MAL INICI DE VACANCES

Air Canada separa un nen dels seus pares per fer-lo fora d'un vol per 'overbooking'

La companyia ha demanat disculpes per l'incident

zentauroepp502857 two air canada jets pass each other on the tarmac at pearson170419010459

zentauroepp502857 two air canada jets pass each other on the tarmac at pearson170419010459 / MIKE CASSESE

1
Es llegeix en minuts

Un nou escàndol per 'overbooking' ha saltat als mitjans. Aquesta vegada Air Canada s'ha hagut de disculpar i ha ofert una compensació per fer fora un nen de 10 anys d'un vol, segons ha explicat el seu pare, després que la història de la família canadenca copés titulars pocs dies després de l'escàndol de l'aerolínia nord-americana United Airlines.

Brett Doyle ha explicat que havia intentat sense èxit fer el 'check in on line' del seu fill gran. Una vegada a l'aeroport, els van dir que no hi havia seient disponible per al nen en un vol amb 'overbooking' de Charlottetown, Illa del Príncep Eduard, a Mont-real, on volien fer escala cap a Costa Rica per passar-hi les vacances, el mes passat. La mare va preguntar si podien renunciar ells al seu seient perquè el seu fill pogués volar, però a l'aerolínia no li van confirmar que el seient que deixessin lliure fos per al menor.

La família va viatjar llavors a Moncton, Nou Brunswick, per agafar un vol diferent de Mont-real, però a l'aeroport va descobrir que havia sigut cancel·lat. "Vaig pensar que era una broma, que hi havia càmeres ocultes o alguna cosa així", ha recordat per telèfon des de Charlottetown.

"COMPENSACIÓ MOLT GENEROSA"

Doyle ha dit que la família es va posar en contacte amb Air Canada, la principal companyia del país, al març, però només va rebre una disculpa i l'oferta d'un val de viatge de 2.500 dòlars canadencs després que la història fos publicada per un diari canadenc dissabte passat.

Notícies relacionades

Una portaveu de l'aerolínia va dir a la premsa canadenca: "Actualment estem intentant saber què va sortir malament i ens hem disculpat amb el senyor Doyle i la seva família, i hem ofert una compensació molt generosa a la família pel seu inconvenient".

La família Doyle, que finalment va arribar a Mont-real i va poder volar cap a Costa Rica, ha dit que ha comprès la indignació ciutadana després que un passatger de 69 anys fos arrossegat del seu seient en un avió de United a Chicago el 9 d'abril per donar espai a membres de la tripulació. "La gent n'està farta", ha dit, en referència a l''overbooking' de les aerolínies. "No hauries de poder vendre un seient dues vegades."