#VocesEnIgualdad

Siri, Alexa, Cortana... Demanen acabar amb les veus femenines en els assistents virtuals

"Fomenten els estereotips de gènere, en què les dones són servicials i els homes, autoritaris"

Correus ja ha reaccionat i anuncia la creació d'un assistent masculí anomenat Antonio

movil

movil

2
Es llegeix en minuts
Mamen Hidalgo
Mamen Hidalgo

Periodista

ver +

"Alexa, fes-me la compra. Siri, vull sopar sushi. Aura, posa’m el futbol. Irene, vull canviar el bitllet". ¿Per què totes les veus dels assistents virtuals són femenines a Espanya? ¿I si acabem amb això? 

Això és el que s’ha proposat l’agència de publicitat Tangoº, que junt amb la Confederació Nacional de Dones en Igualtat i l’Associació d’Homes per la Igualtat de Gènere (AHIGE) ha provat de conscienciar sobre aquest assumpte enganxant cartells per Madrid i promovent el ‘hashtag’ #VocesEnIgualdad a les xarxes socials.

Als cartells, es cola el missatge: "Els assistents virtuals a qui els diem que ens comprin això o allò tenen veu femenina. De vegades, els estereotips de gènere estan tan a prop que costa sentir-los". 

A més de provar de conscienciar els usuaris de la tecnologia, han llançat peticions directes a Renfe i Correus. El servei de missatgeria ha pres nota i ja ha anunciat l’arribada d’Antonio.

Siri (Apple), Cortana (Android), Alexa (Amazon), Aura (Movistar), Samsung (Byxby), Irene (Renfe) i Sara (Correus) són les protagonistes de la nostra vida virtual. Veus femenines que, segons denuncien els impulsors d’aquesta campanya, es basen en estudis que consideren que la veu de les dones és percebuda com a més servicial, mentre que les masculines són associades a l’autoritat. 

Notícies relacionades

"Es perpetuen els estereotips de gènere i dificulten el canvi social. Pretenem combatre la desigualtat que es basa en el fet que "els homes manen i les dones obeeixen".

A les xarxes socials, especialment a Twitter, desenes d’usuaris s’han mobilitzat per a aquest canvi.