POLÈMICA TANCADA
Facebook demana perdó per censurar la Venus de Willendorf
"La nostra política no permet la nuesa, ni tan sols suggerida, però fem una excepció amb les estàtues", ha informat un portaveu de la xarxa social

3494656336 640d380fba
Facebook s'ha disculpat aquest dijous després de la censura de la Venus de Willendorf, una escultura de gairebé 30.000 anys considerada una obra mestra de l'art paleolític.
"Demanem disculpes per aquest error i informem que aprovem la publicació", ha comunicat un portaveu de Facebook.
El mea culpa té lloc l'endemà que la revista Art Newspaper informés que el Museu d'Història Natural de Viena (NHM), que posseeix la petita obra, es fes ressò de la denúncia de l'artivista italiana Laura Ghianda, a qui Facebook li havia censurat la publicació d'una imatge de la Venus, el mes de desembre passat.
La rodanxona figura femenina despullada, descoberta a la localitat austríaca del mateix nom el 1908, és la "representació prehistòrica de la dona més popular i més coneguda al món", havia assumit el museu.
Excepció amb les estàtues
Facebook ha explicat que la seva "política no permet la nuesa, ni tan sols suggerida". "Però fem una excepció per a les estàtues, i com a tal, aquesta publicació hauria d'haver sigut aprovada", ha informat un portaveu.
Notícies relacionadesLa xarxa social és regularment qüestionada pels continguts que autoritza o censura. La justícia francesa s'ha de pronunciar el 15 de març sobre el cas d'un surfista que ha denunciat Facebook per tancar-li el compte després de publicar una foto de la pintura de Gustave Courbet L'origen del món, que representa un sexe femení.
Segueix l'Extra a Facebook
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Futbol local El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió
- Seguretat viària Augmenten més d'un 46% els morts a les carreteres catalanes en el primer trimestre de l'any
- Entendre més Màximo Pradera: "Vaig tenir càncer perquè cap metge em va fer mai la pregunta clau: ¿Què menges?"
- Nou projecte Barcelona estrena un institut d’investigació sobre arquitectura i urbanisme sostenible
- Repartiment de migrants Catalunya declara que els seus centres de menors migrants ja superen el 100% de la seva capacitat
- ACTUALITAT BLAUGRANA Perillen els 100 milions dels seients VIP del FC Barcelona, claus per fitxar a l’estiu