del Brasil s’ha posat en contacte amb mi", va remarcar l’italià.
Reial Madrid - Leganés
21.00 hores Movistar
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Almenys tres ferits per una allau a Naut Aran
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- El submercat dels pisos amb ocupes inclosos prolifera a Barcelona
- Automoció Wayne Griffiths abandona d'imprevist la presidència de Seat
- EL PORTER RETALLA TERMINIS Ter Stegen s’incorpora al grup per acabar la temporada amb el Barça
- Multimèdia | ¿És la universitat un negoci? Així evolucionen la pública i la privada a Espanya
- Pressupostos prorrogats El PSC admet que la negociació de la segona ampliació de crèdit amb ERC i els Comuns «està verda»
- Oportunitat de lideratge Catalunya oferirà 78 places per a científics de màxim nivell dels EUA amb un pressupost de 30 milions d’euros