Marc Márquez ja és l’espanyol amb més victòries en el Mundial: 91
Triplet espanyol al circuit nocturn de Losail: Ángel Piqueras en Moto3, Arón Caner en Moto2 i exhibició en MotoGP de l’astre de Cervera, que supera els 90 triomfs del mític Ángel Nieto.

Triplet espanyol en el circuit nocturn de Losail. Triomf d’Ángel Piqueras en Moto3, victòria d’Arón Caner en Moto2 i nova exhibició de Marc Márquez en MotoGP, que el converteixen, amb 91 triomfs, en el pilot espanyol amb més victòries de la història al superar les 90 del mític i difunt Ángel Nieto. El germà gran dels Márquez va sumar un nou doblet, dissabte i diumenge, i la setena victòria en vuit sortides. Impressionant inici de temporada de Márquez en l’estrena vermella, demostrant que ho té tot per, després de quatre anys de dolor, tornar a ser el campió.
"Calia tapar l’error d’Austin amb un gran cap de setmana i, tot i que Losail no és el meu circuit preferit, ni de bon tros, al final hem pogut aconseguir que tot sortís rodó durant el cap de setmana. He viscut i he guanyat més amb el cap que amb l’instint, he utilitzat més l’estratègia que la velocitat", assenyalava un eufòric Marc que, a l’inici de la prova, després de patir un petit xoc amb el seu germà ("ha sigut culpa meva, perquè he frenat malament a l’entrar en la primera corba i ell no ha pogut evitar tocar la cua de la meva moto"), ha permès que Morbidelli l’avancés ("anava massa ràpid per ser el principi i sabia que les seves rodes no aguantarien") però, quan l’ha avançat Bagnaia, ha dit "¡compte!, que ara comença la carrera".
Sanció a Viñales
La prova va tenir alguns cops d’efecte que van envoltar la nova proesa de MM93. El primer, un desconegut i sorprenent Maverick Viñales que va liderar la carrera durant una bona estona amb la seva KTM i que va creuar la meta en segona posició però, entrada la nit, va ser sancionat amb 16 segons i va perdre el podi al córrer amb les pressions massa baixes.
Una altra sorpresa, tot i que no suficient, va ser el paper del bicampió Pecco Bagnaia, que va acabar segon per la sanció a Viñales i que va remuntar des de l’onzena posició. I la tercera gran notícia del GP va ser com va funcionar la calculadora que Marc té al cap. "Sabia que el meu pneumàtic davanter només tenia 10 voltes bones a ple rendiment, és a dir, la meitat de les corbes de carrera, i vaig preferir guardar-les per al final en comptes de gastar-les, com Morbidelli, al principi".
Notícies relacionadesLa carrera va ser escenari d’un nou accident del campió vigent, el madrileny Jorge Martín, que va haver de ser traslladat a un hospital de Doha a l’haver rebut un cop al costat dret. També va permetre a Marc Márquez convertir-se, ara sí, en un líder sòlid i, sense cap dubte, en el gran favorit al títol, malgrat que Bagnaia continua puntuant, com Àlex Márquez, que va tenir ahir un toc amb Marc i un altre amb Di Giannantonio, tot i que al final va quedar sisè i segueix segon del Mundial, amb 17 punts menys que el seu germà.
L’astre de Cervera ha guanyat set de les vuit carreres que s’han disputat fins ara, ha fet el ple de poles, ha aconseguit la volta ràpida de cada carrera i s’ha enfilat al liderat del Mundial amb 123 punts, quan el ple haurien sigut 148. Li han faltat els 25 punts de la victòria als EUA, aquells que tenia a les mans com a líder amb més de dos segons sobre Bagnaia quan de cop va caure a terra.
- Nadons de 80 països ja mosseguen fruites i verdures de cautxú creades per dues germanes barcelonines
- El 2030 IMATGES | Així seran les noves estacions de l’L8 de FGC a l’Eixample
- Literatura llatinoamericana Jaime Bayly retrata les misèries sexuals de Vargas Llosa i García Márquez a ‘Los genios’
- Previsió meteorològica Arriba la borrasca Olivier amb fortes pluges: així afectarà Catalunya
- Futbol El Barça no tornarà a l’Spotify Camp Nou per al Gamper i espera poder tornar per començar la Champions
- Investigació científica L’Hospital del Mar descobreix per què el càncer de pàncrees és tan agressiu
- Previsió meteorològica Una vintena de comarques, inclosa la de Barcelona, en avís groc per intensitat de pluja
- Menjadors escolars El Govern central prohibeix la brioixeria industrial a les escoles i augmenta el consum de peixos, verdures i cereals integrals
- El Parlament resoldrà si Orriols va vulnerar el codi de conducta per dir que Driouech "normalitza la misogínia" pel vel
- Reunió del Govern Dimiteix el delegat a Perpinyà que va qüestionar el terme ‘Catalunya Nord’ i el rellevarà un exalcalde de Junts