RÚSTIC HOMENATGE A ESLOVÈNIA
L'Ecce Homo de Melania Trump
Eslovènia erigeix una estàtua de fusta, de mida real, que prova d'emular la figura de la primera dama nord-americana

mel1
La ciutat eslovena de Sevnica, on la primera dama nord-americana Melania Trump va passar la seva infància, ha volgut retre homenatge a la seva il·lustre filla i li ha erigit una estàtua, que se suposa que és ella, en meitat d’un idíl·lic i bonic paratge.
Però la realitat és que es necessita molta imaginació per reconèixer l’exmodel Melania Trump a la talla de fusta. L’artífex d’aquesta nova barbàrie artística, a qui s’ha de reconèixer el mèrit que ha tallat l’obra amb una motoserra, és Ales Zupevc, que s’ha inspirat en la primera dama nord-americana amb el braç aixecat, com si estigués saludant.

La figura, que no té trets facials definits, està vestida amb el vestit blau pastís –color ‘babyblue’–, un vestit amb capa que guarda certes reminiscències amb el glamur de Jackie Kennedy, que és el que Melania va escollir per posar-se a la presa de possessió del seu marit Donald, el gener del 2017.
Després de la inauguració, aquest divendres, l’estàtua, de mida natural, ha sigut àmpliament criticada a les xarxes socials, i s’ha arribat comparar amb “un espantaocells”.
“Absolutament bonic”
L’artista nord-americà Brad Downey, que ha sigut el que ha encarregat l’obra, reconeix que pot arribar a “entendre que la gent pensi que no es correspon amb el físic de la Melania real”, però ell creu que el resultat és “absolutament bonic”.
Zupevc, el criticat autor de l’escultura, nascut el mateix any i al mateix hospital que Melania, assegura que volia, a través d’aquesta estàtua i una sèrie d’altres actuacions, explorar les arrels de la primera dama, de 49 anys, una personalitat regularment descrita com a enigmàtica.
Una exitosa “paròdia”
Notícies relacionadesEls detractors de l’estàtua comenten amb humor que sembla una “paròdia”. És el cas de Nika, una estudiant d’arquitectura de 24 anys: “Si se suposa que aquest monument és una paròdia, ¡té èxit!”.
No obstant, també agrada a alguns i els sembla “una molt bona idea” aquest homenatge, perquè “Melania és una heroïna eslovena que va conquistar la cimera dels Estats Units”, argumenta Katarina, una sexagenària d’una localitat veïna.
- Nous títols i temporades Les 11 sèries que no et pots perdre aquest abril
- Previsió meteorològica Una vintena de comarques, inclosa la de Barcelona, en avís groc per intensitat de pluja
- Habitatge Barcelona projecta les primeres demolicions per començar a construir 3.360 pisos entorn de la Sagrera el 2029
- Investigació científica L’Hospital del Mar descobreix per què el càncer de pàncrees és tan agressiu
- El Barça pretén tornar al Camp Nou al setembre
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- Menys incidents La població de senglars a Collserola cau per la sequera i el control de fauna
- Polèmica editorial Anagrama es desvincula d’‘El odio’ i torna tots els drets del polèmic llibre a Luisgé Martín
- Jubilació Això és el que perds de pensió si decideixes jubilar-te abans de temps
- La policia mirarà milers de guanteres per veure si tens aquest objecte dins del cotxe (serà obligatori)