CAMPANYA 'DREAM GAP'
El gir copernicà de Barbie per apoderar les nenes
Als seus 59 anys, la nina insígnia de Mattel anuncia el seu compromís en la lluita contra els prejudicis de gènere
"Creiem que apoderar les nenes en una edat primerenca pot actuar com a catalitzador per desbloquejar tot el seu potencial", defensa la multinacional
Coincidint amb la celebració, la setmana passada, del Dia de la Nenaha anunciat una nova iniciativa global i de llarg recorregut per crear consciència sobre els factors que impedeixen a les nenes assolir el seu màxim potencial. Des del seu naixement, el 1959, Barbie va canviar la manera de jugar de les nenes i aviat es va convertir en la nina més famosa i milionària del món. No obstant, dècades després va acabar representant un estereotip de gènere encotillat i d’ideal de bellesa femenina que en els últims temps Mattel prova d’esborrar de l’imaginari col·lectiu.
Per a aquest nou reposicionament, la marca ha posat en marxa Dream Gap, una nova campanya amb què es compromet a lluitar contra els prejudicis de gènere i inspirar les nenes a imaginar-se que poden ser el que elles vulguin. ¿Què és el Dream Gap? "És la bretxa que hi ha entre les nenes i el seu potencial", diu una de les petites que apareixen en el Youtube de la campanya. En el vídeo s’aporta una trista dada, "que entre els cinc i els set anys les nenes deixen de creure que poden ser presidentes, científiques, astronautes, grans filòsofes, enginyeres, CEO...".
I això passa, segons diferents investigacions com les de la Universitat de Princeton, la de Nova York i la d’Illinois, perquè a partir d’aquesta tendra edat les nenes "troben més limitacions que els nens a l’hora de considerar-se intel·ligents, i comencen a perdre confiança en les seves competències".
"Defensem l’apoderament de les més petites perquè assoleixin totes les seves metes"
Responsable de màrqueting de Mattel España
Això és el que es coneix com a ‘dream gap’, i els principals causants d’aquest problema són els estereotips culturals, les diferències de gènere, així com la representació mediàtica.

Una de les nenes de la campanya ‘Dream Gap’ de Barbie. /
Programa escolar 'Jo puc ser'
A començaments d’any, la marca ja va posar en marxa una campanya per a les escoles, amb el nom de Jo puc ser, i que consisteix en diversos vídeos que reconeixen el paper de les dones al llarg de la història.
Notícies relacionades"És fonamental que acostem als nens i nenes les competències necessàries per relacionar-se, interactuar i interpretar de manera crítica els mitjans socials i culturals des del principi de la igualtat. El projecte Dream Gap, la iniciativa de Jo puc ser, així com el programa que dissenyem amb el canal Divinity (Mediaset) De més gran vull ser defensen l’apoderament de les més petites perquè assoleixin totes les seves metes", explica Ruth Henriquez, responsable de Marketing de Mattel España.
Segueix Extra a Facebook
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Avís de «perill» El Meteocat preveu una tarda de dissabte d’intenses pluges a Catalunya
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Col·legi Mare de Déu del Carme Acomiadat el director d’una escola de Terrassa en plena investigació per denúncies de radicalització ultracatòlica
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples
- EL PARTIT DE CORNELLÀ Un Espanyol motivat allarga la bona ratxa contra el Getafe