RÀNQUING DE LÍNIES AÈRIES
Iberia Express és l'aerolínia europea que ofereix menys espai entre els seients
La mitjana és de 80 centímetres per als vols de llarg radi i de 77 per als curts
captura-de-pantalla-2016-10-20-a-las-120612
La distància entre els seients i la seva amplada pot variar depenent de l'aerolínia i dels tipus d'avions utilitzats. Generalment, les companyies aèries treballen amb diversos models d'avions, entre els quals la distància i l'amplada dels seients poden variar un o dos centímetres, prou per oferir més confort als viatgers o poder generar més beneficis a les aerolínies.
Segons una comparativa elaborada pel buscador de viatges liligo.com, la mitjana de distància entre seients (entre el seient del viatger i el que té immediatament davant) és de 80 centímetres per als vols de llarg abast i de 77 per als de curta distància.
Per als seients de classe econòmica en vols curts, Iberia Express és la companyia de transport aeri que ofereix menys distància entre seients, amb 71 centímetres en els seus Airbus A319 i A320. Iberia ha anunciat que ampliarà l'espai entre seients en una nova classe turista a partir del març del 2017, però només en els vols de llarg radi. Air Nostrum, Transavia i Wizz Air són les que ofereixen més espai en vols curts: 79 centímetres de mitjana entre els seus seients.
Pel que fa als vols de llarg radi, Turkish Airlines ofereix poc espai amb una mitjana de 77 centímetres per als seus Airbus A320 i Boeing 737. Al seu torn, amb 85 centímetres per als seus avions Airbus A340-300, se situa també entre les aerolínies que ofereixen més espai per a vols de llarg abast (juntament amb aerolínies com Emirates amb els seus Boeing 777-200LR).
'RÀNQUING' D'AEROLÍNIES EN CLASSE TURISTA
Generalment les aerolínies que operen vols de curta distància busquen augmentar la seva productivitat amb més seients per poder oferir vols més econòmics. A més seients, vols més econòmics, però menys comoditat per a l'usuari.
No obstant, per als vols curts operats per companyies 'low cost', la majoria de viatgers opten pel factor preu davant el confort. En els viatges de llarg abast, molts viatgers sí que tenen en compte la comoditat a bord a l'hora de fer la compra del vol.
Pel que fa a l'amplada dels seients, a la majoria d'aerolínies que operen vols de llarg abast la mitjana d'ample és d'entre 43 i 44 centímetres (Air Europa, Air France, Emirates, Etihad, British Airways i Lufthansa). No obstant, en aerolínies com Iberia, Cathay Pacific, Singapore Airlines o Qatar Airways l'ample pot arribar als 46 centímetres.
La mitjana d'ample dels seients per a vols de curt radi és similar als vols de llarg recorregut. En aquest segment l'ample dels seients va entre els 43 centímetres d'Air Nostrum, Iberia Express o Wow air, als 46 centímetres d'Easyjet, Germanwings o Wizzair en els seus Airbus A320
CONSELLS PER TRIAR ELS MILLORS SEIENTS
Les places situades a les sortides d'emergència ofereixen als viatgers entre 94 i 104 centímetres d'espai (comparats amb els 78 de mitjana dels seients normals). Algunes aerolínies ja comercialitzen aquests seients amb un càrrec extra. No obstant, es reserven per a persones joves, bilingües i sense discapacitats, per preservar la seguretat davant qualsevol incident que faci inevitable utilitzar les portes d'emergència.
Notícies relacionadesUna altra manera d'obtenir més espai amb el de davant és triar un seient illa, generalment situats al fons de l'avió o al costat dels banys. No obstant, aquestes places moltes vegades es troben al costat del passadís i resulten incòmodes quan altres passatgers hi circulen.
Si es vol més espai s'ha de pagar per tenir-lo. Els seients amb més espai en classe econòmica, així com les classes 'business' i primera brinden espai extra per a les cames. Però aquests seients solen ser més cars que un seient regular en classe econòmica.
- Juan Jesús Donaire: "Ens arriben alumnes que no saben sumar fraccions, una cosa impensable fa anys"
- Els atacs d’os remeten tot i que augmenten els exemplars
- Les cotitzacions pujaran 1.729 milions el 2025 per la reforma de pensions
- El tirà amb cara de nen
- La policia alemanya va ignorar avisos sobre l’atacant de Magdeburg