AMB CORBES
Neix la Barbie més real
La factoria treu nines amb corbes, altes i baixes

la-nueva-era-de-barbie-ya-esta-aqui gallery a
Després de més de mig segle, Barbie, un dels cossos de plàstic per al públic infantil més venuts, tindrà corbes. Encara que la famosa nina ha anat canviant d'estils, les seves proporcions anatòmiques pràcticament impossibles s'havien mantingut igual al llarg de la seva història. A partir d'ara, Barbie serà més autèntica; d'amplada i d'alçada. Els tres nous cossos de la nina fabricada per l'empresa nord-americana de joguines Mattel que sortiran al mercat són el 'curvy', el 'petite' i el 'tall'.

La imatge de Barbie s'ha vist enterbolida en els últims anys per la mort de dos joves, que es van sotmetre a tortuoses dietes i operacions per imitar la complexió de la nina i del personatge masculí Ken. La marca de joguines sempre ha sigut criticada per fomentar l'anorèxia i altres trastorns psicològics en la població infantil. "La no diversitat corporal -en les joguines per a nenes- és un component que fomenta el trastorn alimentari", apunta una educadora social de l'associació contra l'anorèxia i la Bulímia (Acab). No obstant, iniciatives que trenquin amb un cànon estètic irreal "són benvingudes", matisa.

La nova línia s'anomena 'Fashionistas' i inclou quatre tipus de silueta -l'original i tres de noves- en set tons de pell, 22 colors d'ulls i 24 pentinats. "Les noves nines representen una línia que reflecteix millor el món que les nenes veuen al seu voltant món", ha explicat Evelyn Mazzocco, vicepresident i mànager general de Barbie. Els creadors afirmen que aquest és el canvi més radical que han fet. Fins i tot han modificat la seva expressió facial. Les noves nines tindran una somriure més pronunciat. Més de mig segle després, Barbie intenta ser més real.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- El dret DE morir 358 persones van demanar l’eutanàsia a Catalunya el 2024
- TRIBUNALS Alves podria cobrar una indemnització de fins a 20.200 euros
- Estratègia institucional per atraure talent Catalunya oferirà 78 places a científics dels EUA amb una dotació de 30 milions
- Editorial De la bronca a la proposta
- El mar al voltant Preparats, llestos, però ¿ja?