DISSENY GASTRONÒMIC
Apple tindrà a partir d'aquest novembre l''emoji' de la paella per a 'WhatsApp'
Després de dos anys de campanya l'emoticona del plat s'integra en l'alfabet del segle XXI
emojipaellaapple
L''emoji' (en japonès, ideograma utilitzat en missatges electrònics i pàgines web) que representa una paella estarà disponible als dispositius electrònics d'Apple a partir d'aquest mes de novembre, i formarà part així de les diferents icones d'ús en els aparells amb la seva tecnologia.
La promotora que va impulsar que la paella tingués icona a WhatsApp, #PaellaEmoji, ha anunciat aquest dimarts que la multinacional Apple ha "confirmat fa tot just unes hores" que el seu disseny de l'ideograma estarà al novembre a disposició dels usuaris en la versió iOS 10.2. A partir d'ara, totes les plataformes tindran les versions del 'paella emoji', i la icona del plat per excel·lència del País Valencià estarà disponible en tots els dispositius electrònics, després de l'aprovació d'Emojipedia, Twitter, Google, Microsoft, Samsung i, finalment, Apple.
Segons han explicat els promotors, el projecte #PaellaEmoji, que va començar el desembre del 2014, arriba al final després de la "presentació, fa tan sols unes hores", del disseny beta que Apple llançarà amb la resta d'emoticones en la pròxima versió d'iOS. D'aquí unes setmanes, els usuaris podran utilitzar-la en els seus dispositius, i, "gràcies a la campanya popular" desenvolupada en aquest sentit, la paella que reflecteix el disseny d'Apple "respecta les receptes tradicionals" del plat.
LA POLÈMICA DEL XORIÇO
Després de l'operació posada en marxa per La Fallera, amb l'actor i presentador Eugeni Alemany, i la posterior acceptació de l''emoji' per part d'Unicode el maig d'aquest any, totes les plataformes han anat fent els seus dissenys i incorporant-los en els seus sistemes. Twitter, Google, Microsoft i Samsung han anat dissenyant-ne versions tenint en compte el disseny proposat per La Fallera i per Emojipedia, aquest últim corregit després de la campanya #ComboiPaellaEmoji per evitar que fos una paella mixta amb xoriço.
Els dissenys de cada plataforma plantegen visuals diferents, n'hi ha que recorden receptes de paella valenciana, com el cas d'Emojipedia o Twitter, i altres opten per paelles de marisc com el cas de Google o l'acabat de presentar d'Apple. Així, "s'ha aconseguit que les grans plataformes no incloguin ingredients que no tenen res a veure amb el receptari de les paelles de l'àrea geogràfica valenciana", segons #PaellaEmoji.
Serà al llarg d'aquest mes de novembre quan totes les versions seran d'ús públic i es tancarà així un projecte que ha durat dos anys i que, recalquen els promotors, ha "portat la paella a integrar-se en l'alfabet del segle XXI, un èxit popular sense precedents on la tecnologia i la gastronomia s'han unit com ben poques vegades".
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- Tres hores que van canviar el Barça
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia