UN COTXE PER A PINOTXO
Un ebenista retirat francès es construeix un Citroën 2CV
El clàssic tallat en fusta per Michel Robillard està a punt d'obtenir l'aprovació oficial de les autoritats per rodar en carretera
Michel Robillard és una espècie de Geppeto. Aquest ebenista jubilat francès no talla nens de fusta, sinó cotxes clàssics a escala. Al seu taller de prop de Loches, al centre del país, té una àmplia col·lecció; és gairebé un museu. Però la joia de la corona és sens dubte el seu Citroën 2CV, que està a punt d'obtenir la certificació de les autoritats franceses per sortir a menjar-se la carretera.
La rèplica exacta del mític model de Citroën li ha comportat a Robillard sis anys de fer anar el xerrac i la garlopa. El treball del francès -totalment de xinesos- no només inclou la carrosseria del cotxe, també el seu interior, seients inclosos (en realitat un banc amb coixins per descansar les natges).
El seu treball ha causat admiració, i aviat exposarà fins i tot en un museu, a Itàlia. També se li han acostat amants del motor i col·leccionistes interessats a pagar pel seu 2CV de fusta.
AQUEST ESTIU, A LA CARRETERA
Segons les previsions del fuster d'ulls blaus i barba blanca, la seva rèplica d'un Citroën 2CV del 1953 podrà rodar sobre l'asfalt l'estiu que ve.
Robillard, que es mou entre les serradures des dels 14 anys, va posar en marxa el seu somni el 2011: volia fer un cotxe de tronc d'arbre a escala 1 i que, a més, pogués rodar. Actualment, la seva peça és única al món.
DIFERENTS TIPUS DE FUSTA
El vehicle singular està fabricat amb diferents tipos de fusta: de perera (marcs), de pomera (capó), de noguera (volant), de cirerer (portes), d'om (quadro d'instruments), segons ha explicat Robillard a l'agència AFP.
¿I el motor? Bé, no va ser possible seguir el model original. "He treballat amb el xassís del Dyane 6 del 1966 i un HP del motor del CV3, ja que la fusta és més pesada que l'estructura de metall. ¿I la calor del motor? Sense problemes, Robillard l'ha aïllat del capó amb una protecció tèrmica.
"Les rodes i els fars són originals, però els embellidor són de fusta, com els seients", ha explicat l'ebenista.
"Volia fer un objecte que perdurés més enllà de mi. Estaria encantat si alguna vegada el meu Citroën s'exhibeix en algun museu", ha dit el jubilat. El màxim, confessa, seria que el seu insòlit cotxe sortís en un anunci o en una pel·lícula".
ALTRES JOIES DEL SEU TALLER
Notícies relacionadesDes de finals dels 90, ha estat tallant models a escala 1:10 del 4CV, de l'escarabat' de Volkswagen del 1949 o un Bugatti Real del 1936, per citar diversos exemples. Al seu taller també mostra orgullós una altra joia: una Harley Davidson. Per fer-se'n una idea, per acabar una roda amb la seva llanta de 20 mil·límetres Robillard triga un dia.
Museus com el de Maranello d'Itàlia ja han contactat amb aquest Gepetto francès, il·lusionats per tenir a les seves vitrines la miniatura de fusta del Ferrari de Michael Schumacher.
- Col·lisió entre Broncano i Motos per Jorge Martín
- Cada cop més menors incompleixen el règim de visita després d’un divorci
- Vivas reclama al PP que negociï amb l’Executiu
- Urbanisme La nova ronda de Sant Antoni provoca embussos d’autobusos
- NENS TUTELATS El Govern va adjudicar cent milions a dit en centres de menors del 2016 al 2020
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- ERC busca la via per recuperar militants
- El testimoni d’Aldama deixa al TS l’opció d’investigar el Govern
- Sánchez es querella contra Aldama per "dret a l’honor"