PROJECTE SOLIDARI

Les altres princeses Disney

La companyia s'uneix a les Nacions Unides en la campanya 'Girl up', que recolza el lideratge i l'apoderament de les adolescents

En la iniciativa, 20 fotògrafes de 16 països han creat imatges motivadores que mostren nenes i dones del món real

olerin39708032 extra television otras princesas disney kate parker170816162129

olerin39708032 extra television  otras princesas disney kate parker170816162129
olerin39707990 extra television  otras princesas disney bamiyan  afghanista170816162215
olerin39708049 extra television otras princesas disney ta kaia blaney170816162111
olerin39707961 extra television  otras princesas disney scarlet170816162225
olerin39708056 extra television otras princesas disney ashima narain170816162335
olerin39708014 extra television  otras princesas disney laura zalenga170816162147
olerin39708061 extra television otras princesas disney ami vitale170816162043
olerin39708062 extra television  otras princesas disney washington dc  unfo170816162016

/

3
Es llegeix en minuts

ue les princeses són majoritàriament rosses, d’ulls blaus i viuen (encara que només sigui als contes) únicament i exclusivament per extasiar un príncep és tot un clàssic. I que aquest estereotip ha sigut alimentat per la lletra impresa, el cine i la tele, també. Però Disney, especialitzada en aquest univers infantil, ja fa uns anys que advoca per la diversitat, amb alguns recels, això sí, per part dels seus seguidors. Tenim Jasmine, Mulan, Pocahontas, Elena de Avalor, Tiana... 

La 'major' ha fet un pas més en aquest sentit i el 15 d’agost va llançar una campanya fotogràfica, #DreamBigPrincess, que reuneix històries inspiradores de tot el món per animar les nenes a somiar sense límits. I, i això encara és més important, sense prestar atenció al seu origen, religió ni, evidentment, aspecte físic. La iniciativa forma part del projecte de Disney Dream big, princess, iniciat el 2016. 

Amb aquesta lema, 20 fotògrafes de 16 països han creat imatges motivadores que mostren nenes i dones del món real en un intent d’utilitzar el poder de les històries de les princeses Disney per inspirar les nenes. Les fotografies es comparteixen a les xarxes socials per ajudar a recaptar fons destinats a la campanya Girl up, amb què la Fundació de les Nacions Unides recolza el lideratge i l’apoderament de les adolescents.

Dues joves princeses / CALLIOPE KARVOUNIS

«Vam demanar a algunes de les fotògrafes de més èxit que expliquessin històries inspiradores de dones i nenes del món, i els resultats són increïbles. Estem desitjant que les adolescents vegin el poder que tenen els somnis», ha dit Jimmy Pitaro, president de Disney Consumer Products & Interactive Media.

La llista de professionals inclou una de les primeres fotògrafes de 'National Geographic', les guanyadores del Premi Internacional de Fotografia de l’Any, el premi World Press Photo de naturalesa, la fotògrafa de l’any de la Commonwealth i la finalista del premi Pulitzer.

Plantar cara a l'adversitat 

Amb temes que van des de l’oradora més jove de l’ONU i la paralímpica xinesa guanyadora d’un or fins a la fundadora del primer equip ciclista a Bamiyan, les imatges mostren dones que s’han enfrontat a l’adversitat o amb carreres d’èxit en sectors tradicionalment masculins, noies que van ser 'girl up teen advisors' (que han exercit un impacte positiu al món) i 'girls at play', que prova la importància de la imaginació en la infància.

Una princesa, entre colors / THERESA BALDERAS

La campanya també pretén marcar una diferència tangible per a les nenes que tenen dificultats per fer realitat els seus somnis. Així, del 15 d’agost a l’11 d’octubre, Disney Worldwide Services donarà un dòlar per cada publicació d’una foto que faci servir l’etiqueta #DreamBigPrincess o per fer un m’agrada a una imatge pública amb #DreamBigPrincess a Face­book, Instagram o Twitter. 

Famoses i 'influencers'

 «Estic encantada de formar part d’una iniciativa que explica tantes històries interessants i diverses», ha explicat Annie Griffiths, fotògrafa de 'National Geographic', que va realitzar un perfil de vuit líders adolescents a la Cimera sobre Lideratge de Girl Up, que es va celebrar a Washington DC.

Meg Schwartz, antiga 'girl up teen advisor', va aconseguir fer realitat el seu somni: ser fotògrafa professional. Per a la campanya ha creat imatges de famoses, com les 'influencers' de Youtube Brooklyn & Bailey, l’actriu Katherine McNamara o la filàntropa i actriu Monique Coleman.

Una noia amb el cartell #DreamBigPrincess  / MEG /  SCHWARTZ

Notícies relacionades

'Dream big, princess' és una campanya que anima adolescents de tot el món a somiar sense límits destacant moments clau de les històries i aventures de les princeses Disney i de les seves qualitats inspiradores, com la valentia de Mérida o la perseverança de Tiana.

Totes tenen en comú la resiliència i la capacitat de sobreposar-se a l’adversitat. Els continguts digitals d’aquesta iniciativa reuneixen moments de les pel·lícules de Disney amb històries d’adolescents que són models a seguir