Retirat per sexista un cartell del restaurant de Ferran Adrià a Eivissa
Heart Ibiza promocionava una festa amb una imatge en què apareixien quatre dones d'esquena despullades de cintura en avall

ibiza
El restaurant Heart Ibiza, propietat de Ferran i Albert Adrià, i de Guy Laliberté, fundador del Cirque du Soleil, ha retirat un cartell publicitari del local després que diversos col·lectius de l'illa i les xarxes socials el critiquessin per considerar-lo sexista i que el Consell d'Eivissa el titllés de "degradant i insensible per a la dona".
El polèmic cartell, que promocionava la festa 'Keep on dancing', que se celebrarà al restaurant aquest dijous, mostrava la imatge de quatre dones d'esquena, despullades de cintura en avall.
¿De verdad pensáis @ferranadria @HeartIbiza y @Cirque que este anuncio es digno del local y toda vuestra trayectoria? #PublicidadMachista pic.twitter.com/T4IFwhSP6B
— Aitor Morrás (@AitorMorras) 17 de julio de 2017
La institució insular ha assenyalat que "deplora l'ús denigrant del cos femení en campanyes publicitàries", i ha considerat aquest cartell "un exemple de l'ús insensible i degradant que es fa de la imatge del cos de la dona amb propòsits comercials".
La ràpida reacció del restaurant retirant el cartell i substituint-lo per un altre ha sigut saludat pel Consell d'Eivissa, que, no obstant, ha expressat la seva sorpresa per l'elecció del polèmic cartell. "Resulta sorprenent que amb l'altíssim nivell dels dissenyadors i els artistes que treballen a Eivissa, empreses prestigioses decideixin projectar unes imatges promocionals tan grolleres i es limitin a oferir el cos femení com un producte, com una mercaderia per consumir i llençar", ha assenyalat la directora insular d'Igualtat del Consell, Judith Romero, que ha fet èmfasi en la diferència entre "l'ús de la bellesa del cos amb propòsits artístics i el que és simplement una mostra degradant de la dona".
Romero ha convidat les empreses d'oci establertes a Eivissa a apostar per les bones pràctiques i per la qualitat a l'hora de triar la imatge pública dels seus negocis. "Certes campanyes casposes que visualment ens remeten a molts anys enrere fan molt de mal a la imatge d'Eivissa i a més són contraproduents i contràries a les polítiques que es desenvolupen des d'aquesta direcció d'Igualtat, destinades a convertir Eivissa en una illa de respecte i lliure d'agressions sexuals", ha resumit.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- LA SITUACIÓ BLAUGRANA L’‘espectacle Flick’
- La recuperació Ter Stegen se suma al grup per tornar aquest curs
- Barcelona, protagonista El fitnes de luxe s’assenta a Barcelona
- RAMBLA FLAMENCA La ‘bailaora’ japonesa La Yunko debuta al Liceu
- Concert Califato 3/4 sedueix amb el seu folklore arribat del futur