ICONA DE LA GENERACIÓ T
Charli D'Amelio, ella és l'estrella de TikTok
Amb només 16 anys i 73 milions de seguidors, i pujant, ha aixecat un imperi amb les seves coreografies, que copien els adolescents de tot el món
Amb la seva germana Dixie i els seus pares són la versió 'cool' i 'ecofriendly' del frívol clan Kardashian
«Ei, ‘boomer’ [llegeixi’s per «vell xaruc»], ¿no saps qui és Charli D’Amelio?» Si en teniu més de 20 és possible que no entengueu per què la quitxalla balla als parcs o a la platja coreografies espasmòdiques i fa ganyotes mentre es grava en vídeo. La culpable és una noia de 16 anys de Connecticut a qui adora l’algoritme d’internet. En menys d’un any ha fet saltar totes les estadístiques congregant a la xarxa social de moda, TikTok, més de 73 milions de fans que sospiren per la ‘nova nòvia d’Amèrica’. Guapa, dolça, atlètica i compromesa amb causes com l’‘antibulling’, l’ecologia o el moviment Black Lives Matter, la ballarina ha sumat a la seva causa la seva germana Dixie, actriu i cantant, i els seus pares. Tots ells, a la fi, ’influencers’ i amb milions de seguidors també a Instagram, Youtube i Twitter. Els D’Amelio, els nous Kardashian versió ‘ecofriendly’, ja estan en tractes per treure el seu propi ‘reality’: «Volem que la gent ens vegi més enllà dels nostres balls».
Però comencem pel principi. Just fa un any, el 2019, la Charli es va obrir un perfil a TikTok i així, amb un espetec de dits, va començar a guanyar milers i milers de seguidors mostrant els seus passos de ball amb les cançons més populars de Doja Cat (‘Say So’) o Nodis (‘All about cake’), himnes per a l’última generació, la T, la tecnològica. Els seus vídeos (més de 1.300) van tenir ràpidament milions de visites, ‘m’agrades’ i accions compartides. L’agost del 2019 va arribar als 100.000 seguidors i després els 5 milions uns mesos després. Poc temps després ja en tenia 20 milions, i l’abril passat va superar els 50 milions de seguidors i 3.000 milions de ‘m’agrada’. Després, el confinament ha sigut l’espoleta amb què ha acabat d’explotar la seva popularitat a la xarxa. I, així, de cop, els nois ja no somien ser ’youtubers’, sinó ser estrelles ‘tiktokers’ i triomfar en aquesta xarxa social de vídeos curts que va venir de la Xina que ja ha avançat Facebook i Instagram i a què Donald Trump ha declarat la guerra.
Catapultada a l’Olimp
No obstant D’Amelio defensa així la seva xarxa preferida: «Veig molts pares i nens fent balls junts. És increïble que sigui tan inclusiva amb persones de totes les edats». Al principi, els seus, la Heidi i el Marc, es miraven amb escepticisme el que feia la nena. «¿Per què estàs fent vídeos a la teva habitació amb el llit sense fer i la roba per terra?», li deien. Però aviat van comprovar que el públic de la seva filla apreciava precisament «aquesta autenticitat».
I la Charli va posar fil a l’agulla. La seva fama va créixer exponencialment quan el novembre del 2019 va professionalitzar la seva activitat al ‘Silicon Valley del TikTok’, la Hype House, una luxosa mansió en un dels barris més exclusius de Los Angeles on una vintena de xitxarel·los especialistes –entre ells estrelles com Chase Hudson i Maximo Rivano– viuen en comunitat i generen contingut digital a cabassos. Originalment anomenat ‘Olimp’ –així ho va batejar ‘The New York Times’, i no fa falta explicar per què– té un jardí gegant, una piscina enorme, una supercuina i preciosos i enrajolats banys, escenaris icònics de la cosmogonia TikTok.
Al gener D’Amelio va firmar un contracte amb UTA, l’agència de talents d’artistes i professionals de l’entreteniment amb seu a Beverly Hills que la va fer enlairar-se definitivament. Així és que des del maig, els vídeos els fa des de la seva pròpia mansió amb piscina XL, ja que la seva fortuna, igual com els seus seguidors, té molts zeros.
Segons la web CelebrityNetWorth cada contingut patrocinat que puja la Charli costa un mínim de 100.000 dòlars. Uns 88.000 euros per, a tot estirar, un minut de remenada. El mateix portal calcula que l’últim any els seus guanys han sigut de 4 milions de dòlars (3,5, en euros), en gran part –1 milió– per la seva participació en un anunci d’hummus que es va emetre a la final de la Superbowl. I d’aquí ve el popular afegitó adolescent «Ok, ‘boomer’» [veure el següent vídeo].
#SuperBowlLIV? Ok, @7BOOMERESIASON, see you there! Check us out in the @Sabra commercial on Feb 2! #OKBoomer #SabraPartner pic.twitter.com/vRErsXaoq1
— charli d’amelio (@charlidamelio) 30 de enero de 2020
Campanyes i col·laboracions
Notícies relacionadesD’Amelio també és imatge de la firma Hollister Jeans i Procter & Gamble, per a la qual, durant el confinament, ha creat la campanya #DistanceDance per promoure la distància social, i, juntament amb la seva germana gran acaba de treure una línia de maquillatge per a Morphe. A més, té la seva botiga de marxandatge, ha aparegut en el programa ‘The Tonight Show’ de Jimmy Fallon, ha complert el seu somni de ballar amb Jennifer Lopez, va estar a la Setmana de la Moda de Milà convidada per Prada, i li ha posat veu al personatge de Tinker a la pel·lícula animada ‘StarDog i TurboCat’.
Ara els D’Amelio estan abocats en continuar guanyant influència, també en altres xarxes (per si Trump decideix tancar TikTok). Els seus pares, que sumen tres milions de seguidors entre tots dos, ajuden a promocionar la carrera pop de laDixie (13 milions a Instagram), que acaba de treure el senzill ‘Be Happy’, i estan conversant amb Industrial Media, la productora d’‘American Idol, per gravar un un ‘reality’ amb tots els membres del clan.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.