Retirat per sexista un cartell del restaurant de Ferran Adrià a Eivissa
Heart Ibiza promocionava una festa amb una imatge en què apareixien quatre dones d'esquena despullades de cintura en avall

ibiza
El restaurant Heart Ibiza, propietat de Ferran i Albert Adrià, i de Guy Laliberté, fundador del Cirque du Soleil, ha retirat un cartell publicitari del local després que diversos col·lectius de l'illa i les xarxes socials el critiquessin per considerar-lo sexista i que el Consell d'Eivissa el titllés de "degradant i insensible per a la dona".
El polèmic cartell, que promocionava la festa 'Keep on dancing', que se celebrarà al restaurant aquest dijous, mostrava la imatge de quatre dones d'esquena, despullades de cintura en avall.
¿De verdad pensáis @ferranadria @HeartIbiza y @Cirque que este anuncio es digno del local y toda vuestra trayectoria? #PublicidadMachista pic.twitter.com/T4IFwhSP6B
— Aitor Morrás (@AitorMorras) 17 de julio de 2017
La institució insular ha assenyalat que "deplora l'ús denigrant del cos femení en campanyes publicitàries", i ha considerat aquest cartell "un exemple de l'ús insensible i degradant que es fa de la imatge del cos de la dona amb propòsits comercials".
La ràpida reacció del restaurant retirant el cartell i substituint-lo per un altre ha sigut saludat pel Consell d'Eivissa, que, no obstant, ha expressat la seva sorpresa per l'elecció del polèmic cartell. "Resulta sorprenent que amb l'altíssim nivell dels dissenyadors i els artistes que treballen a Eivissa, empreses prestigioses decideixin projectar unes imatges promocionals tan grolleres i es limitin a oferir el cos femení com un producte, com una mercaderia per consumir i llençar", ha assenyalat la directora insular d'Igualtat del Consell, Judith Romero, que ha fet èmfasi en la diferència entre "l'ús de la bellesa del cos amb propòsits artístics i el que és simplement una mostra degradant de la dona".
Romero ha convidat les empreses d'oci establertes a Eivissa a apostar per les bones pràctiques i per la qualitat a l'hora de triar la imatge pública dels seus negocis. "Certes campanyes casposes que visualment ens remeten a molts anys enrere fan molt de mal a la imatge d'Eivissa i a més són contraproduents i contràries a les polítiques que es desenvolupen des d'aquesta direcció d'Igualtat, destinades a convertir Eivissa en una illa de respecte i lliure d'agressions sexuals", ha resumit.
- El Mundo Today | Cada cop més catalans caminen de matinada per carrerons foscos per poder sortir a 'Crims'
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Final d’un pontificat Un conclave amb molts 'papables', però sense candidat clar
- FUTBOL Així és l’acord que el Reial Madrid va tancar amb Xabi Alonso fa mesos per lligar la seva arribada
- En la Pasqua de Francesc: pare, germà, amic… i profeta de l’Evangeli
- Al Senat Puente nega que la baixa execució pressupostària a Catalunya es degui a "la falta de voluntat política"
- Judici crucial Els Estats Units demanen la desintegració de Google per acabar amb el monopoli
- MACROECONOMIA L’FMI revisa a l’alça la previsió de creixement d’Espanya el 2025 fins al 2,5% malgrat els aranzels i la incertesa global
- Inauguració Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»