Una campanya demana emoticones per als dies de la menstruació
La iniciativa, impulsada a través de Change.org, pretén trencar tabús sobre el període femení
emoticonos
En l'àmplia oferta d'emojis o emoticones que hi ha als teclats de smartphones o a les xarxes socials, les dones poden trobar símbols de maquillatge, vestits, amor, viatges, però no existeix un emoji específic per descriure els dies de la menstruació. "En tot el món aproximadament 300 milions de dones tenen el seu període en aquest moment i cap d'elles pot expressar-ho amb emojis, el llenguatge universal de l'entorn digital". Amb aquest argument, una campanya a Change.org impulsada per Bodyform, empresa de productes d'higiene femenina del Regne Unit, reclama a la firma Unicode que incorpori 'femojis', emoticones que descriuen la síndrome premenstrual, compreses i fins i tot roba interior tacada.
L'objectiu és arribar a les 10.000 firmes, i llavors enviar una petició formal a Unicode, empresa responsable dels emojis. Aquest dissabte ja n'havien recollit gairebé 8.000.
Notícies relacionadesLa iniciativa busca, a més, contribuir a canviar la situació amb què nenes i dones viuen els dies de regla. A moltes els provoca vergonya, ansietat o falta de confiança parlar sobre els seus períodes. Els emojis, apunten els impulsors de la campanya, ajudaran a "trencar els tabús i a animar la gent a expressar com se senten amb el seu període".
- Obligatori per llei La multa que et pot caure per no estar empadronat on vius
- Energies renovables El pàrquing de l’Alcampo de Sant Boi es transformarà en la instal·lació fotovoltaica més potent de l’àrea de Barcelona
- Conflicte a Girona Una família denuncia que un home s’ha quedat d’ocupa en una casa que li van deixar a Llagostera
- salut mental Els diagnòstics de TDAH entre els adults creixen en els últims anys
- Mamarazzis El City, la prioritat de Pep Guardiola després de la seva separació