Retirat per sexista un cartell del restaurant de Ferran Adrià a Eivissa
Heart Ibiza promocionava una festa amb una imatge en què apareixien quatre dones d'esquena despullades de cintura en avall

ibiza
El restaurant Heart Ibiza, propietat de Ferran i Albert Adrià, i de Guy Laliberté, fundador del Cirque du Soleil, ha retirat un cartell publicitari del local després que diversos col·lectius de l'illa i les xarxes socials el critiquessin per considerar-lo sexista i que el Consell d'Eivissa el titllés de "degradant i insensible per a la dona".
El polèmic cartell, que promocionava la festa 'Keep on dancing', que se celebrarà al restaurant aquest dijous, mostrava la imatge de quatre dones d'esquena, despullades de cintura en avall.
¿De verdad pensáis @ferranadria @HeartIbiza y @Cirque que este anuncio es digno del local y toda vuestra trayectoria? #PublicidadMachista pic.twitter.com/T4IFwhSP6B
— Aitor Morrás (@AitorMorras) 17 de julio de 2017
La institució insular ha assenyalat que "deplora l'ús denigrant del cos femení en campanyes publicitàries", i ha considerat aquest cartell "un exemple de l'ús insensible i degradant que es fa de la imatge del cos de la dona amb propòsits comercials".
La ràpida reacció del restaurant retirant el cartell i substituint-lo per un altre ha sigut saludat pel Consell d'Eivissa, que, no obstant, ha expressat la seva sorpresa per l'elecció del polèmic cartell. "Resulta sorprenent que amb l'altíssim nivell dels dissenyadors i els artistes que treballen a Eivissa, empreses prestigioses decideixin projectar unes imatges promocionals tan grolleres i es limitin a oferir el cos femení com un producte, com una mercaderia per consumir i llençar", ha assenyalat la directora insular d'Igualtat del Consell, Judith Romero, que ha fet èmfasi en la diferència entre "l'ús de la bellesa del cos amb propòsits artístics i el que és simplement una mostra degradant de la dona".
Romero ha convidat les empreses d'oci establertes a Eivissa a apostar per les bones pràctiques i per la qualitat a l'hora de triar la imatge pública dels seus negocis. "Certes campanyes casposes que visualment ens remeten a molts anys enrere fan molt de mal a la imatge d'Eivissa i a més són contraproduents i contràries a les polítiques que es desenvolupen des d'aquesta direcció d'Igualtat, destinades a convertir Eivissa en una illa de respecte i lliure d'agressions sexuals", ha resumit.
- Postureig 'low cost' La mariscada més barata d'Espanya se serveix a palades a Barcelona
- Escapades El poble més pintoresc de Catalunya per visitar al febrer és un paradís modernista amb una festa que omple de color l'hivern
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- El resort de luxe SLS Barcelona obrirà amb descomptes l’1 d’abril
- Futbol La seu espanyola del «líder mundial en connectivitat» que serveix el Barça és un domicili particular del barri de Sant Andreu
- Aldarull Un grup causa aldarulls en un tren obligant a intervenir la maquinista
- Negociacions El PSOE i Junts es reuneixen abans del debat de la qüestió de confiança
- Un 93% dels trens de la Cerdanya incompleix l'horari
- CARDIOLOGIA ¿Què són i com evitar els greixos trans, que augmenten el risc de mort un 34%?
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet