Retirat per sexista un cartell del restaurant de Ferran Adrià a Eivissa
Heart Ibiza promocionava una festa amb una imatge en què apareixien quatre dones d'esquena despullades de cintura en avall
ibiza
El restaurant Heart Ibiza, propietat de Ferran i Albert Adrià, i de Guy Laliberté, fundador del Cirque du Soleil, ha retirat un cartell publicitari del local després que diversos col·lectius de l'illa i les xarxes socials el critiquessin per considerar-lo sexista i que el Consell d'Eivissa el titllés de "degradant i insensible per a la dona".
El polèmic cartell, que promocionava la festa 'Keep on dancing', que se celebrarà al restaurant aquest dijous, mostrava la imatge de quatre dones d'esquena, despullades de cintura en avall.
¿De verdad pensáis @ferranadria @HeartIbiza y @Cirque que este anuncio es digno del local y toda vuestra trayectoria? #PublicidadMachista pic.twitter.com/T4IFwhSP6B
— Aitor Morrás (@AitorMorras) 17 de julio de 2017
La institució insular ha assenyalat que "deplora l'ús denigrant del cos femení en campanyes publicitàries", i ha considerat aquest cartell "un exemple de l'ús insensible i degradant que es fa de la imatge del cos de la dona amb propòsits comercials".
La ràpida reacció del restaurant retirant el cartell i substituint-lo per un altre ha sigut saludat pel Consell d'Eivissa, que, no obstant, ha expressat la seva sorpresa per l'elecció del polèmic cartell. "Resulta sorprenent que amb l'altíssim nivell dels dissenyadors i els artistes que treballen a Eivissa, empreses prestigioses decideixin projectar unes imatges promocionals tan grolleres i es limitin a oferir el cos femení com un producte, com una mercaderia per consumir i llençar", ha assenyalat la directora insular d'Igualtat del Consell, Judith Romero, que ha fet èmfasi en la diferència entre "l'ús de la bellesa del cos amb propòsits artístics i el que és simplement una mostra degradant de la dona".
Romero ha convidat les empreses d'oci establertes a Eivissa a apostar per les bones pràctiques i per la qualitat a l'hora de triar la imatge pública dels seus negocis. "Certes campanyes casposes que visualment ens remeten a molts anys enrere fan molt de mal a la imatge d'Eivissa i a més són contraproduents i contràries a les polítiques que es desenvolupen des d'aquesta direcció d'Igualtat, destinades a convertir Eivissa en una illa de respecte i lliure d'agressions sexuals", ha resumit.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia