MÚSICA I SOLIDARITAT
'Lucha de gigantes', el tribut solidari d'Emilio Aragón al seu amic Antonio Vega
L'actor i empresari audiovisual recapta fons i ret homenatge al seu amic de joventut amb un disc i un documental que s'emet aquest divendres a #0 de Movistar+
Aquest 2018, per tercer any consecutiu, la fam al món ha tornat a augmentar. Segons les Nacions Unides, 820 milions de persones pateixen desnutrició, 6 milions més que el 2017, en un món que produeix prou aliments per a tothom, i que, fins i tot, els malgasta i els destrueix.
Per això, la campanya Lucha de Gigantes pretén pal·liar aquest problema, que acaba amb la vida de 8.500 persones al dia, moltes de les quals, nenes i nens. Al capdavant d’aquesta iniciativa solidària hi ha l’ONG Acción contra el Hambre, i el seu vicepresident, l’actor, presentador, humorista, director i empresari audiviosual Emilio Aragón (Milikito), que fa dos anys que treballa en un projecte que té com a fil conductor el repertori d’Antonio Vega (Madrid, 1957 - Majadahonda, 2009), i, en especial, el seu himne ‘Lucha de gigantes’.
La campanya, que coincideix amb la celebració, aquesta setmana, del Dia Mundial de l’Alimentació, pretén posar cara i recaptar fons per a tots els gegants que lluiten cada dia per sobreviure. I ho fa mitjançant diverses accions, en què han participat nombrosos artistes.
Concert i documental
La primera, un concert benèfic que es va celebrar el 5 d’octubre al Teatro Real de Madrid, en homenatge a "Aquell noi trist i solitari" que va compondre ‘La chica de ayer’ mentre feia la mili a València, el 1977, "obra mestra de la música espanyola", segons ‘Rockdelux’ i l’edició espanyola de ‘Rolling Stone’, i banda sonora de la ‘movida’ madrilenya.

La Mari, Alejandro Sanz, Rozalén, Andrés Calamaro, Coque Malla, Amaral, Alba Molina o Juanes van ser alguns dels 16 artistes que van versionar Antonio Vega, en un espectacle que demà, divendres, es podrà veure íntegrament juntament al documental ‘Lucha de gigantes’, a #0 de Movistar+. Al final d’aquest mateix mes, a més, n’arribarà el llibre disc, que també inclou el vídeoclip en què l’excomponent de Chambao canta amb la veu en ‘off’ del desaparegut artista.
"La veu d’Antonio se sentirà a tot el món"
Vicepresident d’Acción contra el Hambre
"En la cançó ‘Lucha de gigantes’ hi ha una frase que diu: ‘Me da miedo la enormidad / donde nadie oye mi voz’. Ara la veu d’Antonio se sentirà a tot el món", explica Aragón, que creu que "amb tant soroll i tantes notícies és necessari treure el cap perquè la gent recordi quin és el problema: la fam", afegeix.
El documental, que s’està projectant aquests dies en diverses ciutats, com Madrid, Bilbao, Sevilla o Pamplona, està dirigit per Hernán Zin (premi al millor documental al Festival de Cine de Mont-real per ‘Morir para contar’, el 2018, o ‘Nacido en Siria’, 2017), i reconstrueix "aquesta batalla diària en països com el Níger, el Líban, les Filipines, Bangla Desh" amb les imatges recollides directament amb telèfons mòbils per dones i homes que viuen en la "primera línia, de cara contra la fam".
"Vam enviar mòbils a la gent, perquè ens expliquessin per si mateixos la seva història a nosaltres, i vam esperar. El material que ens va arribar és meravellós [...]. Es tracta d’un documental sense filtres, ni entrevistes ni intermediaris", explica l’exreporter de guerra. A més, la cinta compta amb un equip de fotoperiodistes experts i la participació de la periodista Àngels Barceló, l’escriptor i periodista Martín Caparrós i el catedràtic José Esquinas.
Tots els que vulguin participar en el campanya poden fer-hi aportacions a través de la pàgina oficial de Lucha de Gigantes, que, a més, ofereix la possibilitat de crear reptes propis de mobilització i la firma del manifest del moviment Gigante.
'El sitio de mi recreo' d’Emilio Aragón i Antonio Vega
"Han passat més de 40 anys i, encara avui, escoltar Antonio em fa viatjar al paisatge de la meva innocència, als sentiments senzills i nobles de l’adolescència, potser de mi". Emilio Aragón, ‘Milikito’, el fill de Miliki –juntament amb Gaby i Fofó, Los Payasos de la Tele–, ens descobreix amb el seu últim projecte solidari un capítol de la seva biografia que molts desconeixíem, que ‘El sitio de mi recreo’ va ser un lloc màgic que tots dos van compartir. "Era el meu amic del barri des dels 15 anys, tocàvem junts els caps de setmana a la seva habitació, a la meva, anàvem en bici", ha explicat en una recent entrevista el també músic i actor, de 59 anys.
Segueix Extra a Facebook
- La primera ‘generació sense fills’ es prepara pel "fantasma de la vellesa": el 20% d'adults de 55 a 64 anys no han estat pares
- Millorar la mobilitat La primera rampa mecànica per a vianants de Barcelona començarà a construir-se a l’octubre a Montbau
- Tribunals Piqué reconeix davant la jutgessa entre llàgrimes que va recórrer a Rubiales per cobrar la comissió d'Aràbia Saudita per la Supercopa
- ‘Anuario de la música en VIVO’ 2024 Madrid destrona Barcelona
- Multimilionari José Elías: «Si no vens, la resta no té sentit»
- Vaga convocada L’Estat negocia amb els sindicats que el nou operador de Rodalies “s’ubiqui dins del grup Renfe a tots els efectes”
- Els Agents Rurals investiguen el tiroteig d’un flamenc a les Planes d'Hostoles i en busquen els responsables
- Tarragona tindrà 34 grups més de Formació Professional el curs vinent
- FP dual Empresaris de turisme demanen més places d'FP dual a Tarragona per a "absorbir la demanda del sector"
- Efectes de la borrasca Un flamenc despistat apareix pels carrers de les Planes d'Hostoles