KIT CREATABLE WORLD
arriben els ninos de gènere inclusiu
La nova col·lecció de Mattel té com a principal objectiu convidar tant nens com nenes a crear els seus propis personatges sense límits, normes ni etiquetes
fotonoticia 20190925073226 640
Mattel ha anunciat aquest dimecres el llançament de Creatable World, una col·lecció de ninots de gènere inclusiu que ofereix una infinitat de combinacions en un sol equip, amb el principal objectiu de convidar tant nens com nenes a crear els seus propis personatges sense límits, normes ni etiquetes. D’aquesta manera, el ninot es converteix en una tela en blanc amb què els més petits podran deixar volar la seva imaginació, combinant-lo amb diferents accessoris com ara cabells llargs o curts, faldilla, pantalons o totes dues coses. En total, un centenar de combinacions possibles.
Aquesta nova joguina ha sigut creada amb la col·laboració d’un grup dedicat d’experts, pares, psicòlegs, pedagogs i, el més important, nens. Gràcies a això, amb Creatable World els més petits són els que decideixen com jugar. Permet que les joguines siguin joguines i que els nens siguin nens, assegurant que tothom és benvingut.
Adeu a la ‘cotilla Barbie’
Els nous ninots inclusius queden molt lluny de la famosa nina Barbie que Mattel va llançar al mercat el 1959i que es va convertir de seguida en la nina més famosa i milionària del món. No obstant, després de dècades, va acabar representant un encotillat estereotip de gènere i d’ideal de bellesa femenina que els últims temps el gegant joguinaire ha mirat d’esborrar de l’imaginari col·lectiu. I ho ha fet amb campanyes com la de ‘Dream Gap’ (2018), per inspirar les nenes a imaginar que poden ser el que elles vulguin. «Defensem l’apoderament de les més petites perquè assoleixin totes les seves metes», va resumir fa un any Ruth Henriquez, responsable de màrqueting de Mattel a Espanya.
La marca va impulsar així mateix una campanya paral·lela a les escoles, amb el nom de ‘Jo puc ser’, i que consistia en diversos vídeos que reconeixen el paper de les dones al llarg de la història.
Llibertat sense límits
«Les joguines [Creatable World] reflecteixen la nostra cultura i, ara que se celebra l’impacte positiu de la inclusivitat a tot el món, sentim que és el moment ideal per crear una línia de ninos sense etiquetes», ha declarat Kim Culmone, vicepresident de Mattel Fashion Doll Design. «A través de diversos estudis, hem detectat que molts nens fugen de les joguines que dicten normes de gènere. Amb aquests nous ninos, els més petits podran expressar-se lliurement i sense límits. Esperem que Creatable World animi la societat a tenir una ment oberta sobre la manera com els nens i les nenes disfruten jugant amb ninos».
Notícies relacionadesLa línia de ninos Creatable World està disponible en sis versions diferents, amb una gran varietat de tons de pell. Cada equip inclou un nino, dues opcions de pentinat i múltiples possibilitats d’estilisme. El preu de venda recomanat és de 39 euros i està disponible a les plataformes digitals d’El Corte Inglés i Amazon, així com a ToysRUs.
Segueix Extra a Facebook