ELS RECORDS DEL FUTUR

Spectacles, les ulleres de Snapchat que et faran oblidar les Google Glass

Set novetats del primer 'hardware' (rotllo Elton John) que llança la xarxa social dels mil·lennistes

La xarxa social dels mil·lennistes llança aquesta tardor les ulleres Spectacles. / periodico

2
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La xarxa social favorita dels mil·lennistes --tota una generació d'entre 18 i 34 anys--, el divertimento de grans mitjans de comunicació i empreses de primer nivell en general, Snapchat, s'ha tret un as de la màniga que pot fer-li guanyar encara més usuaris diaris dels 150 usuaris amb què ja compta (força més que Twitter, per exemple). La setmana passada la 'start-up' de Venice (Califòrnia) va donar a conèixer les Spectacles, unes vistoses ulleres de sol a l'estil Elton John però equipades amb dues petites càmeres que graven petits vídeos només de pressionar un botó i sense haver de manipular el telèfon. L'usuari aconsegueix més llibertat de moviment, i un enfocament (el punt de vista dels seus ulls) que fan dels fragments petites pel·lícules dignes de competir amb els seus records.

Spectacles és el primer llançament de 'hardware' de la companyia, que, a més, ha aprofitat l'ocasió per tunejar-se el nom: a partir d'ara Snap Inc.

Aquestes ulleres que fabriquen records faran que les famoses Google Glass es converteixin en això, un record fallit: no només estaran a l'abast de qualsevol butxaca sinó que, a més, són tan fàcils d'utilitzar com qualsevol Ray-Ban.

Aquestes són una desena de característiques de les noves Spectacles: 

1/ FUNCIONAMENT

Les ulleres permeten gravar fragments de 10 a 30 segons sense tocar el telèfon (l'arxiu es comparteix per 'bluetooth'). Tan sols s'ha de pitjar un botó a l'esquerra de les ulleres. L'arxiu es grava en la secció Memories de Snapchat. Si el vídeo ens queda curt, podrem pitjar fins a dues vegades més per prolongar el videorecord. La idea és que els usuaris de la xarxa social comparteixin els fets del seu dia a dia amb vídeos curts que s'esborren automàticament.

2/ MÉS BARATES QUE LES GOOGLE GLASS

En aquesta primera etapa de llançament (aquesta tardor), la disponibilitat de les ulleres serà limitada. El preu: 130 dòlars (115 euros). Lluny dels 1.500 euros de la primera versió (2014) de les Google Glass. És per això que Evan Spiegel, CEO de Snapchat, s'hi refereix en una entrevista de 'Wall Street Journal' com un "joguina". Les primeres unitats seran en negre, turquesa (com la del vídeo promocional de dalt) i en corall.

3/ COM SI HO VEIESSIS AMB ELS ULLS

Les Spectacles porten una lent de 115 graus per emular el camp de visió de les persones. La càmera grava vídeo circular i els fragments estan fets per adaptar-se a l'aplicació Snapchat, i per veure's tant en el format vertical com en l'horitzontal.

4/ PER EVITAR POLÈMIQUES

Buscant distanciar-se del que va passar amb les Google Glass al seu dia, quan alguns bars i establiments dels EUA van arribar a posar cartells per protegir la privacitat dels clients --els que no disposaven del dispositiu--, les Spectacles porten llums led, dos vistosos cercles a cada banda) que adverteixen que s'estan en manera gravació.

5/ AUTONOMIA

La bateria que porten les ulleres té una durada de 24 hores aproximadament. Les leds frontals, a més d'indicar que s'està gravant, mostren quanta bateria ens queda. La funda serà el carregador.

6/ FUNCIONEN SENSE CONNEXIÓ

Notícies relacionades

Les Spectacles es connecten a l''smartphone' mitjançant 'bluetooth' o wifi, però també poden funcionar 'off line'. Simplement s'aniran sumant els vídeos que anem fent fins que sincronitzem les ulleres amb el mòbil.

7/ NO ÉS REALITAT AUGMENTADA

Els vidres d'aquestes ulleres no inclouen els famosos filtres bojos de Snapchat. No es tracta de realitat augmentada, només són una càmera. El que sí que es pot fer després és passar el vídeo al mòbil i posar-hi, a posteriori, tots els filtres que es vulgui.