Vist a Twitter
L'odissea d'una dona per denunciar una agressió masclista al metro de Madrid
No va tenir el recolzament del personal de vigilància ni de la policia, que la va rebre amb rialles a la comissaria
"Si hagués vist un assassinat, ¿tampoc podria denunciar al desconèixer les seves dades?"
metro-1 /
Van ser testimonis d’una agressió masclista al metro de Madrid, la seguretat va ajudar poc i la policia menys encara. Mar Baena, ‘community manager’ de @srarushmore, ha narrat en un fil de Twitter la seva odissea per denunciar aquest tipus de violència.
Després de veure com un home agafava pel coll la seva parella, ella se’n va haver d’anar a casa indignada davant del que acabava de viure tant a la mateixa estació com en una comissaria de Madrid.
Ho va narrar l’endemà de la nit de Sant Valentí, quan ja estava més calmada. Era a l’estació d’Ópera, ple centre de la capital, esperant el tren en direcció Cuatro Caminos. L’acompanyava el seu nòvio, i tots dos van veure com a l’andana de davant una parella discutia. Ell feia escarafalls, així que van estar atents per si anava a més.
En cuestión de segundos este chico fue a más y le pegó varios empujones a la que sería su pareja. Yo desde el andén de enfrente vi que al lado de ellos se encontraba un seguridad de @metro_madrid por lo que mi reacción fue gritarle indicándole con la mano que fuese hacía ellos.
— Mar Baena (@marbaenaruiz) 15 de febrero de 2019
La reacció de la Mar va ser cridar el personal de seguretat, que no semblava fer gaire cas. Mentrestant, l’home va agafar la seva parella del coll.
El de seguridad estaba hablando con un hombre indicándole alguna dirección por lo que no me hizo el más mínimo caso. Mientras, la pareja seguía discutiendo y en una de las muestras de ira del chico, cogió a la que fuese su pareja del cuello.
— Mar Baena (@marbaenaruiz) 15 de febrero de 2019
L’agressor va fer un gest fent-se el xulo des de l’altra andana. La Mar i el seu nòvio van creuar per explicar els fets. La noia estava plorant i ell molt segur de si mateix.
Antes de nada, le pregunto a la chica si se encontraba bien y que no llorase porque nosotros habíamos visto todo. El de seguridad me pide que le explique lo que he visto.
— Mar Baena (@marbaenaruiz) 15 de febrero de 2019
La parella va explicar al vigilant de seguretat el que havia passat. L’agressor deia que tan sols era un joc. La Mar va demanar trucar a la policia.
Le explicamos lo que hemos visto. Mientras, la chica continúa llorando y el agresor solo se reía y me decía “¿Yo le he pegado? Yo no le he hecho nada! Es un juego”
— Mar Baena (@marbaenaruiz) 15 de febrero de 2019
Mi novio pide al de seguridad que llame a la policía.
El de seguretat amb el ‘walkie’ es posa en contacte amb el seu superior per explicar-li el que ha passat i li diu que li estem demanant que vingui la policia.
El agresor sigue negando lo ocurrido y sigue con actitud chulesca, saca el móvil y parece que llama a un amigo. Le dice algo así como “vente para Opera porque aquí se va a liar”.
— Mar Baena (@marbaenaruiz) 15 de febrero de 2019
La Mar prova de tranquil·litzar la noia i preguntar-li si volia denunciar, que hi havia testimonis i proves. Ella no parlava, només deia que estava una mica borratxo i que no passava res, que agafarien un taxi per anar a casa.
De repente vi que la chica llevaba un par de rosas en una bolsa. Supose que se las había regalado él por San Vantentín así que la mire a los ojos y le dije. Esto no sirve de nada si después te trata así. Por favor, espera a que venga la policia y pon una denuncia.
— Mar Baena (@marbaenaruiz) 15 de febrero de 2019
El vigilant semblava tenir pressa per saber si la noia posaria denúncia.
En este momento el de seguridad, que solo hacía hablar por el walkie con no sé quién sin hacer nada, se acercó a la chica y le pregunto “Bueno, vas a querer poner denuncia? Porque sino le digo a la policia que no venga”
— Mar Baena (@marbaenaruiz) 15 de febrero de 2019
L’agressor es va posar xulo. "¡Que vingui la policia! Jo no he fet res". La nòvia va intentar que deixés de cridar i li va dir: "¿Tu ets tonto? ¿Amb els antecedents que tens?" En tot moment la noia es negava a voler posar denúncia. "No passa res, de veritat", deia.
El agresor comenzó a gritar “yo me voy a mi casa. Te pones de su lado y te quedas aquí o te vienes conmigo” entre medias me pareció que nos insultaba así que le dije que se relajase que yo no le iba a consentir ni media.
— Mar Baena (@marbaenaruiz) 15 de febrero de 2019
En aquesta discussió van acabar per anar-se’n en una altra direcció. Tot i que van demanar anar darrere d’ells, ningú va fer res. La Mar, emprenyada, diu que esperarà la policia per posar la denúncia. I demanen saber quina càmera ho ha gravat tot.
El de seguridad sigue hablando con su supervisor. Cámara 28 me dice. Y a continuación me dice que la policia no viene. Que ya para qué va a venir si la pareja se ha ido. Yo insisto en que quiero que venga la policia para contar lo ocurrido y poner denuncia.
— Mar Baena (@marbaenaruiz) 15 de febrero de 2019
La Mar se sentia impotent. Metro li explica que ells no poden fer res i que han d’anar a una comissaria, així que van a Leganitos. Ella es posa a plorar però no podia anar-se’n a casa. "En la meva consciència no hi quedaria haver vist aquesta agressió i quedar-me de braços plegats. ¿Com m’havia de ficar al llit sense més ni més? ¿I si a aquesta noia li passa alguna cosa aquesta nit i ningú ha fet res per evitar-ho?"
De camí a la comissaria van veure un cotxe de policia que ni es va immutar. Van dir que com que no tenia les dades de l’agressor no podria fer res.
Literalmente me dijeron “Y para que te vas a llevar el disgusto tú por alguien que no quiere denunciar” a lo que yo contesté “lo que no puedo hacer es irme a mi casa después de ver cómo ese hombre pega a su novia en mi cara”.
— Mar Baena (@marbaenaruiz) 15 de febrero de 2019
Tot just arribar, a l’explicar perquè hi anaven, el policia es va posar a riure.
Me pregunta si tengo los datos del agresor y le digo que no, pero que la cámara del metro había grabado todo. Un compañero suyo me dice que si no tengo datos del agresor no puedo poner denuncia. En ese momento me vuelve la impotencia y vuelvo de nuevo a llorar.
— Mar Baena (@marbaenaruiz) 15 de febrero de 2019
Lo que no puedo hacer es irme a mi casa después de ver lo que he visto. Les digo. El primer poli me dice, que es un buen acto de cuidadano, pero realmente no pueden hacer nada. El otro policía entra dentro a preguntar a su superior si puedo poner denuncia.
— Mar Baena (@marbaenaruiz) 15 de febrero de 2019
El policia surt amb una llibreta petita, un boli i a la porta pren nota: hora, lloc, càmera, el seu nom i telèfon. Diuen que no poden fer res, però que prenen nota per si la noia denuncia saber que hi ha testimonis.
Notícies relacionadesMientras volvía a casa le preguntaba a mi novio. Como sé que eso queda archivado? Y si esta chica va a otra comisaría a poner la denuncia? Esa hojita con los datos apuntados quién la tiene? Me siento gilipollas. De verdad sentía que nadie le daba la importancia que yo le daba.
— Mar Baena (@marbaenaruiz) 15 de febrero de 2019
Sentia que tothom es reia d’ella.
Los del @metro_madrid no hicieron nada por evitar que ese chico se fuese. Los de la @policia se reían literalmente de mí porque no podía hacer nada. Y yo me volví a casa impotente y sin parar de pensar en qué pasaría esa noche con esa chica que se fue con su agresor.
— Mar Baena (@marbaenaruiz) 15 de febrero de 2019
I la pregunta que li ve a la ment a la Mar és aclaridora:
Yo me pregunto, si en lugar de una agresión machista, hubiera visto un asesinato? Tampoco podría poner una denuncia porque no sé los datos del agresor?
— Mar Baena (@marbaenaruiz) 15 de febrero de 2019
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- BCN, amb quatre noves estrelles, ratifica la capitalitat gastronòmica
- El millor servei de sala de la ciutat
- Kevin Punter: "Molta gent no s’adona del que he passat per ser aquí"
- ¿A què treu cap el menyspreu?