"Márquez guanyarà el títol perquè ha sobreviscut a l’infern"

El brasiler Alex Barros, de 54 anys, expilot grandiós de la categoria reina, fidel seguidor del Mundial de MotoGP, parla sobre el campionat 2025 i dona com a campió, igual que gairebé tothom, el pilot de Cervera.

Marc Márquez (Ducati), según Alex Barros, el gran favorito para ganar el Mundial de MotoGP.

Marc Márquez (Ducati), según Alex Barros, el gran favorito para ganar el Mundial de MotoGP. / ALEJANDRO CERESUELA

2
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

El Mundial de motociclisme ha conegut desenes de grans pilots. Un és Alex Barros, guanyador de set grans premis de la categoria major i, sobretot, una de les persones més encantadores que han habitat el pàdoc. Doncs bé, Barros, que ara està al seu Brasil natal, intentant ajudar la seva gent i el seu esport, creant projectes de grans pilots com Diogo Moreira, de 20 anys, ha concedit una xerrada magistral, lluminosa, sobre el Mundial de motociclisme, que, possiblement, l’any que ve torni a visitar el Brasil, "que és el sisè país de tot el món que compra més motos i de totes les cilindrades".

El més lluminós de les seves explicacions als companys de Motorbike Magazine va girar al voltant de la seva admiració pel català Marc Márquez, vuit vegades campió del món i guanyador dels dos primers grans premis del curs (Tailàndia i l’Argentina). "Aquest any el Marc no tindrà adversaris", diu Barros. "Això no vol dir que guanyarà totes les carreres. Bé, ja no va guanyar, per error propi, el GP dels EUA. Però sí que penso és que només ell, com crec que va dir Joan Mir l’altre dia, pot perdre el títol. Tot en l’esport d’altíssim nivell es decideix per detalls i el Marc, que dominava fàcilment la carrera d’Austin, va cometre un mínim error i se’n va anar a terra. Però ha après. El Marc aprèn de cada un dels errors".

"El Marc és avui millor que aquell del 2019, que en la carrera que no guanyava acabava segon. ¿Per què dic que és millor que aquell portent del 2019? Perquè el Marc ha baixat a l’infern, ha estat a l’infern i no només un any, sinó quatre. I no només això, ha estat a l’infern volent, lluitant, sacrificant-se, sotmetent-se a quatre operacions i moltes rehabilitacions", va continuar explicant Barros.

"Quan un es passa quatre a l’infern i lluita i lluita i lluita per tirar endavant, en surt molt més fort. El Marc podia haver baixat a l’infern i quedar-s’hi una estona. ‘Ja he guanyat, tinc vuit títols, no tinc problemes econòmics, tinc la vida resolta...’. Tot això i no ho ha fet, no. Es va quedar patint, treballant molt i pensant que en sortiria. I en va sortir. I molt més fort".

Notícies relacionades

La sortida d’Honda

Barros insisteix que, després de sortir de l’infern i mirar de reprendre la seva carrera esportiva en MotoGP, no tenia moto, ja que Honda estava en plena crisi. I el Marc va prendre una decisió brutal a l’abandonar la firma alada, renunciar a desenes de milions d’euros i anar a un equip petit, satèl·lit i familiar com Gresini Racing Team Ducati per remuntar el vol. "El Marc ha passat quatre anys a l’infern i n’ha sortit millor, reforçat, més complet. Quan un passa el sacrifici i l’infern que ha passat el Marc, està a prova de tot. Res li pot afectar", afegeix Barros, expilot dels anys 90 i 2000. "El seu cap és el més fort de la graella. Els adversaris poden inventar-se el que vulguin, que res, absolutament res, l’afectarà".