FESTIVAL DE CINE DE TRIBECA

La màfia d''El padrí' ataca de nou 45 anys després

Al Pacino, Robert De Niro, Diane Keaton i altres actors de la primera i segona part de la saga original, juntament amb el director, Francis Ford Coppola, han ofert un col·loqui estel·lar

El Festival de Cine de Tribeca homenatja la memorable pel·lícula de Francis Ford Coppola. / periodico

4
Es llegeix en minuts

El Festival de Cine de Tribeca ha rendit homenatge a la pel·lícula 'El padrí', pel 45è aniversari de la seva estrena, amb un col·loqui en què han participat el director, Francis Ford Coppola, i els protagonistes, Al Pacino, Robert De Niro, James Caan, Robert Duvall i Diane Keaton.

Coppola i l'elenc de famosos actors, entre els quals també hi havia Talia Shire, van recordar durant més d'una hora les nombroses dificultats per les quals van haver de passar per completar la que està considerada com una de les millors pel·lícules de la història, i que va llançar a la fama alguns dels seus protagonistes. Al final  d'aquest article pots veure el col·loqui al complet, en un vídeo que ha penjat a la seva pàgina de Facebook el mateix festival novaiorquès.

L'ESCULL DE BRANDO

El director va narrar amb detall els seus enfrontaments continus amb l'estudi que va finançar la pel·lícula, Paramount, que no estava d'acord amb la participació de Marlon Brando, que va interpretar el paper de Vito Corleone, ni amb la d'Al Pacino com a Michael Corleone.

"En un moment donat l'estudi em va arribar a dir que no tornés a mencionar el nom de Marlon Brando", va afirmar Coppola en el col·loqui, celebrat després de la projecció d''El padrí' i 'El padrí II' al mític Radio City Music Hall de Nova York.

No obstant, Coppola va seguir insistint en la seva elecció de Brando com a actor protagonista malgrat les amenaces d'acomiadament que va rebre per part de Paramount, així com amb la d'Al Pacino, fins llavors un intèrpret poc conegut que s'havia dedicat en bona part al teatre.

MALA DICCIÓ I POCA POPULARITAT

"Hi va haver molta controvèrsia amb l'elecció dels actors", va afirmar Coppola, que va explicar que als executius de la productora de cine no els agradava Brando perquè no tenia una bona dicció i el seu diàleg no s'entenia, mentre que Pacino els va semblar un actor poc conegut que no estava a l'altura de les circumstàncies.

Pacino també era molt conscient, durant el rodatge de la cinta, que la seva elecció no havia caigut bé als executius de Paramount ni a molta de la gent que va treballar en la pel·lícula.

"La veritat és que mai és agradable estar en un lloc on no se't valora", va dir l'actor, que va explicar com sentia el personal contractat parlar malament d'ell o riure-se'n constantment durant la gravació de la primera part d''El padrí'.

Pacino tampoc estava gaire convençut inicialment de voler interpretar el paper de Michael Corleone quan Coppola l'hi va oferir.

"Vaig pensar que (Coppola) estava completament boig. Li vaig dir que m'ho pensaria, però de seguida vaig pensar que no era un bon paper per a mi", va dir Pacino, a qui no obstant més tard Coppola va aconseguir convèncer amb la seva insistència.

"Quan un director et vol per a un paper, és una gran sort. És llavors quan el director també et comença a agradar a tu. (...) Ell volia tant treballar amb mi que vaig començar a pensar que potser sí que podia fer el paper", va assegurar Pacino.

FOTOGRAFIA MOLT FOSCA

Així mateix, Coppola es va haver d'enfrontar a Paramount per la seva elecció per al paper de Connie Corleone, que tampoc convencia ja que l'actriu que havia elegit era la seva germana, Talia Shire, i per la fotografia seleccionada per al film, considerada massa fosca.

Tant Coppola com Diane Keaton van confessar en aquest homenatge no haver tornat a veure 'El padrí' i 'El padrí II" des de feia dècades, i van assegurar que va ser una experiència molt emocionant recordar tots els obstacles que es van haver de salvar fins a completar la cinta.

"No les he vist des de fa anys perquè no acostumo a fer-ho amb les meves pel·lícules. (...) M'havia oblidat de com ho havíem fet, i vaig utilitzar moltes de les experiències personals de la meva família, la meva germana era una de les actrius... així que ha sigut una experiència molt emocionant", va subratllar.

Keaton, per la seva part, va explicar que va tornar a mirar la pel·lícula fa poc després de més de 30 anys, i que l'experiència va ser "increïble".

"Mentre la mirava només podia pensar que la pel·lícula és molt extraordinària i preciosa, que tots vam actuar molt bé, i en la música. Tot el que vas escollir va ser amb tant gust...", va dir Keaton a Coppola.

"Va ser al·lucinant. No podia parar de plorar", va apuntar.

MASSA CARA 

Notícies relacionades

Coppola va afirmar així mateix que 'El padrí' és una pel·lícula que avui dia no s'hauria produït degut al seu alt cost i que cap estudi s'hauria arriscat a invertir en el film.

"No hi haurien donat el vistiplau. La primera pel·lícula va costar 6,5 milions de dòlars, la segona 12 milions, que si es converteix en diners d'ara és molt i només podria fer-ho una productora important. Avui dia no se li hauria donat llum verda", va opinar el director.