PROPOSTA AL PLE MUNICIPAL
La CUP de Manresa, contra compreses i tampons
La formació planteja substituir aquests productes per copes menstruals, esponges marines i compreses de tela
La CUP de Manresa s'ha convertit en tendència a les xarxes socials per una moció sobre la menstruació que presenta aquest dijous al ple municipal de l'ajuntament. La proposta consisteix a substituir les compreses i els tampons que les dones utilitzen durant els dies de regla per mètodes alternatius com les copes menstruals, les esponges marines i les compreses de tela.
La formació anticapitalista argumenta en el text que els productes més habituals durant la regla -compreses i tampons- són "insostenibles ecològicament i tenen un preu excessiu per a una necessitat que és bàsica". Per això plantegen que en els tallers d'educació sexual que es fan als instituts de la ciutat s'informi de "tots els mètodes de recollida del sagnat, fent especial èmfasi en aquells que són menys agressius per al cos de la dona i per al medi ambient.
Així mateix, la moció també reclama que totes les oficines del Servei d'Informació i Atenció a les Dones (SIAD) de l'ajuntament manresà disposi de tots els productes alternatius a compreses i tampons: "copes menstruals, compreses de roba i esponges marines". "Cada noia en podrà recollir un exemplar".
TAMBÉ EL "SAGNAT LLIURE"
Els tallers en qüestió, apunta el grup municipal de la CUP, s'impartiran en els cursos de segon i quart de ESO, "disgregats per sexes". "Als nois se'ls oferirà el mateix taller", afegeixen. En els tallers s'explicarà "el cicle menstrual, com conviure-hi de manera saludable i com establir una bona relació entre la persona i el seu cos". Aquests cursos, afegeix la formació, s'hauran d'impartir a partir del curs 2016-2017.
El grup municipal, format pels regidors Gemma Tomàs, Jordi Masdeu i Jordi Garcés, insten igualment el SIAD a treballar per veure com les joves manresanes poden "exercir el sagnat lliure" a partir del curs 2017-2018.
- Tall del subministrament elèctric Apagada generalitzada a Espanya: ¿què ha passat amb la llum?
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Xarxa elèctrica ¿Què és el zero energètic, la principal hipòtesi de l'apagada generalitzada?
- Trens aturats L'apagada elèctrica deixa totalment aturat el metro de Barcelona i semàfors apagats
- La Feria de Abril torna a ser gratis
- Talls de llum a tota Espanya Sánchez assegura que es desconeixen les causes de l'apagada i confia en què tot el país recuperi l'energia "aviat"
- Com saber si soc celíac: els símptomes que es poden confondre amb altres malalties
- Apagada massiva Com conservar els aliments a la nevera en una apagada de llum com la d'avui
- Gran apagada El Govern insta a limitar la mobilitat i a reservar la bateria dels telèfons mòbils
- Dijous 8 de maig Antoni Abad serà el pròxim protagonista de l'#afterwork d'El Periódico